آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شابی شیک

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی شابی شیک
سبک دکوراسیون شابی شیک در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است که از دهه 1980 میلادی از آن در خانه ها استفاده می شود.

سبک شبی شیک که رنگ های سفید و کرم در آن غالب هستند، سبکی آرامش بخش، زنانه و جذاب است. استفاده از حاشیه های چین دار، منگوله ها، نقش ها و طرح های گل دار، همگی در کنار هم شاید کمی زیادی به نظر برسد؛ اما زمانی که تمام این جزئیات با فضای روشن و دل باز سبک شبی شیک ترکیب می شوند، نه اغراق آمیز به نظر می رسند و نه خسته کننده. در واقع شبی شیک سبکی کاملا رمانتیک، نوستالژیک و زنانه است.در قلب سبک شبی شیک، مبلمانی قدیمی و بازسازی شده و یا مبلمانی نو، اما به سبک قدیمی قرار دارد. این مدل مبل ها را می توانید به راحتی در مغازه های دست دوم فروشی پیدا کرده و با استفاده از یک رنگ سفید آن ها را بازسازی کنید. هر چه قدر هم که این سبک شباهت هایی به سبک وینتیج داشته باشد، اما سبک شبی شیک بسیار رمانتیک تر بوده و حتی دارای ویژگی هایی است که کاخ های فرانسوی و انگلیسی را یاد آور می شود. حتی می توان سبک شبی شیک را تنها با استفاده از لوازم دکوری و اکسسور ها نیز ایجاد کرد. به همین منظور می توانید از آینه های قدیمی برای هماهنگی با مبل ها نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که باید بیشتر از رنگ های نقره ای و طلایی مات استفاده کنید و برای وسایلی با ظاهر پتینه جا باز کنید؛ اگر از پتینه در کنسول و یا کمد استفاده کنید بسیار زیباتر خواهد شد.

سبک دکوراسیون شابی شیک در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی است که از دهه 1980 میلادی از آن در خانه ها استفاده می شود. این سبک منحصر به فرد شامل ترکیبی از مبلمان آنتیک با رنگ های پاستلی، با نقش های گلدار و پارچه های توری شکل می باشد که فضایی با ظرافت و زیبایی در خانه ایجاد می کند که بسیار مورد علاقه خانم ها است. از ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون شابی شیک سادگی و آرامش فضا خانه می باشد. همچنین این سبک فضایی روشن و با طراوت در خانه ایجاد می کند. به صورت کلی سبک دکوراسیون شابی شیک توازنی بین ظاهر قدیمی و رنگ و رو رفته کلبه های روستایی انگلیسی و ظرافت و زیبایی سبک کلاسیک را ایجاد می کند که نتیجه آن به وجود آمدن یک محیط رمانتیک و عاشقانه است.

ریشه و تعریف سبک دکوراسیون شابی شیک

آغاز استفاده از سبک دکوراسیون شابی شیک در منازل، به دهه 1980 میلادی باز می گردد. زمانی که لوکس بودن و تجمل گرایی نقش اصلی در خانه های مردم انگلیس داشت. در همین زمان، ریچل اشول سبک دکوراسیونی ساده و غیر تجملی را معرفی کرد و نام آن را شابی شیک گذاشت. شابی شیک، سبک دکوراسیونی راحت و غیر رسمی است که ریشه در سبک کانتری و سبک وینتج دارد. هدف سبک دکوراسیون شابی شیک، استفاده از مبلمان و دکوریجاتی قدیمی، در دیزاین خانه است تا جلوه و ظاهری آنتیک به محیط خانه انتقال دهد.

تصویر

رنگ در سبک دکوراسیون شابی شیک

رنگ هایی که در این استایل استفاده می شوند رنگ های ملایم طبیعت هستند مثل سفید، آبی آسمان، صورتی رز، رنگ خاک و زمین، سبز کم رنگ، رنگ های خنثی، رنگ های پاستل، رنگ چوب و.. . به طور کلی رنگ هایی که تندی و کنتراست آن ها به مرور زمان ملایم و آرام شده است.

سبک دکوراسیون شابی شیک با پارچه های طبیعی

پارچه هایی که در این گرایش استفاده می شود هم ترجیحا منشاء طبیعی دارند و یا با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی شده اند. پارچه های لینن، مخمل، کتان گلدار پارچه هایی که با دست نقاشی یا پرینت شده اند، پارچه های گلدوزی شده قدیمی از جمله پارچه های مورد استفاده در این سبک هستند.

از دکور روستایی تا سبک دکوراسیون شابی شیک!

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی از همدیگر الهام می گیرند، نقاط مشترکی دارند و با اینکه هر یک ویژگی های برجسته و خاص خود را دارند ولی مرزهای مشخصی بین آنها وجود ندارد. به عنوان مثال شابی شیک (Shabby chic) از سبک دکوراسیون روستایی (Cottage-style-décor) و همینطور سبک دکوراسیون فرانسوی نشانه هایی در خود دارد و همچنین سبک دکوراسیون شابی شیک با سبک دکوراسیون روستیک همخوانی دارد هر چند ملایم تر و کمی رمانتیک تر از آن است.

کلام آخر

هدف سبک دکوراسیون شابی شیک استفاده از مبلمان و وسایل قدیمی برای به وجود آوردن فضایی خاص می باشد. با این تعریف ممکن است شما در انبار نیمکت یا صندلی قدیمی داشته باشید که برای نشستن مناسب نباشند، ولی می توانید آن را کنار تخت یا گوشه اتاق قرار دهید و به روی آن ها گلدان زیبا و آباژور رومیزی قرار دهید. بنابراین با در نظر گرفتن نکات گفته شده و حفظ اصالت این سبک، از خلاقیتتان در دیزاین و دکور خانه استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (373 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (121 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (101 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (62 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (38 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (26 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر)
تیتر امروز