دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

جنجال خبر معافیت عجیب سربازی در ایران 

جمعه، 14 مهر 1402
کد خبر: 358571
ساعد نیوز: از صبح امروز خبری با عنوان «معافیت با خالکوبی» در فضای مجازی منتشر شده که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، «معافیت با خالکوبی» عنوان مطلبی است که در فضای مجازی منتشر شده و این فکر را تداعی می‌کند که به واسطه خالکوبی می‌توان معافیت سربازی را اخذ کرد.

اصل خبر در واقع گفت‌وگوی تلویزیونی با سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا است.

گفت‌وگویی که در آن سردار مهری روند اخذ معافیت پزشکی را توضیح داده و در ادامه در پاسخ به مجری برنامه که می‌پرسد با خالکوبی هم افراد معاف می‌شوند؟ سردار جواب می‌دهد: «خالکوبی تشخیصش با پزشک معالج است اگر خالکوبی در جاهای حساس باشد پزشکان و روانشناسان یک سری سوالات را از فرد پرسیده و بر اساس سوالات تشخیص می‌دهند که این فرد دچار مشکل و بیماری اعصاب و روان است یا نه، اما در خیلی جاهای دیگر می‌تواند خالکوبی به صورت عادی باشد و مشکلی هم ایجاد نکند».

اگرچه در این گفت‌وگو هیچ صحبتی از اعطای معافیت با تتوی گردن نشده است اما برای آگاهی بیشتر مخاطبان از قانون معافیت پزشکی، موضوع را از ستاد کل نیروهای مسلح هم جویا شدیم.

پیگیری‌ها از مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح نیز حاکی از آن است که فرآیند دریافت معافیت از خدمت سربازی طبق قانون مشخص و روشن است و باید یک سری فاکتورها اخذ شود و در هیچ جای قانون صحبتی از تتو و خالکوبی نشده که به واسطه آن به فرد معافیت اعطاء کرد.

اگرچه با شیطنت گروه‌ها و کانال‌های مجازی که این خبر را این‌گونه منتشر کرده‌اند برخی مشمولان دچار تردید شده‌اند که با خالکوبی در گردن می‌توانند معافیت بگیرند و در این بین حتماً افراد شیاد و دلال هم با استناد به این موضوع و سایر موارد در صدد کلاهبرداری از مشمولان با ارائه راهکارهای غیر واقعی خواهند بود اما باید به مشمولان گفت که فریب اخبار تقطیع شده و راهکارهای شیادان و کلاهبرداران را نخورده و بدانند که مراحل اخذ معافیت پزشکی مشخص و واضح است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ویراستاری تخصصی مقاله
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍