سبک دکوراسیون داخلی ساحلی چیست؟

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
سبک دکوراسیون داخلی ساحلی چیست؟
سبک دکوراسیون داخلی ساحلی با الهام از طبیعت دریا و ساحل، فضایی با طراوت، آرامش بخش و مهیج در فضای خانه به وجود می آورد و زیبایی برگرفته از خورشیدِ ساحل و دریا را به محیط انتقال می دهد.

سبک دکوراسیون داخلی ساحلی با الهام از طبیعت دریا و ساحل، فضایی با طراوت، آرامش بخش و مهیج در فضای خانه به وجود می آورد و زیبایی برگرفته از خورشیدِ ساحل و دریا را به محیط انتقال می دهد. فراوانی نور طبیعی در فضای خانه یکی از مهم ترین ویژگی های سبک دکوراسیون ساحلی است. رنگ فیروزه ای، رنگ سبز دودی (کله غازی) و رنگ های خانواده آبی در کنار نور طبیعی و مصالح و مواد ارگانیک، اغلب فضای داخلی خانه هایی به سبک دکوراسیون ساحلی را تشکیل می دهند. البته در این سبک می توان برای ایجاد زیبایی بیشتر، از صدف، طناب و دیگر عناصر دریایی به عنوان دکوریجات استفاده کرد.

سبک دکوراسیون ساحلی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

همان طور که از نام این سبک پیدا است، در سبک دکوراسیون ساحلی از ویژگی ها و عناصر موجود در ساحل و دریا در چیدمان و دیزاین خانه استفاده می شود تا آرامش به فضای داخلی انتقال داده شود. همچنین این سبک برای افرادی مناسب خواهد بود که از قدم زدن به روی شن های گرم ساحل و گوش دادن به صدای امواج دریا لذت می برند. ناگفته نماند که سبک دکوراسیون ساحلی دارای انواع مختلفی است که در ادامه با اشاره کوتاهی به آن ها، ویژگی های پرطرفدارترین آن را برای شما بررسی خواهیم کرد.

انواع سبک دکوراسیون ساحلی چیست؟

– سبک دکوراسیون ساحلی مدیترانه ای

– سبک دکوراسیون ساحلی جزایر استوایی

– سبک دکوراسیون ساحلی آمریکایی

تصویر

یک ویلای ساحلی با حسی سرشار از خنکی

برای داشتن چنین ویلایی که با ورود به آن خنکی ذاتی آن را در وجود خود احساس کنید باید ذوق و هنر خود را یکجا به کار بگیرید. محلی که برای دیزاین انتخاب کرده اید بهتر است رو به پنجره های بزرگ ساختمان یا فضای باز باشد تا بتوانید از منظر بیرونی نیز کمک های لازم را بگیرید. معمولاً برای آراستن ویلا به لوازم چندانی نیاز نیست. استفاده صحیح از لوازم حداقلی و موجود کار شما راه خواهند انداخت. برای جبران هر فضایی که خالی به نظر می رسد گلدان های بزرگ و کوچک بهترین و کم خرج ترین کار ممکن است. اما اگر مسائل مالی برای شما اولویت ندارد دکوراتیوهای گران قیمت را با آن ها جایگزین کنید. دکوراسیون ساحلی یک ویلای جذاب می تواند با مبلمان راحتی رو به فضای مورد نظر و یک میز و یک فرش به اتمام برسد اما جا برای بیشتر وقت صرف کردن و اعمال تغییرات نیز هست. در صورتی که نوع اول را بپسندید، خواسته یا ناخواسته یک دکوراسیون ساحلی مینیمال را انتخاب کرده اید و در صورت صرف زمان و هزینه، دکوراسیون امروزی را وارد گود کرده اید.

نقش مهم نور طبیعی در سبک دکوراسیون ساحلی

لذت قدم زدن در ساحل، زیر نور گرم خورشید تکمیل می شود، پس نور طبیعی نقش بسیار مهمی در سبک دکوراسیون ساحلی دارد. به یاد داشته باشید هیچ منبع نوری مانند نور خورشید نمی تواند فضای دلباز و گرمی را در فضای خانه به وجود آورد. بنابراین پنجره های بزرگ و درهای شیشه ای بهترین گزینه برای ورود این عامل به محیط می باشند. همچنین فراموش نکنید که اگر نیاز به نصب پرده دارید، بهتر است که از پرده های روشن و نازک استفاده کنید تا از ورود نور جلوگیری نشود.

کلام آخر

پس از توضیحات اولیه در مورد این نوع دکوراسیون و پاسخ به این سوال که دکوراسیون ساحلی چیست و چه ویژگی هایی دارد، بهتر است بدانید این سبک یکی از پر سرعت ترین سبک های در حال رشد در میان هم نوعان خود است که علاقه افراد به این سبک سرعت آن را بیشتر نیز کرده است. اتاق هایی که معمولاً با این سبک آماده می شوند ویژگی اسمی جالبی دارند. مثلاً به یک سری از این اتاق ها نام سفیدِ سفید می گذارند؛ چرا که جز این رنگ چیز دیگری در اتاق مورد نظر دیده نمی شود و کاربرد آن برای انجام جشن هایی است که در مناطق ساحلی گرفته می شود. نام مستعار دیگری که به اتاق ساحلی می دهند اقیانوس رنگارنگ عاشق است که با رنگ های صورتی، آبی، سبز و سفید آراسته شده و بسیار چشم نواز است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (373 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (121 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (101 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (63 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (38 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (27 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر)
تیتر امروز