دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

کاشت ناخن و مضرات آن برای سلامتی 

سه شنبه، 11 تیر 1398
کاشت ناخن، از نظر بهداشتی و پزشکی مورد تائید نیست و یک روش علمی به حساب نمی‌آید، در ادامه، می توانید دلایل این ادعا را بخوانید.

این روزها بخشی از بروشورهای تبلیغاتی آرایشگاه‌ ها، به کاشت ناخن اختصاص دارد که هزینه آن، بسته به محل جغرافیایی متفاوت است. دکتر کامران بلیغی، متخصص پوست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: «استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت ناخن، عوارضی همچون عفونت های معمولی و قارچی، درماتیت (اگزمای تماسی) تغییر شکل صفحه ناخن، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را به دنبال خواهد داشت.
همچنین، کاشت ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (اُنیکولیز) می‌شود.»
دکتر نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو نیز معتقد است: «استفاده طولانی مدت از ناخن‌های کاشته شده ی یک بار مصرف گرفته تا ناخن‌های کاشته شده برای استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث واکنش‌های دردناک و شدید شامل عفونت پوست اطراف ناخن‌ها و شل شدن ناخن‌ها شود. خانم‌هایی که از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده برای زمان طولانی استفاده می‌کنند، ممکن است مشاهده کنند که ناخن‌های طبیعی آنها نازک‌تر و مات‌تر شده است و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن می‌شوند. اگر اصراری برای استفاده از ناخن‌های مصنوعی وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر ۳ ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند.»

دعوت عفونت به بدن

 گوشه‌ها و اطراف ناخن، با لایه‌ای مخصوص به نام «کوتیکول» پوشانده شده است. در واقع این لایه، حاصل پیشروی قسمتی از پوست حاشیه ناخن‌ها روی صفحه ناخن محسوب می‌شود که وظیفه تشکیل سپری دفاعی، در حاشیه ناخن‌ها را دارد تا از ورود میکروب‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که به تعداد بسیار زیاد در محیط زندگی افراد وجود دارند، به فضای اطراف ناخن و بافت بستر ناخن، جلوگیری کنند. چیدن و برداشتن این لایه در حین مانیکور یا کاشت ناخن مصنوعی، باعث می‌شود این سد و سپر طبیعی تخریب و راه نفوذ انواع عفونت (قارچ، ویروس و میکروب) هموار شود. عفونت باکتریایی یا زگیل‌های دور ناخن و عفونت قارچی یا مخمری در کودکانی که مرتب انگشتان خود را می‌مکند یا خانم‌های خانه‌دار یا آشپزهایی که مدام در حال شست‌وشو و تماس دست‌ها با آب هستند، نمونه‌هایی از مواردی است که در اثر برداشته شدن کوتیکول می‌تواند به وجود آید و عین این اتفاق در خانم‌هایی که ناخن مصنوعی می‌کارند نیز رخ می‌دهد.

 
 

عدم تاثیر مواد ضد عفونی کننده و قارچ کش

برخی‌ از ناخن‌کارها که کاشت ناخن انجام می‌دهند به استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده و قارچ‌کش قبل از کاشت ناخن یا در زمان ترمیم آن، تاکید می‌کنند، اما استفاده از این قارچ‌کش‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها موقتی است و در همان زمان کاربرد دارد و بعد از آن اثر خود را از دست می‌دهد، در نتیجه نمی‌تواند از قارچ به صورت دائمی پیشگیری کند. عفونت قارچی با علائمی چون درد، تورم گوشه ناخن‌ها یا برآمده شدن ناخن‌ها همراه است و در صورت مشاهده چنین علائمی، باید حتما ناخن کاشته شده، سریعا برداشته شود و اقدامات درمانی ضد قارچی مناسب که شامل مصرف داروهای موضعی و خوراکی به مدت چند ماه است، زیر نظر متخصص پوست صورت بگیرد. به غیر از عفونت قارچی، امکان ابتلا به عفونت باکتریایی نیز وجود دارد که این عفونت خود را با درد شدید ناخن‌ها، ترشحات زرد یا سبز از اطراف ناخن، تب و تورم ناخن‌ها، نشان می‌دهد. در چنین شرایطی باید ناخن کاشته شده برداشته شود و داروهای آنتی‌بیوتیک قوی به صورت موضعی و خوراکی به مدت طولانی، زیر نظر پزشک متخصص پوست مصرف شوند. علاوه بر این، در اثر کاشت ناخن احتمال بروز عفونت‌های ویروسی مانند زگیل دور ناخن یا عفونت هرپسی در این ناحیه نیز وجود دارد.  

 
 
 

چسب هایی برای آهن

افزایش طول ناخن‌ها ممکن است به وسیله ناخن‌های پلاستیکی که کل ناخن یا انتهای ناخن را می‌پوشاند انجام شود. این ناخن‌های مصنوعی با چسب‌هایی چسبانده می‌شوند که حاوی methacrylate هستند که ماده‌ای حساسیت‌زاست و ممکن است باعث شکاف و ترک ناخن شود. دکتر بلیغی معتقد است: «پوشاندن ناخن‌ها به وسیله چسب به دلیل وجود آکریلات در ترکیبات آنها از لحاظ طبی و پزشکی عوارضی نظیر پوسته‌ریزی، تغییر بافت ناخن و عفونت‌های قارچی به خصوص کاندیدا را به وجود می‌آورد و به جز در افرادی که بافت ناخن در آنها به دلیل ژنتیکی یا بیماری از بین رفته است ، توصیه نمی‌شود.»
بر اساس گزارش های موجود، چسب‌هایی که برای چسباندن ناخن‌های مصنوعی به کار می‌روند، به دلیل آزاد کردن سم سیانید و بخار ناشی از آن می‌تواند باعث مسمومیت و حتی فوت افراد آرایشگر شود.
اگر ناخن های مشکل دار دارید به جای کاشت ناخن بهتر است برای زیبایی و سلامت ناخن هایتان به متخصص پوست مراجعه کنید. برای داشتن ناخن های زیبا و سالم چند توصیه به شما داریم:
- بعد از کار مواد کثیف باید فورا ناخن هایتان را به خوبی تمیز کنید
- ناخن ها را به دو جهت سوهان نکشید زیرا شکننده میشوند
مواد غذایی سرشار از سیلیکون و سولفور زیاد مصرف کنید
- مصرف روزانه بیوتین بسیار کمک کننده است
- نوشیدن آب باعث استحکام ناخن ها میشود

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هزینه چاپ یک کتاب
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم