دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جراحان زیبایی زیرزمینی و اینستاگرامی و نیازِ فیکِ زیبا شدن! 

دوشنبه، 01 مرداد 1403
کد خبر: 398560
ساعدنیوز: طبق اعلام جامعه جراحان پلاستیک، تقاضا برای جراحی زیبایی صورت رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، فارس نوشت:

«زنان زیبا پیشنهادات ازدواج بهتری دریافت می‌کنند و موقعیت‌های شغلی بهتری به دست می‌آورند…» این را مونا 34 ساله، مربی باشگاه که چندین عمل زیبایی از جمله جراحی بینی و کانتورینگ صورت انجام داده می‌گوید.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک مهدی احمدی 30 تیر گفت که «تقاضا برای جراحی صورت رو به افزایش است»، اشخاصی که دچار «بدشکلی ذاتی» بوده و یا «کمبود اعتماد به نفس» داشته از جمله افرادی هستند که خواهان جراح زیبایی هستند. اما فضای مجازی از جمله اینستاگرام مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک و زیبایی نیست.

پیشتر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اعلام کرده بود که «چهره اصیل ایرانی» از طریق اعمال جراحی گسترده در حال تحریف است و استانداردهای زیبایی نامتجانس «غربی» بر ایرانیان تحمیل شده است.

بر اساس آمارهای جامعه بین‌المللی جراحی پلاستیک زیبایی، ایران از نظر تعداد عمل‌های جراحی انجام شده در سال 2022 با حدود 320 هزار عمل زیبایی در رتبه دوازدهم جهان قرار گرفته بود، در حالی که در سال 2016 با رقم 151 هزار در رتبه هجدهم قرار داشت و رشد بیش از دو برابری را تجربه کرده است.

محبوب‌ترین عمل در میان جراحی‌های زیبایی، جراحی بینی است و پس از آن لیپوساکشن، جراحی پلک، جراحی شکم و جراحی سینه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. درحالی که 60 درصد عمل زیبایی بدون دلیل و نداشتن مشکل اساسی در افراد مراجعه‌کننده انجام می‌شود.

اگرچه آمار دقیقی در دست نیست، اما نسبت به 10 سال گذشته مراجعه مردها برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است و 15 الی 20 درصد از مراجعه کننده‌ها به جراحان پلاستیک مردها هستند.

روانشناس و مشاور خانواده سجاد کریمان مجد نیاز به زیباتر شدن را یک نیاز فیک و بدون اصالت نمی‌داند و معتقد است که «انسان‌ها به‌صورت فطری و طبیعی نیاز دارند زیبا باشند و زیبا دیده شوند.» پس نمی‌توان به این میل ایراد گرفت.

اما فاطمه محمدی، جامعه‌شناس، می‌گوید که «جراحی‌های زیبایی تا آنجا که به اصلاح یک نقص و عیب بپردازد، خیلی هم مفید و عالی محسوب می‌شود، اما اکنون نیاز به زیبایی افراطی شده است و حتی به سمت زشتی می رود، چون افراد استعدادشان را کشف نکرده‌اند و یا در محیطی ناسالم قرار گرفته‌اند.»

انجمن جراحی پلاستیک و زیبایی ایران اعلام کرد که برخی افراد فاقد صلاحیت به صورت زیرزمینی و با هزینه کمتر اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌کنند، درصورتی که تنها یک گروه می‌تواند از عنوان جراحی زیبایی استفاده کند و آن فوق تخصص‌های پلاستیک و زیبایی هستند. از آنجایی که صورت بزرگترین دارایی هر فرد است، باید قبل از انجام جراحی درباره پزشک مربوطه تحقیق شود و به تبلیغات فضای مجازی بسنده نکرد.


3 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 01 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به کیک تولد دوقلوی پرنقش و نگار سلاطین پرسپولیس علی آقا پروین و محمود خوردبین / عجب عکس های خوشگلی روی کیکا کار شده 😍
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
شام رژیمی سپیده بزمی‌پور همسر شاهرخ استخری برای شروع سالم خوری خودش و خانواده‌اش+عکس/ مامان و همسر نمونه👌
استوری تسلیت پژمان بازغی برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پر نور
مراحل سابمیت مقاله
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "خرچنگ" را که در "باغ لالۀ قرمز" مخفی شده است در عرض 5 ثانیه پیدا کنند