کارهایی که نباید در چیدمان خانه انجام بدهید

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
کارهایی که نباید در چیدمان خانه انجام بدهید
همیشه پرسش مشترکی در بین مخاطبان وجود دارد که از من می پرسند : چرا دکوراسیون خانه مان به دلمان نمی نشیند؟ برخلاف این که همه چیز را از قبل تهیه و تدارک دیده اند، سبک مناسب را انتخاب کرده اند، حتی با هزینه زیاد مبلمان و وسایل را خریداری کرده اند اما باز هم به ان چیزی که می خواستند نرسیده اند و فکر می کنند یک جای کار می لنگد.

کارهایی که نباید در چیدمان خانه انجام بدهید

در این مطلب قصد داریم تا چند کاری که نباید با ورود به خانه جدید انجام دهیم صحبت نماییم.تغییر دکوراسیون در خانه جدید و یا طراحی آپارتمان تازه یک اتفاق بزرگ است.
این کار می تواند آن قدر وسوسه انگیز باشد تا باعث شود بار دیگر تمام وسایلتان را نو کنید. احتمالاً شما برای اسباب کشی و چیدمان اثاثیه از شرکت های اتوبار متخصص کمک گرفته اید. بنابراین تقریباً می توان گفت که وسایل شما بدون آسیب و سالم به شما تحویل داده شده است. به همین جهت حس خوبی دارید. کمتر احساس خستگی می کنید. بااین همه پس از همه کارهایی که برای جابجایی وسایل انجام دادید.

اول از همه شما نیاز به؛
• جایی برای نشستن
• جایی برای خوابیدن
• و جایی برای خوردن

دارید. بنابراین اولین کاری که پس از رسیدن به خانه جدید باید انجام دهید این است که سروسامانی به اوضاع بدهید. و کم کم آن را برای شروع یک زندگی جدید آماده نمایید. کارهایی مثل چیدمان مبل و سرویس خواب و دیگر اثاثیه منزل و طراحی دکوراسیون در خانه جدید از جمله کارهایی است که باید انجام شود. اما شما نمی توانید در اولین لحظات پس از ورود به فضای خانه همه کارها را هم زمان با هم انجام دهید. در این مورد صبور باشید. حتی این کار ممکن است وسوسه انگیز باشد. اما تغییر دکوراسیون و وسایل پس از جابجایی در خانه جدید با این سرعت مطمئناً با پشیمانی همراه خواهد بود.

طراحی و اصول دکوراسیون منزل را از کجا شروع نکنیم؟

  • یکی از اصلی ترین اصول طراحی دکوراسیون منزل این است که هرگز کار خرید لوازم مورد نیاز برای دکور کردن خانه را با خرید مبلمان شروع نکنید.
  • بهتر است خرید مبلمان را به بعد از خرید عمده لوازم مورد نیاز موکول کنید؛ زیرا شاید آنچه در فروشگاه می بیند و نظر شمارا جلب می کند، بیش از حد برای منزل شما بزرگ یا کوچک باشد.
  • فرض کنید مبلمان صورتی رنگی را که در فروشگاه بسیار زیبا به نظر می رسد خریده اید و به منزل منتقل کرده اید، حال می بایست طراحی چیدمان منزل را با توجه به آن انجام دهید.
  • این ایده که به دلیل خالی بودن فضای خانه طراحی دکوراسیون منزل را با مبلمان شروع کنید فقط منجر به انتخاب های اشتباه بعدی می شود.
  • بهترین کار این است که دکور کردن منزل و خرید لوازم مورد نیاز برای آن را از اتاق های خواب و کار خود آغاز کرده، سپس به پذیرایی بیایید و برای اجزای مورد نیاز آن تصمیم بگیرید.

طراحی جداگانه هر اتاق

خوب است که هر اتاقی را متفاوت و منحصربفرد طراحی کنید اما نباید در این کار زیاده روی کنید. خوب نیست که هیچ یک از اتاق ها با دیگری نکته اشتراکی نداشته باشند. باید با استفاده از رنگ ها یا روش های دیگر بین اتاق ها سطحی از هماهنگی ایجاد کنید، چرا که کل خانه به شما تعلق دارد و باید آن را مخصوص خودتان کنید تا احساس راحتی داشته باشید.

چه کارهایی را در دکوراسیون منزل نباید انجام داد؟

فرش کوچک یا قالیچه انتخاب نکنید!

انتخاب فرش کوچک برای اتاق نشیمن یکی از رایج ترین اشتباهات در دکوراسیون است. سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که پایه های مبل روی آن قرار گیرند. یا اینکه حداقل فرش شما به اندازه ای باشد که پایه های جلویی مبل روی آن قرار گیرند و پایه های عقب آن روی زمین باشند.

رنگ را اول انتخاب نکنید!

هرگز در دکوراسیون منزل ابتدا رنگ را انتخاب نکنید. رنگ از مواردی است که به نسبت ارزان و تغییر آن آسان است. بنابراین سعی کنید در دکوراسیون منزل ابتدا مبلمان و اشیای گران قیمت و اصلی را انتخاب کنید و سپس متناسب با آن ها رنگ خانه خود را تعیین کنید.

دیوار را بدون تست رنگ، رنگ آمیزی نکنید!

یکی از بزرگ ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل، این است که بدون آزمایش رنگ، همه دیوارها را رنگ کنید. چون گاهی رنگی که برای اتاق از روی کاتالوگ انتخاب می کنید با رنگی که روی دیوار می نشیند، فرق دارد. حتما قبل از رنگ زدن یک سطح در فضای وسیع، آن را در گوشه ای از دیوار یا روی یک وسیله کوچک تست کنید.

فضای خانه را سریع پر نکنید

عجله در هر کاری موجب پشیمانی است.این مسئله در مورد طراحی دکوراسیون در خانه جدید نیز صدق می کند.تنها در مورد مبلمان نیست که نباید عجله کرد. بلکه در مورد خرید قالیچه ها، نورپردازی, تابلوهای نقاشی و تزئینی و دیگر لوازم جانبی نیز نباید عجله به خرج داد. اسباب کشی و چیدمان اثاثیه پس از حمل اثاثیه به یک خانه دیگر درست مانند یک پازل است. هر وسیلهبه یک وسیله دیگر ربط دارد که شاید در نگاه اول واضح نباشد. بهتر است که قبل از شروع دکوراسیون در خانه جدید یک طرح تزئینی (دکوری) تهیه کنید.
بنابراین مشخص می شود که:
• چه مقدار باید هزینه کنید
• و چه وسایلی در اولویت خرید قرار دارندبا توجه به زمان و برنامه ریزی مناسب در اسباب کشی اشتباهات خود را کم کنید.

تمام وسایل خود را از یک فروشگاه نخرید

یکی از قوانین اصلی دکوراسیون در خانه جدید این است که شما نباید همه وسایل را از یک فروشگاه خریداری کنید. نه مبلمان و نه حتی وسایل جانبی دیگر. اسباب کشی و چیدمان اثاثیه در اتاق های مختلف با هم متفاوت است. به همین دلیل تقریباً غیرممکن است که بتوانید وسایلی متفاوت از هم را در یک فروشگاه پیدا کنید.
لوازم دکوراسیون باید به ما انرژی مثبت دهد.از چرخ زدن در بازار خسته نشوید. حتی می توانید یک سری از وسایل را آنلاین خرید نمایید. این کار سبب مس شود تا زمان کمتری صرف کنید. در اینترنت نیز می توانید تنوع بالایی از اجناس مورد نظر را بیابید.بنابراین برای خرید آن ها نهایت دقت را به کار ببرید.
استفاده از رنگ های مختلف برای بخش های مختلف خانه یک کار هیجان انگیز برای دکوراسیون در خانه جدید به شمار می رود. به این ترتیب شما خانه خود را از کسلی و بی حالی خارج می کنید. با استفاده از رنگ های متنوع و شاد و مناسب در دکوراسیون در خانه جدید آن را به محلی با انرژی مثبت بالا تبدیل می کنید.

تابلوها و قاب ها را در ارتفاع بالا آویزان نکنید!

اغلب افراد تمایل دارند تابلوها یا آثار هنری را در بالای دیوار نصب کنند. اما بهتر است آثار هنری یا قاب ها در جایی نصب یا آویزان شوند که هم سطح با چشم افراد باشد. این ارتفاع برای افراد مختلف متفاوت است، اما قد خود را معیار قرار دهید و تابلوها را در ارتفاع مناسب آویزان کنید.

انتخابهای جدید را تجربه کنید!

وقتی می خواهید برای خانه خود پرده انتخاب کنید، به سراغ مدلهای قدیمی پرده ها نروید. منظور از مدلهای قدیمی پرده، مدلهای چند لایه است که روی زمین می افتند و شما باید آنها را تا کنید! شاید در گذشته، افراد فکر می کردند که این مدل پرده ها خیلی قشنگ هستند؛ اما بهتر است بدانید که انتخاب چنین پرده هایی باعث می شود که خانه شما شلوغ و کوچک به نظر برسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (325 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (106 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (52 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (16 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (11 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر)
تیتر امروز   
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403