دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

کارنامه محیط زیستی شهید رئیسی / او فقط به فکر انسان‌ها نبود 

یکشنبه، 06 خرداد 1403
کد خبر: 390054
ساعدنیوز: یکی از اقداماتی که آیت الله رئیسی انجام داد و زیاد هم رسانه‌ای نشد، تلاش او برای حفاظت از محیط زیست بود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، سر این موضوع در افتتاح هر پروژه نهفته است، زیرا آقای رئیسی با همکارانش از قبل قرار گذاشته بودند که هر پروژه‌ عمرانی باید «پیوست محیط زیستی» داشته باشد. اولین جلسه شورای ‌عالی محیط زیست به خوبی یاد دارد که رئیس جمهور پیشنهاد پیگیری موضوع ریزگردها در یک شورای منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست را داد و برای همین اولین بار نشست بین‌المللی و منطقه‌ای برای مقابله با پدیده گرد و غبار برگزار شد. همچنین در سه سال گذشته یکی از مصوبات چهارمین جلسه شورایعالی محیط زیست، افزوده شدن 750 هزار هکتار بر وسعت مناطق حفاظت شده بود. در کنار آن جرائم تخلفات محیط زیست پس از 5 سال به‌روزرسانی شد. حتی جریمه شکار نزدیک به 4 برابر شد تا هوس شکارچیان غیر مجاز کاهش پیدا کند. البته طبق مصوبه فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، قرار شد که جریمه شکار این حیوان به صورت جدا محاسبه شود.

از آنجایی که دغدغه آقای رئیسی تنها به دایره انسانی ختم نمی شد، در این دوران کوتاه ریاست جمهوری‌اش 33 وظیفه و ماموریت سازمان حفاظت محیط‌زیست را به ادارات کل استان‌ها تفویض کرد تا کارها سرعت بگیرد. البته شهید جمهور در این مدت، تکلیف 411 پروژه زیست محیطی را که سال‌ها بدون ارزیابی زیست محیطی شروع شده بود، مشخص کرد. همچنین راه اندازی حدود 2 هزار و 200 خانه محیط زیست در کشور، پرداخت خسارت حیات وحش، طرح بیمه خسارت حیات وحش از دیگر اقدامات این دولتمرد مردمی بود. اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که دغدغه محیط زیستی دارید، حتماً نام پرونده پتروشیمی میانکاله به گوشتان خورده است که نزدیک به 2 دهه موجب نگرانی دوستداران محیط زیست شده بود، اما این شهید، صدای مردم را شنید و با پایان دادن به این پروژه، برای همیشه این خطر محیط‌زیستی را از منطقه دور کرد. حتی محیط‌بانان نیز مورد توجه خاص شهید جمهور بودند، برگزاری آزمون استخدامی برای آنها و تأمین بخشی از تجهیزات لازم این قشر مثل ماشین و موتور به همراه تجهیزات حفاظتی ایام را به کام این نیروهای جان بر کف شیرین ساخت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تسلی دادن و همدردی بازیگران و هنرمندان با ستاره و لاله اسکندری در مراسم ختم پدرشان +عکس/ اشک های خانم بازیگر در پی از دست دادن عزیزترین فرد زندگی اش
دستبندهای اسپرت دخترانه ؛ دختر خانم های جوان برای انتخاب دستبند ببینند
(عکس) دراز کشیدن و بازی کردن نوه علیرضا زاکانی در بیت رهبری، خانه پدری همه مردم ایران ...
خاصترین سکانس عاشقانه ی سینمای ایران/ عاشقانه جذاب هدیه تهرانی و بهرام رادان در اولین فیلم مشترکشان / میبینین 25 سال پیش چقدر چهره هاشون فرق داشته؟
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه
ظاهر لوکس و فاخر آنتونلا همسر ابرستاره آرژانتینی مسی با استایل شیک از برند لوی ویتون + عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍