دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

ویژگی های پانل استرامیت چیست؟ 

جمعه، 22 مهر 1401
در این نوشته با ما همراه باشید تا با کاربرد و ویژگی های پانل استرامیت آشنا شوید.

پانل های استرامیت اولین بار در کشور سوئد با استفاده از کاه تولید شد. اما هم اکنون با توسعه این محصول و ارتقاء قابلیت های آن به محصولی ایده آل برای پیشگیری از اتلاف انرژی تبدیل شده است.

پانل استرامیت در ساختمان چه کاربردی دارد؟!

در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی مصالح ساختمانی مختلفی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از آنها همان مصالحی هستند که در گذشته استفاده می شدند با این تفاوت که با اعمال تکنولوژی های جدید و مواد افزودنی نوع کاربرد آنها گسترده تر شده است. مصالح بومی از جمله مصالحی هستند که همواره مورد توجه معماران و سازندگان قرار می گیرند زیرا آنها با توجه به منطقه جغرافیایی همیشه در دسترس بوده و می توان آنها را به سهولت فراهم نمود. علاوه بر آن اگر پس از ساخت بنا نیاز به تعمیر و یا بازسازی باشد هیچ نگرانی در مورد پیدا کردن آن مصالح وجود نخواهد داشت. پانل های استرامیت از جمله مصالحی هستند که با گذشت زمان و تحت تاثیر تکنولوژی و فناوری های روز دنیا امروزه به محصولی ایده آل و دوستدار محیط زیست برای امور ساخت و ساز تبدیل شده است. روند رو به کاهش سوخت های فسیلی مهندسین، سازندگان و تولید کنندگان مصالح ساختمانی را بر آن داشته تا از مصالحی استفاده کنند که تا حد ممکن منجر به کاهش مصرف انرژی شده و از اتلاف آن جلوگیری نمایند. در حال حاضر تدابیر بی شماری برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان اندیشیده شده است و راهکارهای مختلفی بدین منظور اعمال شده اند. برای مثال در سال های اخیر استفاده از انواع عایق های حرارتی نظیر پشم سنگ، پشم شیشه، فوم عایق ها و … ، نصب درب و پنجره های دوجداره، استفاده از سلول های خورشیدی و … از جمله روش های صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان به شمار می آیند. پانل های استرامیت اولین بار در کشور سوئد با استفاده از کاه ساخته شد اما هم اکنون با توسعه این محصول و ارتقاء قابلیت های آن به محصولی ایده آل برای پیشگیری از اتلاف انرژی تبدیل شده است. این پنل ها از جمله مصالح سبک ساختمانی هستند که برای پوشش دیوارها، سقف و یا کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این پانل ها نه تنها از زیبایی بالایی برخوردار می باشند بلکه استحکام و مقاومت آنها نیز بالا است.

این محصولات کاملاً طبیعی هستند و با کیفیت بالایی تولید می شوند. آنها از استحکام کششی و مقاومتی بسیار بالا در برابر ضربه برخوردارند و برخلاف وزن سبک و قطر کم دوام بالایی دارند. از دیگر قابلیت های پانل استرامیت، امکان رنگ آمیزی و نصب مصالح دیگر مانند کاشی، سرامیک، کاغذ دیواری و … بر روی آن است. نصب این پانل ها را می توان در تمام فصول سال انجام داد زیرا تغییرات دمایی تاثیری بر کیفیت آنها نخواهد گذاشت. پنل های استرامیت امروزی با نوع اولیه خود متفاوت می باشند و دستخوش تغییرات بسیاری شده اند. در حال حاضر ساخت این محصولات با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت می گیرد و به عنوان مصالحی ایده آل در ساخت و ساز به منظور کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته می شوند. آنها در برابر آتش سوزی و تغییرات جوی همچنان مقاومت خود را حفظ خواهند کرد. مزایای این پانل ها باعث شده از آنها به عنوان دیوار یا سقف عایق استفاده شود. عایق کاری امری بسیار مهم در ساختمان سازی محسوب می شود و سازه را در برابر متغیرهای مختلف آسیب ناپذیر می نماید، از این رو عایق بودن این پانل ها مهمترین دلیل استفاده از آنها به شمار می آید.

ویژگی پانل های استرامیت

  • این پنل ها از جمله مصالح سبک ساختمانی هستند که برای پوشش دیوارها، سقف و یا کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این پانل ها نه تنها از زیبایی بالایی برخوردار می باشند بلکه استحکام و مقاومت آن ها نیز بالا است.
  • این محصولات کاملاً طبیعی هستند و با کیفیت بالایی تولید می شوند.
  • آن ها از استحکام کششی و مقاومتی بسیار بالا در برابر ضربه برخوردارند و برخلاف وزن سبک و قطر کم دوام بالایی دارند.
  • از دیگر قابلیت های پانل استرامیت، امکان رنگ آمیزی و نصب مصالح دیگر مانند کاشی، سرامیک، انواع کاغذ دیواری و… بر روی آن است.
  • نصب این پانل ها را می توان در تمام فصول سال انجام داد؛ زیرا تغییرات دمایی تاثیری بر کیفیت آن ها نخواهد گذاشت.
  • پنل های استرامیت امروزی با نوع اولیه خود متفاوت می باشند و دست خوش تغییرات بسیاری شدند. در حال حاضر ساخت این محصولات با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا صورت می گیرد و به عنوان مصالحی ایده آل در ساخت و ساز به منظور کاهش مصرف انرژی در نظرگرفته می شوند.
  • آن ها در برابر آتش سوزی و تغییرات جوی همچنان مقاومت خود را حفظ خواهند کرد.
  • مزایای این پانل ها باعث می شود تا از آن ها به عنوان دیوار یا سقف عایق استفاده شود. عایق کاری امری بسیار مهم در ساختمان سازی محسوب می شود و سازه را در برابر متغیرهای مختلف آسیب ناپذیر می نماید، از این رو عایق بودن این پانل ها مهم ترین دلیل استفاده از آن ها به شمار می آید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه