باشکوه ترین کاخی که ساخته شده است!

  چهارشنبه، 21 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
باشکوه ترین کاخی که ساخته شده است!
این کاخ مجلل در قرن هجده در مکانی به نام تزارسکویه سلو ساخته شده است و این مکان معنای دهکده تزارها را می دهد.

در ۳۰ کیلومتری سنت پترزبورگ مکانی به نام تزارسکویه سلو وجود دارد که معنای آن دهکده تزارها می باشد. در این مکان قصر تابستانی کاترین اول، همسر پتر کبیر قرار دارد.دهکده تزارها قصر باشکوهی است که در شهر پوشکین در ۲۵ کیلومتری جنوب سنت پترزبورگ واقع شده است. این عمارت منحصر به فرد که به جرات می توان آن را مجلل ترین و با شکوه ترین بنای شهر سنت پترزبورگ نامید یکی از آثار گردشگری خارق العاده دنیا محسوب می شود.قصر با شکوه کاترین، گالری کامرون، پارک زیبای کاترین همراه با دریاچه مصنوعی آن، قصر و پارک الکساندر از جمله مهم ترین قسمت های این محل هستند.

تاریخچه کاخ کاترین

این کاخ مجلل در قرن هجده در مکانی به نام تزارسکویه سلو ساخته شده است و این مکان معنای دهکده تزارها را می دهد. این منطقه تا قرن هجده تحت تصرف سوئد بود که پتر کبیر بعد از جنگ با سوئد این دهکده را پس گرفت و به عنوان هدیه به همسر خود کاترین داد. بعد از مدتی دستور به ساخت قصری بزرگ در این مکان داده شد تا هدیه ای غیر منتظره به همسر خود داده باشد که دو سال بعد از مرگ پتر، دخترش الیزابت بازسازی کاخ را بر عهده گرفت و به کاخی لوکس و امروزی تبدیل کرد. در واقع، این کاخ اقامتگاه تابستانی برای تزارهای روسیه بوده است و بعد از انقلاب به فرمان لنین به موزه تبدیل شد. در سال ۱۹۳۷ نیز به مناسبت یکصدمین سالگرد فوت پوشکین، شاعر معروف روس این مکان به شهر پوشیکن تغییر نام پیدا کرد. پیشنهاد ما اینست تا اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به روسیه را دارید، حتما از این مجموعه دیدنی بازدید کنید.

در ۳۰ کیلومتری سنت پترزبورگ مکانی به نام تزارسکویه سلو وجود دارد که معنای آن دهکده تزارها می باشد. در این مکان قصر تابستانی کاترین اول، همسر پتر کبیر قرار دارد.دهکده تزارها قصر باشکوهی است که در شهر پوشکین در ۲۵ کیلومتری جنوب سنت پترزبورگ واقع شده است. این عمارت منحصر به فرد که به جرات می توان آن را مجلل ترین و با شکوه ترین بنای شهر سنت پترزبورگ نامید یکی از آثار گردشگری خارق العاده دنیا محسوب می شود. نمادی کامل از جاه طلبی های خاندان سلطنتی روسیه که از حیث ارزش آثار هنری و زیبایی منحصر به فرد آثار شاخصی مانند کاخ ورسای در فرانسه را پشت سر گذاشته است. قصر با شکوه کاترین، گالری کامرون، پارک زیبای کاترین همراه با دریاچه مصنوعی آن، قصر و پارک الکساندر از جمله مهم ترین قسمت های این محل هستند.کاخ کاترین قصر تابستانی کاترین اول، همسر پتر کبیر یکی از دیدنی های سنت پترزبورگ و جاذبه های روسیه در محلی به نام تزارسکویه سلو (Tsarskoye Selo) به معنی دهکده تزارها قرار دارد. این منطقه تا قرن هجدهم میلادی در اشغال کشور سوئد قرار داشت و پس از پیروزی روسیه بر ارتش سوئد باز پس گرفته شد.

تصویر

پتر کبیر در سال ۱۷۰۸ این منطقه را به همسر خود هدیه داد. طی سال های ۱۷۱۷ تا ۱۷۲۳ با دستور کاترین اول، برانشتین معمار بزرگ روس قصری سنگی در آن احداث نمود و چون قصد داشت این قصر را به عنوان هدیه ای غیر منتظره به پتر کبیر اهدا کند، بودجه بسیار زیادی را برای آن هزینه کرد.پس از بازگشت پتر کبیر از میدان نبرد، به جای خوشحالی کاترین را بسیار سرزنش نمود. طی سال های ۱۷۵۲ تا ۱۷۵۶ دختر پتر کبیر، الیزابت اول معمار ایتالیایی دربار راسترلی را برای توسعه کاخ به یادبود مادرش به خدمت گرفت. قصر بزرگی که امروزه در دهکده تزارها قرار دارد، حاصل زحمات ایشان است.

دکوراسیون اصلی اتاق آمبر در اوایل قرن 18 در ایالت «پروشا» (Prussia) ساخته شده بود و در سال 1716 توسط پادشاه «فردریش ویلهلم اول» به پیتر اول هدیه داده شد. در خلال جنگ جهانی دوم، دکوراسیون اتاق آمبر توسط اشغال گران آلمانی به کالینینگراد برده شد. سرانجام ماجرای این اتاق دیگر مشخص نشد. در سال 1979 کار بازسازی اتاق آمبر آغاز شد و همزمان با سیصدمین سالگرد سنت پترزبورگ به طور کامل بازسازی شد که در بازسازی آن شرکت های آلمانی نیز نقش داشتند. سرنوشت تجهیزات اصلی اتاق، هنوز هم پشت پرده ای از شایعات و افسانه ها قرار دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (371 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (114 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (100 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (51 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (24 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (12 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره