دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

جوکر زنانه خنده دارتر نبود؟ / به شدت بامزه و پر از شوخی خلاقانه ... 

جمعه، 19 مرداد 1403
کد خبر: 402189
ساعدنیوز: کدام لحظات خنده‌دارترین صحنه‌های آخرین قسمت جوکر در سه‌شنبه شب بود؟

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از هفت صبح، جوکر بالاخره به زنان رسید و این اتفاق بیشتر از هر کسی خود بازیگران این دوره از این برنامه را شوکه کرده بود. تا دقایق اول آنها مدام از احسان علیخانی تشکر می‌کردند و با نگاه به هم نشان می‌دادند که چقدر خوشحالند که این راه برایشان باز شد. کدام لحظات خنده‌دارترین صحنه‌های آخرین قسمت جوکر در سه‌شنبه شب بود؟ در ادامه به چند مورد آن اشاره کرده‌ایم:

جوکر زنان با ورود ناهید مسلمی از اینجا شروع کرد: «خانم‌ها آقایون. من اولین خانمی هستم که پام رو گذاشتم توی برنامه جوکر.» او همان اول گفت از بیرانوند خوشش می‌آید و این سرنخ را داد که قرار است با این موضوع مزه‌های زیادی بپراند. بعد هم گفت فوتبال بازی می‌کند. اصلا پستش در فوتبال آفساید است. یعنی بیرانوند به او گفته که «آفسایدی» و همین موضوع سخت‌ترین لحظه برای نگه داشتن خنده را برای بقیه زن‌ها درست کرد. سخت‌ترین و البته اولین نقطه انفجار.

ناهید مسلمی نشان داد طناز بودن افراد مسن بین زنان و مردان مسری است. حتی این موضوع در مورد مسلمی شوکه‌کننده‌تر از مورد غلامرضا نیکخواه بود چراکه ما همیشه او را در نقش زنی بداخلاق و عنق دیده بودیم. ناهید ضربه اصلی خود را جایی وارد کرد که یک دفعه خیلی جدی شبیه رپرها داد زد «یوع یوع». شوخی با طبقه بیست و یکم جوکر و اشاره ضمنی به 021 معروف رپرها کارت دومی بود که او از خود رو کرد.

از همین الان به نظر می‌رسد سوسن پرور خطرناک‌ترین شرکت کننده این دوره از جوکر باشد. با اعتماد به نفس وارد شد و در همان قسمت اول با پت (حیوان خانگی)اش که چند عدد سوسک بود همه را منفجر کرد. او نشان داد که تخم‌های سوسک‌ها را از کشورهای مختلف آورده. یکی از سوسک‌ها اهل فرانسه بود که چون سوسن نمی‌تواند برود فرانسه، آنها با هم می‌روند ترکیه تا سوسک عزیزش خواهر و برادر خود را آنجا ملاقات کند. اولین بوق سانسور این شماره را هم همین خانم سوسن به صدا درآورد که به عنوان اولین کلمه بی‌ادبانه همه را به خنده انداخت.

الیکا عبدالرزاقی و نرگس محمدی با هم دیگر وارد برنامه شدند. نرگس محمدی هم از همان اول خط و نشان کشید که فقط به علی اوجی (همسرش) می‌خندد و دیگر از 4 سال پیش تا الان به فرد دیگری نخندیده. بعد هم گفت مگر من ستایش یک، دو و سه نیستم؟ بهتر نبود بیام برنامه ماه عسل؟ ولی از وقتی چراغ سبز فشار داده شد برخلاف آن چیزی که می‌گفت در چند حرکت، خودی نشان داد و باعث شد بقیه لب‌هایشان را از شدت خنده محکم به هم بفشارند.

همان یک ربع اول برنامه یکی از شوخی‌های الیکا عبدالرزاقی نشان داد احتمالا قرار است بامزه‌ترین فرد این جمع باشد. البته اگر بتواند جلوی باز شدن نیش خنده‌اش را بگیرد. او گفت: «حتما جواد رضویان رو می‌دونید که چه سختی‌هایی در کنترل کردن خودش دارد. (احسان علیخانی جواب داد: بله مشکل ساختاری دارند. 230 تا دندون دارند.) بله این مشکل ساختاری هم در من هست. منتها دو برابر بیشتر. چون من علاوه بر دندون، از اینجا تا اینجا هم دهن دارم. یعنی وقتی دارم با شما حرف می‌زنم انگار دارم می‌خندم. من اجزام زیاده.» در نهایت هم الیکا اولین کارت زرد خنده را هم از بین زن‌ها گرفت.

کمی بعد رویا میرعلمی بحث این را باز کرد که اگر خنده توی چشم باشد ایرادی ندارد؟ همه از این سوال شوکه شدند که خنده چشم دیگر چیست که سوسن پرور جواب داد: من توی دستم همیشه خنده هست.

در نهایت هم گیتی قاسمی اولین جوکرتایم را داشت که بخشی از شوخی‌های آن ضمنی بود. یعنی گرفتن آن واگذار شده بود به هوش مخاطب. او لباس سنتی کره‌ای پوشیده و با هاراگیری و آکیرا کوروساوا و حرکات اگزجره رایج در سینمای آسیای شرقی شوخی می‌کرد.

به جز افرادی که اسمشان آمد چهره‌هایی مانند ژاله صامتی، متین ستوده هم حضور داشتند. نکته مهم اما این است که این فقط دست گرمی زنان جوکری بود و احتمالا باید در قسمت‌های آینده منتظر شگفتی‌های بیشتری باشیم. تا قبل از دیدن جوکر زنان، منصفانه‌ترین دیدگاهی که می‌شد درباره آن پیدا کرد این بود که نباید سطح شوخی زنان را با مردان مقایسه کنیم. چراکه دست و بال زن‌ها مثل مردان برای شوخی کردن باز نیست.

آنها نمی‌توانند جلوی دوربین خیلی راحت بالا و پایین بپرند و میمیک‌های اغراق شده از خود نشان دهند. اگر خیلی از حد بگذرند به جز به خطر انداختن مجوز برنامه، کلیشه‌های رایج از زن موقر، متین و آرام را هم خواهند شکست. اما احتمالا باور نمی‌کنید که با وجود این محدودیت‌ها آنها بروز و ظهور خوبی داشتند. بعد از یک ربع اول دیگر همه دیالوگ‌ها، نگاه‌ها، تعجب‌ها از همه زوایای دوربین خنده‌دار بود.

احتمالا به این دلیل که هجویات رایجی که در برنامه‌های کمدی غالبا مردانه می‌بینیم، اغلب شوخی‌های دم دستی هستند و گرفتن آن از زنان باعث خواهد شد که خلاقیت بیشتری در خنداندن همدیگر (و البته مخاطب) داشته باشند. ضمن اینکه همانطور که الیکا عبدالرزاق گفت فرق این قسمت جوکر این است که همه آدم‌ها از بزرگ و کوچک می‌توانند آن را ببینند. چرا که این جوکر زنان است و با قبل فرق دارد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 19 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
نگاهی به کیک تولد کارتونی و مینیمال مبینا نژاد تکواندوکار معروف ایرانی/ فقط اون بادکنک های رنگی رنگی که اون پشت دلبری می کنن 😍 +عکس
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(عکس) مریم معصومی در بیمارستان بستری شد/خانوم بازیگر عمل زیبایی کرده؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
لحظه سجده شکر مبینا نعمت زاده بعد از قهرمانی+عکس/ شیر دختر ایرانی یک ملت را سربلند کرد
حیوان خانگی باورنکردنی سوسن پرور در وسط برنامه جوکر 2/ خاطره‌ی جالب سوسن از زایمان حیوون خانگیش و واکنش جالب‌تر سایر شرکت‌کننده‌ها🤣
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
زیباترین صحنه ای که مبینا نعمت زاده در المپیک آفرید ؛ غرور و سربلندی ملت ایران