سبک دکوراسیون داخلی وینتج چیست؟

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
سبک دکوراسیون داخلی وینتج چیست؟
استفاده از سبک دکوراسیون داخلی وینتج در منازل، به دهه 1940 و 1950 باز می گردد. زمانی که مردم بعد از جنگ جهانی دوم، از هر چیزی که در دسترس بود استفاده می کردند تا خانه هایشان را بازسازی کنند و فضای دوست داشتنی و گرم و صمیمی به وجود آورند.

استفاده از سبک دکوراسیون داخلی وینتج در منازل، به دهه 1940 و 1950 باز می گردد. زمانی که مردم بعد از جنگ جهانی دوم، از هر چیزی که در دسترس بود استفاده می کردند تا خانه هایشان را بازسازی کنند و فضای دوست داشتنی و گرم و صمیمی به وجود آورند. این سبک از دکوریجات و وسایل قدیمی برای ایجاد محیطی صمیمی و ظاهری نوستالژیک استفاده می کند. البته در حال حاضر سبک دکوراسیون وینتج فقط ظاهری قدیمی و سنتی ندارد، بلکه با اضافه کردن دکوریجات امروزی، ترکیبی از فضای جذاب مدرن و سنتی در خانه ایجاد می کند. در سبک دکوراسیون وینتج از رنگ های روشن و خنثی در زمینه و از ترکیب رنگ های مختلف مانند سبز، آبی، نارنجی، قرمز، زرد و فیروزه ای در دکوریجات و وسایل استفاده می شود. همچنین در این سبک ترکیبی از وسایل و دکوریجات سنتی و مدرن و تابلوهای هنری قدیمی و قاب عکس های خانوادگی برای تزئین فضای خانه کاربرد دارد.

ویژگی های سبک دکوراسیون وینتج چیست؟

قبل از بررسی ویژگی های سبک دکوراسیون وینتج باید بدانید که این سبک از قاعده و اصول خاصی برای دیزاین و چیدمان خانه استفاده نمی کند. به همین علت شاید با خودتان فکر کنید که نبود قواعد و استفاده از عناصر قدیمی، محیطی خسته کننده در این سبک ایجاد می کند ولی بعد از معرفی ویژگی های این سبک، نکات و ترفندهایی را خواهیم گفت تا بتوانید این سبک را در خانه های مدرن و امروزی اجرا کنید و فضایی آرامش بخش و خاطره انگیز در آن به وجود آورید.

استفاده از چوب در این سبک مرسوم است. مبلمان چوبی ، کفپوش چوبی سخت و حتی پانل های دیواری چوب. از آنجا که در ساخت وسایل قدیمی زیاد از چوب استفاده میشده است اشیا عتیقه و قدیمی چوبی در این سبک را زیاد پیدا میکنید. کهنگی و زنگار و غبار نشسته بر اثر گذر سال ها در سبک وینتیج ارزش محسوب میشود و به نمایش گذاشته میشود.

همچنین چرم از دیگر بافت هایی است که زیاد در دکوراسیون به این سبک به چشمتان میخورد چرا که از گذشته به ویژه اشراف از چرم برای روکش مبلمان استفاده میکرده اند که وقار خاصی دارد همینطور رنگ آن گرما و صمیمیت را القا میکند. چرم همنشینی خوبی در کنار چوب و رنگ های گرم دارد.فرش و قالیچه در سبک وینتیج جایگاه ویژه ای داشته و سعی میشود که از آن استفاده شود. همینطور مرزهای نا مشخص بین فضاهای مختلف مثل نشیمن با غذاخوری به وسیله فرش و قالیچه تعیین میگردد و هر فضا تعریف خودش را دارد.شاید مبل های با سبک کلاسیک و باروک و روکوکو را در این سبک زیاد ببینید. مبل هایی با پشتی بلند پایه ها و تاج معمولا کنده کاری شده ، ویترین و کمد با درب های حکاکی شده و تزئین شده.

رنگ های مناسب در سبک دکوراسیون وینتج

برای اینکه سبک دکوراسیون وینتج مناسب خانه های مدرن و امروزی باشد، بهتر است که از رنگ های سفید، کرم، خاکستری، بژ و ماسه ای به عنوان رنگ غالب استفاده کنید. همچنین شما می توانید طیف های کم رنگ صورتی، آبی و یاسی را نیز در بخشی از خانه به کار ببرید. در آخر نیز برای ایجاد جذابیت بیشتر، بهتر است که از وسایل و دکوریجاتی با رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، سبز و آبی استفاده کنید.

تصویر

سبک دکوراسیون وینتج برای چه افرادی مناسب است؟

در قسمت های بالا اشاره کردیم که سبک دکوراسیون وینتج از عناصر خاطره انگیز قدیمی در دیزاین خانه استفاده می کند. بنابراین این سبک برای افرادی مناسب خواهد بود که به مرور خاطرات خوش گذشته علاقه دارند و دیدن عکس ها و وسایل قدیمی خاص مانند یادگاری از خانه مادربزرگ، خاطرات آن دوران را برایشان زنده می کند و حس خوشایندی را به آن ها انتقال می دهد.

ویژگی و ترفندهایی که گفتیم اغلب مربوط به زندگی قدیمی کشورهای غربی می باشد. شما می توانید با الهام از این مطلب و عکس هایی از خانه های قدیمی ایرانی، خلاقیت خود را به کار گیرید و دکوراسیونی خاطره انگیز از گذشتگانمان در خانه به وجود آورید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (371 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (114 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (100 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (51 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (24 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (11 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره