آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شهری

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شهری
در سبک دکوراسیون داخلی شهری، از عناصر و دکوریجاتی استفاده می شود که حس و حال فضای شهری را در داخل خانه به وجود می آورد و به آن جلوه ای مدرن و منحصر به فرد می دهد. سبک شهری از نظر ظاهری به سبک دکوراسیون صنعتی که قبلا آن را معرفی کردیم، بسیار شبیه است ولی به طور کلی نسبت به آن، ظرافت و زیبایی بیشتری را در خانه ایجاد می کند

سبک دکوراسیون داخلی شهری

در سبک دکوراسیون داخلی شهری، از عناصر و دکوریجاتی استفاده می شود که حس و حال فضای شهری را در داخل خانه به وجود می آورد و به آن جلوه ای مدرن و منحصر به فرد می دهد. سبک شهری از نظر ظاهری به سبک دکوراسیون صنعتی که قبلا آن را معرفی کردیم، بسیار شبیه است ولی به طور کلی نسبت به آن، ظرافت و زیبایی بیشتری را در خانه ایجاد می کند. ناگفته نماند که سطوح انعکاسی و آینه ها در این سبک، نقش مهمی را اجرا می کنند که باعث می شوند، محیط خانه از آن چه که هست، بزرگ تر و روشن تر به نظر بیاید.

اگر بخواهیم سبک شهری را با سبک صنعتی مقایسه کنیم، باید بگوییم که سبک دکوراسیون شهری نوع مدرن و امروزی تر شده سبک دکوراسیون صنعتی می باشد که از حس سرسختی و خشکی دکوراسیون صنعتی می کاهد و فضایی لطیف و با ظرافت تر از آن ایجاد می کند. برای مثال در سبک دکوراسیون صنعتی اتصالات و لوله های نمایان کاربرد دارد در صورتی که در سبک دکوراسیون شهری از این عناصر استفاده نمی شود.

سبک دکوراسیون شهری برای چه مکان هایی مناسب است؟

سبک دکوراسیون شهری ترجیحا برای افرادی که داخل شهر زندگی می کنند، افرادی که می خواهند زندگیشان پر از حس و حال فضای شهر باشد و افرادی که عاشق زندگی در شهر هستند، بسیار مناسب می باشد. ناگفته نماند که اگر شما فردی هستید که نمی خواهید محیط خانه یادآور محیط کاریتان باشد، بهتر است که از این دکوراسیون استفاده نکنید. باید بدانید که مناسب ترین مکان برای اجرای سبک شهری مانند سبک دکوراسیون صنعتی، انبارهای بازسازی شده، اتاق های زیرشیروانی و ساختمان کارخانه ای که تبدیل به محیط زندگی یا دفتر کاری شده است، می باشند. همچنین می توان این سبک را در آپارتمان های کوچک مدرن و امروزی و ساختمان های صنعتی، تجاری و اداری پیاده کرد.

ویژگی های طراحی به سبک مدرن شهری چیست؟

بسیاری از ویژگی های سبک معماری صنعتی در سبک معماری مدرن شهری دیده می شود. اما در جزییات با هم تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال سقف های بلند و یا فضاهای کارگاه مانند را در هر دو سبک می بینیم. اما استفاده از داکت ها و لوله های تاسیساتی به صورت نمایان از ویژگی های معماری سبک مدرن شهری نیست.به طور کلی مهمترین نکته در این سبک این است که به زندگی شهرنشینی آرامش القا کنیم. سبک معماری صنعتی بواسطه شرایط تاریخی آن زمان تاثیر زیادی از شهر گرفته است. بنابراین از خیلی جهات میتوان گفت سبک مدرن شهری به روز شده ی سبک معماری صنعتی است. دیوارهای آجری، چوب های ناهموار، پنجره های تمام قد استیل، مبلمان راحتی و رنگ های خنثی، ویژگی هایی است که در هر فضایی به این سبک می بینیم.

با توجه به پنجره های یکپارچه میتوان گفت روشنایی – به خصوص نور طبیعی- در این سبک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای داشتن خانه ای با حس و حال خوب به این سبک روشنایی صحیح عامل مهمی است. البته نیازی نیست که اتاق خواب و فضاهای خصوصی روشنایی زیادی داشته باشند. زیرا این فضاها با نور ملایم می توانند محیط آرامتری ایجاد کنند. این در حالیست که فضاهای اصلی همچون اتاق نشیمن باید تا حد امکان پرنور و روشن باشند.

این سبک مناسب چه افرادی است؟

این سبک قطعا مناسب افرادی است که در شهر – ترجیحا نزدیک مرکز شهر- زندگی میکنند. با این حال بسیاری از افراد هستند که به این سبک علاقه ندارند. زیرا به آنها ازدحام شهرنشینی را یادآوری می کند. بنابراین این موضوع به سبک زندگی افراد بستگی دارد.

با این حال آنچه واقعا طراحی به سبک مدرن شهری را برجسته می کند، نشان دادن روی خوش و ملایم شهرنشینی است. میتوان گفت این سبک معماری باعث شده افراد ساکن در شهرها نسبت به شهرشان احساس بهتری داشته باشند. افرادی که زندگی شهرنشینی را دوست دارند و می خواهند تمام ویژگی های مثبت شهر را در بر بگیرند، عاشق این سبک خواهند شد.

پیوستگی دقیق

قرار نیست همه اتاق ها شبیه هم باشند اما با این حال باید یک پیوستگی هم میان آنها برقرار باشد. یک راه هوشمندانه برای این کار استفاده از یک رنگ برای اتاق هاست.
این رنگ می تواند رنگ دیوار، مبلمان یا پرده ها و رویه ها باشد. اگر فکر می کنید رنگ یکسان خیلی تو ذوق می زند، از طرح ها و الگوهای یکسان و رنگ های متفاوت استفاده کنید. این راهی عالی برای ایجاد پیوستگی بین اتاق هاست.

خودی نشان دهید

با اضافه کردن یک عنصر که جلوه زیادی داشته باشد به طراحی مدرن شهری شخصیت ببخشید. هر اتاق باید حداقل یک عنصر پرجلوه داشته باشد چه این عنصر یک اثر هنری باشد، چه مبلمان یا یک رنگ جسورانه. تا وقتی که یک قطعه خاص در اتاقتان هست مطمئن باشید دکور هم خودی نشان می دهد.
همه می خواهندیک بخش خاص و چشمگیر در دکوراسیون خانه شان داشته باشند؛ از قاب پنجره ها گرفته تا یک پرده با طرح های خاص. در دکوراسیون مدرن شهری می توانید این جسارت را هر جایی که می خواهید پیاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز