دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / آداب و رسوم /

جشنواره زیبای جنگ گل در کوردوبا 

چهارشنبه، 21 دی 1401
جشنواره جنگ گل‌ها یکی از زیباترین و چشم نوازترین جشنواره ها در سراسر دنیا است. برای آشنایی با این مراسم همراه ساعد نیوز باشید.

جشنواره های گل از جاذبه های توریستی محسوب می شوند و بسیاری از کشور ها برای موفقیت در صنعت گردشگری این جشنواره های زیبا را برگزار می کنند و بسیاری از گردشگران را از کشور های مختلف به سمت خود جذب می کنند یکی از این جشنواره های گل زیبادر شهر کوردوبا برگزار می شود که به آن جشنواره گل پاسیو می گویند و طی چندین دوره برگزاری توانسته محبوبیت و شهرت خوبی در بین گردشگران بدست آورد. جنگ گل در کوردوبای اسپانیا آیینی است که هر سال در این شهر اجرا می شود و توریست هایی فراوانی را به این شهر می کشاند.

جشنواره جنگ گل در کوردوبا

هر ساله در فصل بهار در شهرستان کوردوبا در جنوب اسپانیابا مردم با جشنی خاص و زیبا به استقبال شکوفه ها و زیبایی های بهاری می روند. که این جشن با رژه شناخته شده "نبرده گل ها " شروع می شود در ادامه درطول 2 هفته مردم با جشنی به نام "فیستا آف پاسیو" (Fiestaof the patios) خانه ها و پاسیو خانه خود را با انواع گل های رنگارنگ و زیبا تزیین می کنند. اگر در این وقت از سال از این شهر دیدن کنید حتما رویایی ترین شهر جهان را خواهید دید زیرا خیابان ها، در و دیوار خانه ها پر از گل های زیباست. در واقع جنگ گل مراسمی در شهر کورودوبای اسپانیاست که هر ساله در فصل بهار اجرا می شود. با نزدیک شدن به ماه مه، مردم این شهر آخرین یکشنبه ماه آوریل را جشن می گیرند. سالانه توریست های زیادی برای دیدن این مراسم شگفت انگیز به اسپانیا می روند. بطور مشخص معلوم نیست که جنگ گل از کدام شهر و کشور شروع شد ولی کشورهای زیادی در سراسر جهان این مراسم را اجرا می کنند.

اجرای جنگ گل

چه بهانه ای بهتر از این مراسم منحصربفرد هست تا افراد برای دیدن آن به این شهر سرازیر شوند. حرکت گاری ها و واگن های فراوانی از گل از بین مرکز تاریخی شهر، که در آن زنان لباس های فلامنکو پوشیده و برگ گل یا گل به سر و روی تماشاچیان می ریزند. چیزی شبیه به رژه در شروع فستیوال. با شروع ماه مه، مردم تمام بالکن ها و پاسیوها را پر از گل و گیاه کرده و به پیرایش همه خیابان ها و دیوارها می پردازند. صدای موزیک از هر سو به گوش می رسد. غذا و نوشیدنی سرو می شود. فصل بهار رسیده و همه مست از فرا رسیدن این فصل شاد و سرخوشند. خیلی افراد حتی شما را دعوت به دیدن پاسیوهای گل می کنند و از این مراسم استقبال هم می کنند. جشنی سرشار از رنگ و زندگی. بهترین مکان ها و مناظر و لوکیشن ها برای عکاسان فراهم است. اگر به عکاسی علاقمندید این فرصت را از دست ندهید. اولین و دومین هفته ماه مه بهترین زمان برای بازدید است. هفته اول ماه مه با فستیوال صلیب شروع می شود. در این فستیوال مردم صلیب های بزرگ مسیحی را با گل تزئین می کنند و در جاهای عمومی به معرض نمایش می گذارند. دو هفته بعدی مختص فستیوال گل های پاسیو است و در آخر ماه مه با نمایشگاه بهاره هر ساله تمام می شود.

مکان برگزاری جشنواره جنگ گل

در شهر کوردوبا دقیقه سوار بر قطار، از شهر سویا (Seville) با عبور از پل قدیمی رومی به سمت منطقه تاریخی که جاذبه اصلی آن مسجد قرطبه( مزکیتا- Mezquita ) است، می روند. مسجد مزکیتا در سال 786 میلادی توسط خلیفه اموی ساخته شد که بعدها توسط اسپانیایی ها به کلیسا تغییر کرد. این مسجد با معماری اصیل و شگفت انگیز اسلامی که ستون های نعل اسبی شکل آن از جنس سنگ مرمر، سماک و جاسپر می باشد، توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند. محراب مسجد با موزائیک های طلایی که منقش به آیه های قرآن است، زیبایی خیره کننده ای دارد. در ماه می، معمولا در زمان برگزاری جشنواره گل پاسیو ( Fiesta de los Patios )، ساکنین کوردوبا بمدت 2هفته ایوان و حیاط خانه هایشان که پر از انواع گل های زیبا و معطر است، به روی عموم می گشایند. اولین فستیوال گل در سال 1918 میلادی برگزار شد. از سال 711 تا 1236 میلادی کوربادو توسط مسلمانان اداره می شد. در حال حاضر کوردوبا به زیباترین و جذاب ترین شهر اروپا مبدل شده است.

سخن آخر

خانه های کورودوبای اسپانیا از بیرون ساده هستند، اما درون آن ها شگفت انگیز است. معماری داخل خانه به گونه ای است که یک پاسیوی مرکزی در خانه می سازند که به خنک بودن خانه کمک می کند. احتمالاً اولین کسی که این فستیوال را شروع کرده، دیده چقدر بد است که دیگران این همه زیبایی را نبینند. و این همه زیبایی در پشت درهایی بسته باشد. جالب است که کل این فستیوال رایگان است. هیچ هزینه ای بابت بازدید از خانه ها از شما دریافت نمی شود. فقط گاهی صندوقی برای خیریه در گوشه ای می بینید که آن هم اجباری نیست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی