دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

ژولیان آسانژ: مبتلا به افسردگی شدید بعد از 16 ماه انفرادی در لندن 

چهارشنبه، 02 مهر 1399
کد خبر: 103172
ژولیان آسانژ بنیانگذار سایت مشهور ویکی لیکز بعد از تحمل 16 ماه انفرادی در لندن در دادگاه حضور پیدا کرده است. آمریکا به شدت در پی راضی کردن قضات انگلیسی برای استرداد آسانژ به آمریکا است ولی دادگاه با نظر به دیدگاه روانپزشکان مبنی بر امکان خودکشی آسانژ به دلیل 16 ماه زندانی شدن در شرایط بسیار دشوار، از استرداد او خودداری می کنند.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از شبکه خبری راشا تودی، مایکل کاپلمن روانپزشک مشهور انگلیسی که 20 بار آسانژ را در زندان ملاقات کرده است، در شهادت خودش در دادگاه آسانژ در لندن اعلام کرد که با توجه به سابقه زندگی آسانژ در شرایط دشوار طی پناهندگی چندین ساله اش در سفارت اکوادور در لندن، و 16 ماه حضور او در زندانی در لندن تحت شدیدترین تدابیر امنیتی، وی به هیچ عنوان استرداد آسانژ به آمریکا را عاقلانه ارزیابی نمی کند. آمریکا در تلاش است تا لندن را متقاعد سازد که ژولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکز را که اسناد محرمانه فرآوانی از وزارت خارجه آمریکا و نیز متحدانش را درباره جنگ در افغانستان و عراق منتشر ساخته است، به این کشور استرداد نماید. با توجه به نظر دکتر معتمد دادگاه مبنی بر احتمال بالای خودکشی آسانژ با سخت تر شدن شرایط، به نظر می رسد شاید دادگاه لندن از استرداد آسانژ خودداری نماید. جیمز لوئیز وکیل واشنگتن در دادگاه آسانژ معتقد است که وی در حال تمارض کردن است و دارد ادای افسردگی را درمی آورد و این نتیجه مطالعه ژورنال های پزشکی انگلیسی در زندان لندن است. لوئیس بر این عقیده است که با توجه به این که آسانژ دو فرزند و همسر دارد، احتمال خودکشی او بسیار پائین است. کاپلمن بر این عقیده است که این ادعای وکیل آمریکایی کاملاً غلط است و خودکشی چیزی نیست که فقط مختص مجردها باشد. وکیل واشنگتن با اشاره به مصاحبه های آسانژ با آر تی، در سال 2012، گفت که در این مصاحبه ها هیچ اثری از افسردگی وجود ندارد و او کاملاً سالم است.

به گزارش ساعد نیوز، ژولیان آسانژ شهروند استرالیایی-اکوادوری که در سال 2006 ویکی لیکز را بنیان نهاد و در سال 2010 با انتشار اسناد محرمانه سی آی ای که توسط یکی از افسران اطلاعاتی آمریکا در اختیار او گذاشته شده بود، به شهرت رسید. این فعال مدنی 49 ساله اکنون در لندن در دادگاه حاضر شده است و آمریکا به شدت در پی انتقال او به خاک آمریکا است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم