دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی در معرض طوفانی مهیب! 

شنبه، 29 شهریور 1399
کد خبر: 102039
عکس های جدید گرفته شده توسط تلسکوپ هابل از ژوپیتر نشان می دهد که تغییرات فرآوانی در جو این بزرگترین سیاره منظومه شمسی در جریان است. این عکس ها زمانی ثبت شده اند که ژوپیتر 656 میلیون کیلومتر با زمین فاصله داشته است و این نزدیکترین فاصله ای است که ژوپیتر می تواند با زمین داشته باشد.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از شبکه خبری آر تی روسیه، هابل جدیداً عکس هایی را از سیاره مشتری و ماه یخ زده آن به نام اویروپا منتشر کرده است که نشان از تغییراتی بر روی بزرگترین سیاره منظومه شمسی دارد. جو مشتری از گاز نیتروژن و هلیوم تشکیل یافته است و عکس های جدید حاکی از یک طوفان سفید مهیب در جو این سیاره است. این عکس ها نشان می دهد که تغییراتی در جو مشتری در حال وقوع است. بزرگترین سیاره منظومه شمسی که در معرض این طوفان ها رنگ خود را نیز باخته است و تغییراتی در رنگ این سیاره می توان مشاهده کرد. نکته جالب توجه دیگر درباره مشتری این است که لکه قرمز رنگی که بر روی مشتری وجود دارد از زمان ثبت نخستین عکس ها در دهه 1930 به این سو به دلایل نامعلومی در حال کوچکتر شدن است. البته این لکه سرخ رنگ، که 15000 کیلومتر یا 9800 مایل قطر دارد هنوز از زمین بزرگتر است. در زیر این لکه سرخ رنگ یک لکه دیگر وجود دارد که از سال 2006 به این سو به سفیدی گرائیده است و در این اواخر هسته آن در حال سیاه شدن است و این مطلب برای ستاره شناسان جای سؤال دارد.

به گزارش ساعد نیوز، فضا پر است از رازهای ناگشوده ای که آدمی را به تفکر وامی دارد. تلاش بشر برای درک فضا هنوز در دوران کودکی اش است و راه های نرفته بسیاری وجود دارد که با پیشرفت تکنولوژی این راه ها نیز پیموده خواهد شد و مطالب جدیدی کشف خواهد شد که می تواند نگاه ما به کل هستی را تغییر دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!