کدام سیاست‌مداران در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ حضور ندارند؟

  یکشنبه، 08 تیر 1399 ID  کد خبر 87149
کدام سیاست‌مداران در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ حضور ندارند؟
ساعد نیوز: کم‌تر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ باقی مانده و برخی چهره‌های سرشناس از عدم حضور خود در انتخابات خبر دادند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کمتر از یک سال دیگر انجام می شود و حدس و گمان های زیادی درباره نامزد های احتمالی این دوره از انتخابات زده می شود.

از همه قشر و صنف و جایگاه و رده سیاسی هم اسم برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ پیش بینی شده و از سیاستمداران کهنه کار مانند محمود احمدی نژاد، علی لاریجانی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و سد ابراهیم رئیسی گرفته تا افرادی مثل محمدباقر نوبخت و محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری که اخیرا در میدان سیاست خودی نشان دادند و جوانان تازه کاری که در سال های اخیر در سیاست حضور داشتند، مانند سورنا ستاری، مهرداد بذرپاش و محمدجواد آذری جهرمی، در این پیش بینی ها اسم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قبلا در گزارشی به بررسی نامزد های احتمالی این انتخابات پرداخته است.

تصویر

هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم، شرکت یا عدم شرکت برخی افراد و نفرات در انتخابات بیشتر می شود و افراد بیشتری تمایل یا عدم تمایل خود را برای شرکت در انتخابات را نشان می دهند؛ با اینکه هنوز حدود یک سال به انتخابات ریاست جمهوری مانده، جریان سازی برخی رسانه ها و افراد باعث شده نفراتی که قصد شرکت در انتخابات را ندارند از حالا تکلیف خود را روشن کنند.

در ادامه این گزارش به معرفی شخصیت های غایب در انتخابات ۱۴۰۰ می پردازیم:

محمدباقر نوبخت

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سخنگوی سابق دولت که نامش در بین نامزد های احتمالی و مورد حمایت دولت فعلی قرار داشت و سفر های استانی او مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته بود، در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که این سفر ها مانند ۷ سال گذشته کاری هستند و قصد حضور در انتخابات را ندارد؛ او نوشت: «عده ای سفر های استانی ام را مبنای گمانه زنی درباره حضورم در انتخابات ۱۴۰۰ قرار داده اند. ضمن رد آن، یادآور می شوم در هفت سال گذشته مستمراً سفر استانی داشته ام، پس انگیزه انتخاباتی بی اساس است؛ انس و الفت با مردم که همواره مورد تاکید امام خمینی ( ره) و رهبری بوده که با این گمانه های بی مبنا کم اثر نمی شود.»

تصویر

محمدجواد ظریف

محمدجواد ظریف یکی دیگر از گزینه های نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود که شنبه بیست وچهارم خرداماه در گفت و گوی اینترنتی خود اعلام کرد که تصمیمی برای حضور در انتخابات سال آینده ندارد و بعد از پایان کار دولت به دانشگاه باز خواهد گشت.

تصویر

سید ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیسی هم یکی دیگر از گزینه هایی بود که برخی رسانه ها نامش را در بین نامزد های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داده بودند و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس هم از حضور او در انتخابات استقبال کرده بود. اما سید امیرحسین قاضی زاده، نائب رئیس اول مجلس و نماینده مردم مشهد در مجلس در این باره در توئیتر خود نوشت که رئیسی هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارد و بر اجرای برنامه ۵ ساله خود در قوه قضائیه تاکید دارد.

تصویر

محمدباقر قالیباف

شاید تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی و قبل از راه یافتن محمدباقر قالیباف به بهارستان برخی ها بر این باور بودند که شهردار اسبق تهران دوباره برای رسیدن به ساختمان پاستور تلاش خواهد کرد، ولی راهیابی او به پارلمان تقریبا همه پیش بینی ها برای حضور قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری را به یک نتیجه نسبتا قطعی رساند و آن هم ماندن او در مجلس است.

هرچند رفتار محمدباقر قالیباف در روز های اخیر و حاضر نشدن او در برخی جلسات و گروه ها که شرط آن عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود، جای ابهام بسیاری باقی گذاشت، اما این روز ها برخی منابع آگاه خبر می دهند که رئیس مجلس شورای اسلامی هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات سال آینده ندارد.

تصویر

محمدجواد آذری جهرمی در هاله ای از ابهام

حضور تنها وزیر جوان این روز های دولت دوازدهم در انتخابات ریاست جمهوری هم، این روز ها اذهان و رسانه های زیادی را به خود مشغول کرده است. او که تنها وزیر جوان حال حاضر دولت محسوب می شود، حضورش در انتخابات می تواند به جذابیت رقابت ها برای رسیدن به ساختمان پاستور اضافه کند.

اما فرزاد نجات نیا، دستیار ویژه وزیر ارتباطات قبلا اعلام کرده بود که وزیر ارتباطات کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را به طور کلی رد می کند و به صورت شفاف تاکنون موضوعی را مبنی بر این که بخواهد در انتخابات حضور داشته باشد مطرح نکرده است.

هر چند خود آذری جهرمی هنوز موضع مشخصی در این خصوص نگرفته است، اما با توجه به صحبت های نجات نیا، فعلا او را در لیست غایبین انتخابات ۱۴۰۰ قرار می دهیم.

تصویر

محسن هاشمی

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از دیگر نفراتی بود که پیش بینی می شد از مهره های اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد هم به تازگی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرده است که قصدی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

او نوشت: با توجه به شایعات مطروحه در رابطه با کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰، به اطلاع می رساند برنامه یا بنایی برای کاندیداتوری ندارم. طرح اینگونه احتمالات اثر مثبتی بر شرایط امروز جامعه که سخت درگیر مشکلاتی نظیر بیماری کرونا، مسائل اقتصادی، اجتماعی و تحریم های ظالمانه است، ندارد.

تصویر

به این ترتیب با وجود این صحبت ها، پیش بینی می شود انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری با حضور چهره های جدید همراه باشد و نوع متفاوتی از انتخابات را در سال آینده شاهد باشیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (545 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (456 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (216 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (125 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (24 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (8 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (4 نظر) تصویری از خانه ابدی مادر الناز حبیبی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
پزشکیان را بیشتر بشناسید
دانشگاه جندی شاپور ایران، اولین دانشگاه ثبت شده در تاریخ جهان
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!