تفاوت سبک ویکتوریایی و سبک فرانسوی در چیست؟

  چهارشنبه، 21 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
تفاوت سبک ویکتوریایی و سبک فرانسوی در چیست؟
باید بگوییم سبک ویکتوریایی و سبک دکوراسیون فرانسوی ، هر دو یکی از سبک های کلاسیک هستند، اما در سبک ویکتوریایی اغراق در استفاده از وسایل کلاسیک بیشتر است و ایجاد حس غنی تری نسبت به سبک فرانسوی دارد.

سبک طراحی داخلی ویکتوریایی

سبک ویکتوریایی یا ویکتورین سبک رایج دوران ملکه ویکتوریا است و معمولا به عنوان سبکی پرکار و لوکس شناخته می شود. ویکتورین سبکی است که دقیقا در نقطه مقابل مینیمالیسم قرار می گیرد و بر پایه تزئینات زیاد است و (برخلاف مینیمالیسم) استفاده از اکسسوری ها هر چه بیشتر، بهتر. اما سبک ویکتوریایی برای جلوگیری از درهم ریختگی ترفند خاص خود را دارد؛ مبلمان با تزئینات زیاد در تضاد با سطوح و زمین های صاف و عاری از تزئینات. در روکش مبلمان و دیوارپوش ها در سبک ویکتوریایی رنگ های ژرف، ملایم و رنگ های خنثی، در تضاد با بافت های پرکار و سایه های روشن بکار می رود. متریال عجیب و غریب و چوب های سنگین در دوره ویکتوریا به وفور مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه در اجرای این سبک از چوب و مواد ارزانتر استفاده می شود.در مجموع، ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی ویکتوریایی عبارتند از:

  • تزئینات وافر، لوکس و پر تجمل
  • دیوار ها و سطوح ساده برای ایجاد تضاد با دیگر عناصر تزئینی
  • سبکی دکوراتیو اما بدون در هم ریختگی
  • تناژهای تیره و مات در کنار رنگ های خنثی
  • فرم های عجیب و غریب در چوب مبلمان

اسباب و اثاثیه خانه در سبک ویکتوریایی:

در سبک ویکتوریایی از پرده های زخیم، مخملی و طرح دار استفاده می شود. جالب است بدانید که در آن زمان تصور می کردند که نور آفتاب برای پوست مضر است و به همین علت است که پرده های زخیم وارد این سبک شده اند. به نمونه های زیر توجه کنید:فرش در این سبک بسیار اهمیت دارد و از فرش های شرقی استفاده می شود.مبل های بزرگ با کنده کاری های مختلف بر روی چوب آن، همراه با منحنی های زیبا نشانه سبک ویکتوریایی می باشد. این مبل ها بسیار شیک و زیبا هستند. به عکس زیر دقت کنید:همان طور که گفتیم، سبک ویکتوریایی بسیار به جزئیات و ریزه کاری ها دقت می کند، پس وسایل تزئینی در این سبک بسیار مورد اهمیت است. کریستال های شیک، ظروف زیبا و طرح دار و مجسمه های مجلل در این سبک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

تصویر

دکوراسیون فرانسوی

چیدمان خانه در سبک های مختلفی صورت می گیرد. با توجه به رنگ های به کار رفته در چیدمان، لوازم تزیینی، ابعاد اشیا، نوع چینش و طرح های موجود در کل خانه، هر یک از سبک های دکوراسیون را به مکانی جغرافیایی، بازه زمانی خاص و استایلی مشخص نسبت می دهند. می توانید برای دکوراسیون داخلی خانه خود، سبکی خاص داشته باشید یا از سبک های معروف الهام بگیرید و با پیروی از قوانین آن ها منزل را چیدمان کنید. در مجله دلتا دکوراسیون فرانسوی را بیش تر بشناسید و از نکته های جذاب این سبک در دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید.

از سبک های جذابی که بر خلاف نام آن، در کشورهای مختلفی مورد استقبال قرار گرفته است و ایرانیان نیز خانه خود را با توجه به قوانین آن دکور می کنند سبک فرانسوی است. این سبک نیز مانند تمام سبک های دیگر، ویژگی های خاص خود را دارد. این سبک به استایل کلاسیک نزدیک است و نمایی مجلل در خانه ایجاد می کند. در سبک فرانسوی، زیبایی در اولویت قرار دارد. احترام به هنر، لوازم قدیمی و اشیا عتیقه در این سبک به چشم می خورد. به همین دلیل از مهم ترین شاخصه های سبک فرانسوی اصالت، لوکس گرایی و تجمل است. تابلوهای هنری، لوازم چوبی کنده کاری شده و ظروف قیمتی در دکوراسیون فرانسوی جایگاه ویژه ای دارند. عناصر خاصی در دکوراسیون فرانسوی به کار می روند که در این بخش به آن ها به طور خلاصه اشاره می کنیم.

رنگ در دکوراسیون فرانسوی

با نگاه کردن به خانه های مختلف با دکوراسیون فرانسوی متوجه خواهید شد رنگ های تند و پر رنگ کم تر در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند یا در ابعاد کوچکی دیده می شوند. رنگ سفید در سبک فرانسوی پادشاه است. هر وسیله ای که می خواهید به دکوراسیون وارد کنید، فقط لازم است مشخصه سفید بودن را برای آن در نظر بگیرید. می توانید از سایه های سفید مایل به رنگ های گرم، مانند نارنجی، صورتی و زرد بهره ببرید. نمای دکوراسیون فرانسوی به سمت ایجاد فضایی گرم گرایش دارد. برای ایجاد تنوع می توانید تا جایی که تعادل از بین نرود از رنگ طلایی استفاده کنید. این رنگ با انعکاس نور فضا را براق و روشن نشان می دهد. در نتیجه جلوه ای بزرگ تر به اتاق می بخشد.

وسایل تزیینی

همان طور که اشاره کردیم در دکوراسیون فرانسوی اجسام قدیمی و یادگاری ها اهمیت بالایی دارند. با خواندن مطلب “وسایل تزیینی را چگونه در چیدمان منزل به کار ببریم؟” جای مناسب را برای هر کدام از لوازم دکوری منزل در نظر بگیرید و دکوراسیون فرانسوی خود را تکمیل کنید. نیازی نیست مانند سبک های کلاسیک و سنتی، قرینگی و توازن را در سبک فرانسوی به وجود آورید. کافی است با انتخاب فرم و حجم های متفاوت و در نظر گرفتن رنگ های روشن، به اساسِ این سبک وفادار بمانید. رومیزی های قلاب بافی، صندوقچه های فلزی مخصوص نگهداری اشیا، کوسن فانتزی، گلدان گل رز، چراغ خواب و آینه دکوراتیو از جمله وسایلی هستند که شما را در رسیدن به دکوراسیون فرانسوی یاری می رسانند.

تفاوت سبک ویکتوریایی و سبک فرانسوی:

باید بگوییم سبک ویکتوریایی و سبک دکوراسیون فرانسوی ، هر دو یکی از سبک های کلاسیک هستند، اما در سبک ویکتوریایی اغراق در استفاده از وسایل کلاسیک بیشتر است و ایجاد حس غنی تری نسبت به سبک فرانسوی دارد.کلام آخر این که در این سبک سالن خانه و پذیرایی مهم ترین بخش دکوراسیون در خانه می باشد. اگر به این سبک علاقه دارید باید هزینه زیادی را برای خرید وسایل گران قیمت و تزئینی جات خاص کنید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (373 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (121 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (101 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (63 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (38 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (27 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر)
تیتر امروز