کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7

  سه شنبه، 22 خرداد 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7
در این مطلب به طور کامل کاهش مصرف سوخت در خودرو فوتون تونلند G7 را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با بهترین روش‌های کاهش مصرف سوخت آشنا شوید.

کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7 چگونه است؟ چه عوامل و فاکتورهایی در کاهش مصرف سوخت فوتون تونلند G7 تأثیر دارند؟ اینها سؤالات بسیار مهمی هستند که معمولاً رانندگان فوتون جی 7 با آن مواجه می‌شوند و برای پیدا کردن جواب دقیق منابع متعددی را بررسی می‌کنند. با اینکه فوتون تونلند جی 7 از آن دسته ماشین‌های چینی است که مصرف سوخت مناسبی دارد، اما گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت یک‌سری نکات مهم میزان مصرف آن بالا می‌رود. همچنین به دلیل گران‌شدن سوخت بیشتر راننده‌ها می‌خواهند با رعایت روش‌های مختلف مقدار مصرف ماشین را در 9 لیتر (در 100 کیلومتر) نگه دارند و نگذارند که بیشتر از این مصرف کند.

تجربه ما در استفاده از فوتون تونلند جی 7 باعث شده است اطلاعات کاملی درباره روش‌های کاهش مصرف سوخت در این ماشین داشته باشیم، برای اطلاع از تمامی این روش‌ها و آشنایی با نکات مهم در کاهش مصرف سوخت فوتون تونلند جی 7، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

انواع روش‌های کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7

برای کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7 روش‌های مختلفی وجود دارد که انجام تمامی آن‌ها تقریباً غیرممکن است، بنابراین شما باید بهترین و مهم‌ترین روش‌ها را بشناسید تا همواره سطح مصرف خودرو را در حالت نرمال نگه دارید. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بهترین و مهم‌ترین روش‌های کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند G7 هستند:

حرکت با سرعت استاندارد

یکی از روش‌های مهم برای کاهش مصرف سوخت که معمولاً راننده‌ها به آن بی‌توجهی می‌کنند، حرکت با سرعت استاندارد است، ازآنجایی‌که راننده‌ها علاقه زیادی به افزایش سرعت در بزرگراه‌ها دارند، طبیعتاً میزان مصرف سوخت افزایش پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که هرچه سرعت شما در بزرگراه مناسب‌تر باشد (نه زیاد و نه کم) مصرف سوخت خودرو پایین‌تر می‌آید.

تعویض به‌موقع فیلتر هوا

فیلتر هوا بعد از مدتی کارایی خود را از دست خواهد داد و باعث می‌شود که موتور ماشین سخت‌تر کار کند، در چنین شرایطی قطعاً میزان سوخت ماشین به شکل قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق باید فیلتر هوا فوتون تونلند یورو 6 G7 اصلی را جایگزین فیلتر هوای قدیمی بکنید. البته توجه داشته باشید که عوض‌کردن فیلتر باید به‌صورت مرتب و در بازه‌های زمانی مشخص انجام گیرد تا فشار خاصی به موتور ماشین وارد نشود.

از آنجایی که خودروهای فوتون در بازار ایران به‌عنوان خودروهای تازه‌نفسی شناخته می‌شوند، نمی‌توان برای خرید قطعه به هر فروشگاهی اطمینان کرد؛ به‌خصوص آنکه خودروهای فوتون اعم از پیکاپ، کشنده و ون وانا از حساسیت بسیاری برخوردار هستند و یک قطعۀ بی‌کیفیت به‌راحتی می‌تواند ماشین را با مشکل روبه‌رو کند. از این رو بهتر است کیفیت را قربانی کمیت نکنید و با وسواس بیشتری به سراغ خرید لوازم یدکی فوتون بروید.

خاموش‌کردن موتور هنگام توقف

فوتون تونلند

هنگامی که ماشین در یک جای مشخص برای مدت‌زمان زیادی روشن باشد، میزان سوخت بیشتری مصرف می‌کند، بنابراین هنگام توقف طولانی‌مدت در یک مکان مشخص، حتماً ماشین خود را خاموش کنید.

استفاده از روغن‌موتور مناسب

استفاده از روغن‌موتور مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای عملکرد بهتر موتور خودرو است، بنابراین باید از بهترین روغن‌موتور استفاده کنید و در دوره‌های زمانی مشخص، اقدامات لازم برای بررسی میزان غلظت آن را انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از روغن‌موتور مناسب، باعث کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7 به‌اندازه 2 الی 3 درصد خواهد شد.

تنظیم‌موتور خودرو

اگر می‌خواهید میزان مصرف بنزین خودروی شما به میزان 4 درصد افزایش پیدا نکند، حتما موتور خودرو را تنظیم کنید. همان‌طور که می‌دانید سیستم موتور خودرو بسیار پیچیده است و شامل قطعات مختلفی می‌شود، به‌طورکلی برای جلوگیری از افزایش مصرف سوخت، باید در بازه‌های زمانی مشخص موتور ماشین را چک کنید تا در صورت نیاز برای تنظیم کردن آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

عدم استفاده از ترمز شدید و شتاب سریع

شتاب ناگهانی خودرو و ترمز شدید باعث می‌شود که به موتور خودرو شوک وارد شود، هنگامی که موتور خودرو با این دستورات ناگهانی روبرو می‌شود، برای انجام آن‌ها نیاز به بنزین بیشتری دارد. اگر می‌خواهید مصرف سوخت فوتون تونلند جی 7 تا حد زیادی افزایش پیدا نکند، از ترمز شدید و شتاب سریع اجتناب کنید.

تنظیم فرمان

در ادامه معرفی روش‌های کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7، به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌ها می‌رسیم، تنظیم نبودن فرمان خودرو می‌تواند میزان مصرف بنزین را تا 10 درصد افزایش دهد، بنابراین باید مواظب گذر از چاله‌ها باشید و در صورت تنظیم نبودن فرمان، سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید.

کاهش وزن خودرو

هرچه میزان وزن خودرو بالاتر باشد، طبیعتاً میزان فشار به موتور خودرو و مصرف سوخت آن بالاتر می‌رود. در واقع به‌ازای هر 45 کیلوگرم وزن اضافه، حدود 2 درصد مصرف بنزین افزایش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید ظرفیت فوتون تونلند را بدانید و بیشتر از آن وزن خودرو را بالا نبرید.

عدم رانندگی در جاده‌های خاکی و ناهموار

رانندگی در جاده‌های خاکی باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می‌شود، اگر هدف شما از خرید فوتون تونلند برای آفرود و رانندگی در شیب‌های تند است، باید انتظار افزایش مصرف سوخت تا 30 درصد را داشته باشید.

تنظیم فشار با لاستیک

تنظیم نبودن فشار باد لاستیک‌ها علاوه بر آسیب رساندن به آج تایر، باعث افزایش میزان سوخ می‌شود، بنابراین باید باد لاستیک‌ها را در بازه‌های زمانی مشخص تنظیم کنید. با اینکه میزان فشار باد لاستیک توسط شرکت سازنده تعیین می‌شود، اما انجام این کار باید بر اساس شرایط آب‌وهوایی منطقه انجام گیرد.

عدم رانندگی در شلوغی و ترافیک

در بسیاری از مواقع راه‌حل خاصی برای فرار از ترافیک وجود ندارد، اما اگر ورود به مسیرهای پرترافیک ضروری نباشد، برای جلوگیری از افزایش سوخت خودرو، باید مسیرهای دیگر را انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید در ترافیک‌های سنگین میزان تعویض دنده و ترمزهای ناگهانی افزایش پیدا می‌کند که نتیجه این اقدامات، افزایش مصرف سوخت است.

جمع‌بندی

کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7 یکی از دغدغه‌های بسیار مهم راننده‌ها است که با استفاده از روش‌های مختلف و رعایت چند نکته ضروری، می‌توان به‌راحتی آن را برطرف کرد. تعداد روش‌های کاهش مصرف سوخت فوتون تونلند G7 زیاد است، به همین دلیل باید مهم‌ترین گزینه‌ها را بشناسید و آن‌ها را برای رسیدن به هدف خود انجام دهید. در این مطلب به طور کامل کاهش مصرف سوخت در خودرو فوتون تونلند G7 را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با بهترین روش‌های کاهش مصرف سوخت آشنا شوید. اگر همچنان درباره کاهش مصرف سوخت در فوتون تونلند جی 7 سؤالی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر و می‌توانید به سایت اتوموبی مراجعه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (486 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (23 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان