دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

جریمه میلیاردی بخاطر گران فروشی دو شرکت خودروسازی ایرانی 

جمعه، 08 دی 1402
کد خبر: 368822
ساعدنیوز: مدیران خودرو و کرمان موتور به 2500 میلیارد تومان جریمه گران فروشی محکوم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران توانا، محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات از صدور رای محکوم شدن دو شرکت خودروسازی مونتاژی خبرداد و گفت: دوشرکت خودروسازی مونتاژی درمجموع به پرداخت جریمه بیش از2500 میلیارد تومان و بازگرداندن اضافه دریافتی ازمشتریان محکوم شده اند.

وی در ادامه گفت: این میزان محکومیت مربوط به بیش از 2000 پرونده شکایت از این دو خودروسازی بوده است که رای تعداد زیادی از این پرونده ها قطعی شده است و برخی پرونده ها با اعتراض محکومان به تجدید نظر فرستاده شده اند.

محمدعلی اسفنانی گفت: جریمه ای که برای شرکت مدیران خودرو درنظر گرفته شده است 2100میلیارد تومان جریمه نقدی است که باید به صندوق دولت پرداخت شود و 220 میلیار تومان هم باید به مشتریان از باب اضافه دریافتی بازگردانده شود.

وی در ادامه گفت: جریمه ای هم که برای شرکت کرمان موتور، درنظر گرفته شده است 176 میلیارد تومان جریمه نقدی است و 2 میلیارد تومان هم از خریدارانی که اضافه دریافتی از آن ها داشته اند.

یکی از خریداران خودرو گفت: خودرو تیبا تیپ 7 پرو از شرکت مدیران خودرو مبلغی که به من اعلام کرده اند یک میلیارد و 667 میلیون و800 هزار تومان بوده است و حدود 500 تا 600 میلیون تومان اضافه تر دریافت شده است.

یکی دیگر از خریداران خودرو گفت: خودرو کی7 از شرکت کرمان خودرو به مبلغ یک میلیارد و 891 میلیون خریداری نموده ام که قیمت شورای رقابت یک میلیارد و 100میلیون بوده است.

حسین فرهید زاده رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: هر قراردادی بسته شده باشد و فروشی اتفاق افتاده باشد که مغایر با قیمت شورای رقابت باشد آن گران فروشی است و برای آن پرونده تشکیل می شود و بعد از مراحل اداری برای سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

محکومیت دو شرکت مدیران خودرو و کرمان موتور صادرشده است وهردو شرکت ملزم به پرداخت جریمه نقدی و باز گرداندن مبالغ دریافتی اضافی به مشتریان هستند.


پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 08 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
ناصر
5 ماه پیش

سلام برای شکایت گران‌فروشی باید کجا مراجعه کنیم
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب