دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

جزیره طاعون ؛ ترسناک‌ترین مکان جهان؛ این‌جا مرگبارترین ویروس‌های جهان آزمایش می‌شود 

یکشنبه، 21 مرداد 1403
کد خبر: 402582
ساعدنیوز: در یک جزیره کوچک آلمانی به نام ریمز یکی از قدیمی‌ترین و خطرناک‌ترین موسسات تحقیقاتی ویروس در جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از رازبقا، زیره ریمز (Riems) آلمان جایی است برای انجامِ برخی از خطرناک‌ترین تحقیقات ویروس‌شناسی در این سیاره، برای نجان انسان ها و البته حیوانات.

موسسه فردریش لوفلر (Friedrich Loeffler) در آلمان یک مرکز ایمنی زیستی سطح 4 است که در آن دانشمندان تحقیقات خطرناکی را در مورد بیماری‌های مشترک انسان و حیات وحش انجام می‌دهند.

زئونوز‌ها (Zoonoses) بیماری‌هایی هستند که می‌توانند از حیوانات به انسان سرایت کنند یا بالعکس. این بیماری‌ها نه تنها انسان ها، بلکه حیوانات را نیز تهدید می‌کند.

موسسه فردریش لوفلر برای عموم بسته است. برای دسترسی به جزیره، بازدیدکنندگان تایید شده باید ابتدا از قسمت کوچکی از دریای بالتیک از طریق یک سد عبور کنند که در صورت شیوع فوراً بسته می‌شود. برای ورود به این مرکز باید دوش بگیرند و لباس محافظ بپوشند. در داخل، دانشمندان برخی از کشنده‌ترین ویروس‌های جهان، از جمله آنفولانزای پرندگان، ابولا و بیماری جنون گاوی را مطالعه می‌کنند.

یکی از کانون‌های متعدد بررسی، زئونوزهاست؛ بیماری‌هایی که می‌توانند از حیوانات به انسان منتقل شوند یا برعکس.

این مرکز در ابتدا در سال 1910 برای مطالعه بیماری تب برفکی تاسیس شد. در طول دهه‌های بعد، مؤسسه فردریش لوفلر برای اهداف مختلفی از جمله توسعه سلاح‌های شیمیایی در طول جنگ جهانی دوم، تحقیقات واکسن در طول جنگ سرد و مطالعه رفاه حیوانات و پرورش استفاده شد. این جزیره در نهایت لقب «جزیره طاعون» را به خود اختصاص داد.

در سال 2010، موسسه فردریش لوفلر ساخت‌وساز مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های جدید را به پایان رساند که به عنوان ایمنی زیستی سطح 4 طبقه‌بندی می‌شوند که یکی از خطرناک ترین‌هاست. امروزه تعداد انگشت شماری از امکانات سطح 4 در سراسر جهان وجود دارد.

این مؤسسه همچنین یکی از تنها دو مرکز در سراسر جهان است که توانایی انجام مطالعات حیوانی در مقیاس بزرگ، مانند خوک و گاو را دارد. رابین هالند، دانشجوی برنامه محققین پزشکی دامپزشکی در کالج دامپزشکی دانشگاه ایلینویز، تجربه خود را از مطالعه پاتولوژی در مؤسسه فردریش لوفلر اینگونه توصیف کرد:

«من یاد گرفتم که چگونه این بیماری‌ها در سناریو‌های واقعی مدیریت، کنترل و تشخیص داده می‌شوند، شیوع آن‌ها در سطح جهانی و پتانسیل آن‌ها برای تأثیرات اقتصادی در صورت شیوع بیماری در یک جمعیت قابل ردیابی است.»

در کنار مهندسان و افسران بیوریسک، زیرساخت‌های عظیم FLI در این مکان وجود دارند، از جمله فیلتر HEPA هوای خروجی، آلودگی‌زدایی اتاق‌ها با مه خشک، تصفیه فاضلاب و انتقال لاشه به محصولات جانبی حیوانات.

در این مرکز پروتکل‌هایی برای مهار در مواقع اضطراری و نحوه طراحی تاسیسات و آموزش پرسنل برای کار با پاتوژن‌های بسیار مسری وجود دارد.

زئونوزها: تهدیدی بزرگ برای انسان‌ها یا حیوانات؟

زئونوز‌ها تهدید بزرگی برای انسان هستند. از مالاریا گرفته تا هاری، حدود 60 درصد از کل بیماری‌های عفونی مبتلا به انسان را تشکیل می‌دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تخمین می‌زند که «از هر 4 بیماری عفونی جدید یا در حال ظهور در افراد، 3 مورد از حیوانات منتقل می‌شود».

اما از آنجایی که دانشمندان به مطالعه چگونگی درمان، پیشگیری و مهار این بیماری‌های عفونی ادامه می‌دهند، لازم است به تهدیداتی که برای حیوانات ایجاد می‌کنند نیز توجه کنیم.

پروفسور چارلز واتسون، عصب شناس و پزشک بهداشت عمومی از دانشگاه کرتین گفت: «تلفات حیوانات بسیار بیشتر بوده است. زمانی که ویروس نیپا در مالزی در اواخر دهه 1990 شیوع یافت، مرگ و میر نسبتاً کمی در انسان رخ داد، اما برای از بین بردن آن باید پنج میلیون خوک ذبح می‌شد.»

یکی از دلایلی که زئونوز‌ها برای حیوانات بسیار کشنده هستند، این است که برخی از آن‌ها به طور مرموزی به انسان صدمه نمی‌زنند، حتی زمانی که ما به آن‌ها مبتلا می‌شویم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 21 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «سیندرلا»/ با زیرنویس فارسی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پرسش عجیب المیرا شریفی‌مقدم از روانشناس در تلویزیون: مادر شوهرم کنار من و همسرم می‌خوابد، چه کار کنیم؟ +ویدیو
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تمرینات سخت و طاقت فرسای آرین سلیمی قهرمان کرمانشاهی المپیک 2024 +عکس/ شیر مادر حلالت