دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

کاهش درد زایمان طبیعی با طب سنتی و گیاهان دارویی 

سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401
درمانگران طب سنتی معتقدند مصرف برخی گیاهان دارویی در روزهای پایانی بارداری تاثیر زیادی در کاهش درد زایمان طبیعی و افزایش میزان مقاومت بدن آن ها دارد.ما در این مطلب این گیاهان دارویی را خدمتتان معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

درد زایمان درد بسیار شدیدی است به همین دلیل بسیاری از زنان اقدام به سزارین کرده و از زایمان طبیعی خودداری می کنند. هرچند سزارین خطرات زیادی به دنبال دارد ولی خانم ها بیشتر از زایمان طبیعی می ترسند و خطرات سزارین را به جان میخرند.در دهه های اخیر زایمان به روش عمل جراحی سزارین رو به افزایش است با وجود اینکه عمل جراحی سزارین عوارض زیادی دارد. در حالی که فقط در مواردی که سلامت مادر یا جنین یا هر دو در معرض خطر است، از عمل جراحی سزارین استفاده می شود. اما انتخاب سومی نیز وجود دارد: زایمان طبیعی بدون درد.

در اغلب کشورهای پیشرفته بیش از سه دهه است که به دلیل خطر بی هوشی، جراحی و عوارض عمل جراحی سزارین، روش زایمان طبیعی بدون درد متداول شده است. در واقع پزشکان معتقدند با فن های جدید و بدون عوارضی که برای انجام زایمان طبیعی بدون درد در اختیار است، دیگر هیچ خانم بارداری نباید هنگام زایمان طبیعی درد شدید آن را متحمل شود. این روش همچنین از افزایش تعداد عمل های جراحی سزارین که به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی انجام می شوند ، کاسته است.

اگر برای اولین بار باردار شده اید، احتمالا ترس بیش از حد زایمان طبیعی تمام وجودتان را فرا گرفته است چون شنیده اید که زایمان طبیعی سخت با عوارض بسیار آزار دهنده روحی و جسمی همراه است.تنها چیزی که باید بهش فکر کنید، سلامت نوزاد خود و آرزوی داشتن یک زایمان طبیعی و راحت است.یکی از تدابیر طب ایرانی برای انجام زایمان راحت توجه به خوردنی ها و آشامیدنی ها است. به زنان باردار در این ایام توصیه می شود که غذاهای سبک و کم حجم میل کنند و از خوردن غذاهای سنگین مانند انواع فست فود، غذاهای حاوی پنیر پیتزا، حلیم و کله پاچه پرهیز کنند.در اینجا مجموعهای از گیاهان دارویی و خانگی که زایمان طبیعی را برای شما راحت تر می کنند را معرفی می کنیم.

کاهش درد زایمان طبیعی با طب سنتی و گیاهان دارویی

بسیاری از خانم های باردار از زایمان طبیعی و دردهای آن می ترسند. مخصوصا که هر چه زمان زایمان نزدیک تر می شود این نگرانی ها و دلهره ها بیشتر می شود. طب سنتی و گیاهی ما مانند بقیه موارد پزشکی برای این موضوع نیز راه حل دارد و مصرف گیاهانی را به زنان باردار پیشنهاد می دهد که بتوانند زایمان کم دردتری را تجربه کنند.در مورد آمادگی برای زایمان و انجام یک زایمان راحت و حتی تسکین درد بعد از زایمان، طب سنتی راهکارهای خودش را دارد. برای آماده شدن مادر و راحت تر شدن زایمان، در هفته های پایانی بارداری گیاهان مختلفی کمک کننده هستند که ما در این مقاله به برخی از آنها به اختصار اشاره می کنیم.

  • سیاه دانه: مصرف سیاه دانه در روزهای پایانی بارداری میزان مقاومت بدن زن باردار را افزایش داده و درد زایمان را کاهش می دهد .برای تاثیر بیشتر این دانه بهتر است آن را با عسل ترکیب کرد و به صورت موضعی استفاده کنیم . برای ترکیب لازم است 100 گرم عسل پاستوریزه و طبیعی را با 25 گرم از پودر سیاه دانه و مقدار اندکی روغن حیوانی ترکیب کرده و به شکم و کمربمالید سپس با دستمال این قسمت را بپوشانید تا گرم بماند.
  • زعفران:مصرف زعفران این طلای سرخ گر چه در ابتدای بارداری بسیار خطرناک است و موجب سقط جنین می شود اما مصرف این ادویه خوش عطر و خوش رنگ در اواخر بارداری و روزهای نزدیک زایمان بسیار سودمند است و موجب کاهش درد های زایمان و تجربه یک زایمان راحت می شود.
  • دمنوش برگ ختمی:استفاده روزانه دمنوش برگ ختمی در روزهای آخر بارداری سبب زایمان راحت می شود.
  • شنبلیله و گل شب بو :اگر می خواهید یک زایمان بدون درد و راحت را تجربه کنید بهتر است با جوشانده گل شب بو و آب شنبلیله واژن خود را شستشو دهید.
  • خاکشیر:اگر به زمان زایمان خود نزدیک هستید و از زایمان طبیعی و درد های آن می ترسید اصلا نگران نباشید با خوردن چند لیوان شربت خاکشیر در روز می توانید یک زایمان راحت را تجربه کنید.
  • گل شاه پسند:مصرف روزانه سه فنجان از دمنوش گل شاه پسند در روزهای آخر بارداری موجب تسکین درد زایمان و انجام یک زایمان راحت می شود.
  • استفاده موضعی از روغن های گیاهی:مالیدن برخی از روغن های طبیعی مانند روغن کنجد ، بادام یا زیتون به شکم و کمر به صورت روزانه سبب تسکین درد زایمان طبیعی و کاهش دردهای زایمان می شود.
  • رازیانه :درست است که مصرف زیاد رازیانه در ابتدای بارداری سبب سقط جنین می شود اما مصرف روزانه این گیاه در ماه های آخر بارداری نه تنها مضر نیست بلکه می تواند درد های زایمان طبیعی را کاهش دهد و به انجام یک زایمان راحت کمک کند.
  • تخم شوید:مصرف دمنوش تخم شوید هنگام شروع درد زایمان می تواند باعث کاهش این درد ها شود و مدت زمان زایمان را کاهش داده و راحت تر کند، همچنین به تولد زودتر نوزاد کمک کند.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات