دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

کامپوننت چه فرقی با بلندگو دارد؟ 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
شاید این جملات برایتان آشنا باشد (کامپوننت از بلندگو بهتره) یا (اگر صدای خوب می خواهی باید کامپوننت ببندی) و لابد تابحال از خود پرسیده اید که اصلا کامپوننت چیست و چه فرقی با بلندگو دارد؟در این مطلب از ساعد نیوز همراه ما باشید.

کامپوننت ها یک نوع از بلندگوهای گرد قوی (معمولا باند 16) هستند، که می توانند به آمپلی فایر ها متصل شوند. در ادامه تفاوت کامپوننت ها با بلندگو را بیان می کنیم.

تفاوت کلی کامپوننت ها با بلندگو

  • به علت وجود کراس اوور، کامپوننت صدای بهتری نسبت به بلندگو دارد وهرچه دقت کراس اوور بیشتر باشد صدای نهایی بهتر خواهد بود، و قیمت کامپوننت گرانتر (بطور معمول 12db/octبرای تیوتر و6db/oct برای ووفر در نظر می گیرند)

  • با توجه به اینکه کراس اوور صدا را آنالیز کرده و فرکانس تفکیک شده را برای تیوتر، وفوور آماده می کند. پس براحتی می توان گفت بعلت حذف فرکانسهای مزاحم وغیر ضروری، کامپوننت از لحاظ توان خروجی صدا نیز از بلندگوی هم ترازخود قوی تر بوده ومی تواند وات خروجی بیشتری داشته باشد.

  • توجه به جدا بودن اجزاء کامپوننت شما قادر خواهید بود که بهترین حالت و بهترین موقعیت را برای تیوتر و وفوور در نظر بگیرید که این مساله می تواند در بهبود صدای نهایی بسیار موثر باشد.

  • منفک بودن بودن اجزاء کامپوننت می تواند این موقعیت را پیش آورد که برای تیوتر از هد سینگ (موادی مشبک از جنس آلومنیوم برای خنک کردن ) استفاده شود وامکان سریعتر خنک شدن آنرا فراهم آورد.

  • در کامپوننتها با توجه به جدا بودن محل قرار گیری وفوور و تیوتر می توان از داس کپ برای جلوگیری از ورود آشغال وبراده به درون کویل استفاده کرد.

  • در اکثر کراس اوور ها شما قادر به تنظیم شدت و تغییر فرکانس خواهید بود که شما را در رسیدن به صدای مطلوب کمک بسیار می کند

  • درساختمان کراس اوور ها معمولا از خازنهای عدسی یا لامپها و یا سایر موارد استفاده می شود که وظیفه حفاظت از تیوتر را در شدت صدای بالا و مخصوصا هنگام دیستروشن (بهم ریختگی صوتی در اثر فشار زیاد )دارد و این مساله می تواند سلامتی تیوتر را تضمین کند.

  • در کامپوننتهای 3way امکان طراحی وساخت میدرنجهای بزرگتر وکاراتری نسبت به بلندگوها میسر می باشد.

  • و در نهایت شما در کامپوننت ها با توجه به ابزار آلاتی که در داخل پک است می توانید تیوتر را در زوایای مختلف وحالتهای دلخواه نصب کنید.

سخن پایانی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که بین خرید کامپ و بلندگو مردد شده‌اید توجه داشته باشید کامپوننت‌ها توان خروجی بیشتری نسبت به بلندگوها دارند پس طبیعی است که هزینه‌ی بیشتری هم داشته باشند و در مقابل بلندگوهای گرد به آمپلی فایر نیاز ندارند ولی کامپوننت‌ها به آمپلی فایر نیاز دارند و این بدون شک هزینه بیشتری را میطلبد کامپوننت‌ها به دلیل داشتن یک جفت کراس اوور (تفکیک فرکانس‌های مختلف) صدای مطلوب‌تری را به شنونده می‌دهد. همچنین در این مطلب میتوانید دلایل کار نکردن سیستم صوتی و بلندگوهای ماشین را بخوانید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ترجمه تخصصی کتاب