کابینت آشپزخانه کلاسیک چیست؟

  چهارشنبه، 29 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
کابینت آشپزخانه کلاسیک چیست؟
آشپزخانه از مهم ترین اجزای اصلی خانه محسوب می گردد چرا که اکثر فعالیت هایی نظیر آشپزی، شستشو و غذا خوردن در آن اتفاق می افتد. لذا توجه به زیبایی و ساخت فضای کاربردی در اشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. کابینت آشپزخانه از مهم ترین تجهیزاتی هستند که می توانند به زیبایی و جذابیت آشپزخانه افزوده و فضای موجود را پوشش دهی سازند.

کابینت آشپزخانه در سیر زمان

آشپزخانه از مهم ترین اجزای اصلی خانه محسوب می گردد چرا که اکثر فعالیت هایی نظیر آشپزی، شستشو و غذا خوردن در آن اتفاق می افتد. لذا توجه به زیبایی و ساخت فضای کاربردی در اشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. کابینت آشپزخانه از مهم ترین تجهیزاتی هستند که می توانند به زیبایی و جذابیت آشپزخانه افزوده و فضای موجود را پوشش دهی سازند.

باید گفت کابینت واژه ای فرانسوی بوده و به عنوان محفظه ای برای نگهداری اشیاء به کار می رود. استفاده از کابینت های ایرانی به اسم گنجه یکی از متداول ترین نوع کابینت ها در کشور بوده است، عموم جنس گنجه ها از چوب طبیعی ساخته می شده اند و طرح های شلوغ و ظرافت کاری از نشانه های فنی آن محسوب می شده اند.

شکل امروزی کابینت ها از آغاز قرن ۲۰ شکل گرفت، استفاده از کابینت های فلزی، چوب مصنوعی، پلیمر و … از دیگر نمونه های کابینت های جدید محسوب می شوند. با وجود تنوع بسیار در انواع کابینت ها باز هم کابینت آشپزخانه کلاسیک از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده و وجود طرح های جدید آن به زیبایی و جذابیت آشپزخانه و همینطور کل خانه می افزایند.

معرفی کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت کلاسیک یکی از قدیمی ترین و همینطور زیبا ترین کابینت های اشپزخانه محسوب می شود. استفاده از چوب طبیعی در ساختار کلی آن، طراحی های جذاب، انعطاف پذیری و پوشش دهی بالای فضای اشپزخانه از جمله دلایل محبوبیت کابینت کلاسیک در آشپزخانه محسوب می شوند. چوب ماده ای زنده، طبیعی و گرم است بنابراین به کارگیری آن در کابینت آشپزخانه کلاسیک می تواند به زیبایی، صمیمیت و جذابیت خانه ها بیافزاید.

استفاده از مستحکم ترین چوب هایی نظیر چوب گردو، افرا، راش، سرو، بلوط و … زیبایی و طراوت کابینت آشپزخانه کلاسیک را بیشتر کرده و آن را تبدیل به یکی از طرح های محبوب در خرید کابینت آشپزخانه تبدیل نموده است.نحوه پوشش دهی کابینت کلاسیک به گونه ای است که به جای گسترش و فضا سازی در طول به صورت عمقی و عرضی ساخته می شوند، بنابراین تمامی فضا را پوشش داده، مناسب هر قد و فیزیکی هستند و یک انتخاب عالی برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ محسوب می گردند. از معتبر ترین برند های تولید کننده کابینت آشپزخانه کلاسیک در جهان را می توان موارد همچون برند پائولو کاستلی، باکستر، فلکس فورم، آنتونیولوپی، پلی فرم، منگوچی، زیماتیک، پوگن پول، آرمونی می باشد.

قیمت کابینت کلاسیک

وقتی تولیدکننده به شما می گوید قیمت کابینت متری 5 میلیون تومان ممکن است خیلی سریع در ذهنتان محاسبه کنید که اگر حدوداً 10 متر طول کابینت داشته باشم هزینه تمام شده کابینت آشپزخانه حدود 50 میلیون تومان خواهد شد! اما این برآورد اصلاً دقیق نیست و قیمت واقعی کابینت خصوصاٌ کابینت کلاسیک چوبی خیلی بیشتر از این مقدار خواهد شد که به تعدادی از عوامل تاثیر گذار اشاره خواهیم کرد:

قبل از هرچیز بهتر است بدانید که قسمت های مختلف کابینت اعم از کابین زمینی و دیواری، کابین ایستاده یا کمدی، ویترین، کاور یا دکور هود و همچنین جزیره کابینت کلاسیک از نظر مدت زمان ساخت و میزان متریال مصرفی با یکدیگر متفاوت هستند به همین خاطر در زمان محاسبه قیمت کابینت ضرایب قیمتی خاصی برای هر یک از این موارد در نظر گرفته می شود. به استثنای هزینه خرید مواد اولیه و دستمزد هزینه های جانبی دیگری هم وجود دارند که شاید خیلی به چشم نیایند اما تاثیر زیادی در قیمت کابینت می گذارند.

  • هزینه حمل و نصب

این مبلغ غالباً بین 10 تا 15 درصد کل مبلغ قرارداد است که به قیمت کابینت کلاسیک اضافه می شود و شامل هزینه های بسته بندی، ارسال و نصب می شود.

  • هزینه خرید دستگیره، اکسسوری و صفحه کابینت

عرفاً هزینه خرید اقلامی مانند ریل، لولا و جک با تولیدکننده می باشد و هزینه هایی مثل خرید دستگیره و اکسسوری (سوپرمارکت و …) و صفحه کابینت با قیمت کابینت محاسبه نمی شوند و بر عهده کارفرما خواهد بود.

آیا کابینت کلاسیک همان کابینت ممبران است!؟

بسیاری از افراد فکر می کنند کابینت کلاسیک همان کابینت ممبران است در صورتیکه سبک کلاسیک بسیار گسترده تر و عام تر از کابینت ممبران است. به بیانی دیگر می توان گفت کابینت ممبران تنها مدلی خاص از کابینت کلاسیک است که با استفاده از ورق ام دی اف خام CNC کاری شده و روکشی از جنس pvc که به آن روکش ممبران هم می گویند ساخته می شود. اما کابینت چوبی کلاسیک با استفاده از ام دی اف، روکش، چوب طبیعی و بکارگیری هنرهایی مانند خراطی، منبت کاری و معرق ساخته می شود و بعد از تولید رنگ آمیزی می شود. از نظر اصالت و ارزش و طول عمر این دو مدل کابینت قابل مقایسه نیستند و از هر حیث کابینت چوبی کلاسیک از ممبران سر تر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)