کشیدن طرح حنا بر روی پوست

  سه شنبه، 19 فروردین 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
کشیدن طرح حنا بر روی پوست
حنا امروزه نه تنها در ایران، بلکه در بزرگ‌ترین مراکز زیبایی اروپا و آمریکا هم به یکی از مواد آرایشی مدرن تبدیل شده است.

مراحل کشیدن طرح حنا روی پوست

طراحی حنا روی پوست برای جشن های سنتی یکی از عادات قدیمی بوده است. که این روزها هم بسیاری از افراد به شدت طرفدار این جور طراحی ها هستند. هنر استفاده از حنا در برگیرنده استفاده از رنگ تهیه شده از برگ های گیاه حنا بر روی پوست است. این هنر ریشه در کشور هند دارد و در جشن ها و فستیوال های هندی مورد استفاده قرار می گیرد. طرح های سنتی حنا معمولا بر روی دست، کف دست و پاها استفاده می شود. با ایجاد طرح اصلی، آماده کردن خمیر حنا و روش درست استفاده از حنا بر روی پوست می توانید از این هنر زیبا لذت ببرید.

مرحله اول: ایجاد طرح

1. در مورد نقش ها و طرح های حنا اطلاعاتی به دست آورید:

طرح های حنا در برگیرنده استفاده از اشکال و تصاویر رایج است. این اشکال شامل گل ها، ستاره ها، الگوها، قطرات آب و سایر مواردی است که می توان از آن به عنوان طرح استفاده کرد. این طرح ها معمولا از الگوهای تکراری استفاده می کنند و حس خوبی در فرد ایجاد می کنند.از قابلیت جستجوی تصویر در گوگل برای دیدن برخی از نمونه طرح های حنا و گرفتن ایده استفاده کنید. آزادانه عمل کنید و طرح خودتان را بکشید.

2. با مداد کار خود را آغاز کنید:

کار کردن با مداد و کشیدن طرح به کمک آن یک ایده عالیست. در این روش شما می توانید اشتباهات خود را جبران کنید یا طرز فکرتان را تغییر دهید. قبل از طراحی کردن تاتوی حنا، مطمئن شوید که مداد خوب و تیزی در اختیار دارید.

3. دست خود را دنبال کنید:

اگر می خواهید طرح حنا را برای دست خود ایجاد کنید می توانید با دنبال کردن دست و کشیدن طرح بر روی ورقه کاغذ کار را شروع کنید. اینکار به شما کمک می کند یک مقیاس در دست داشته باشید و یک طرح منحصر به فرد برای خود ایجاد کنید. اگر برای موقعیت دیگری طرح می زنید باز هم می توانید کار را با یک طرح اولیه آغاز کنید و اندازه و شکل نهایی طرح را ترسیم نمایید و از آن استفاده کنید
4. کف دست را طراحی کنید:

طرح های حنا اغلب در برگیرنده یک سمبول دایره ای شکل مرکزی است که سایر جزییات از کنار آن ایجاد می شود. این طرح مرکزی در برگیرنده کف طرح شماست و سایر جزییات انگشتان دست را تشکیل می دهد. شما می توانید با کشیدن طرح در مرکز کف دست و ایجاد طرح های گوناگون همچون گل یا ستاره کار را آغاز نمایید. حالا می توانید سایر اشکال دلخواه را به صورت جزییات به طرح خود اضافه کنید.

5. انگشتان دست را طراحی کنید:

بخش انگشتان یک طرح حنا اغلب از الگوهای تکراری بلند استفاده می کند. این طرح ممکن است نمایش طبیعت همانند برگ ها، قطرات آب یا گل ها یا طرح های انتزاعی همچون سایر اشکال و خطوط باشد. به کمک مدادی که در دست دارید می توانید انگشتان طرح تاتوی خود را هم طراحی کنید.

6. با خودکار کار خود را به پایان برسانید:

بعد از اینکه طرح نهایی خود را روی کاغذ ایجاد کردید به دقت روی آن را با خودکار پر کنید. مطمئن شوید که از خودکار مناسبی برای اینکار استفاده می کنید. بعد از کشیدن طرح با خودکار، همه نشانه های ایجاد شده توسط مداد را کاملا پاک کنید.

مرحله دوم: آماده کردن رنگ حنا

1. منابع مورد نیاز خود را جمع آوری کنید:

برای اینکه بتوانید خمیر حنا درست کنید و بر روی طرح خود بزنید به یک سری منابع نیاز خواهید داشت. در ابتدا نسبت به انتخاب پودر حنای با کیفیت اقدام نمایید تا مشکلی برای شما ایجاد نکند. در گام بعدی باید دو عدد کیسه چای، آب و کتری، کیسه پلاستیک و یک بطری پلاستیکی کوچک تهیه نمایید. شما همچنین باید کاغذ دستمالی را کنار خود داشته باشید زیرا حنا ممکن است باعث کثیف شدن دست و محیط کارتان شود. شما می توانید بطری های پلاستیکی درب دار را در فروشگاه های مختلف یا فروشگاه های تهیه کننده لوازم آرایش پیدا کنید.

2. چای سیاه را دم کنید و اجازه دهید خنک شود:

یک پیمانه آب را در کتری بجوشانید و کیسه چای را به آن اضافه کنید. چای را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به طور کامل خنک شود. برای اینکه بتوانید این فرآیند را تسریع کنید می توانید چای دم کشیده را در یخچال بگذارید.

3. چای را با پودر حنا ترکیب کنید:

سه الی 4 قاشق از چای سیاه را با دو قاشق پودر حنا در کیسه پلاستیکی ترکیب کنید. این کیسه را در اطراف دست حرکت دهید تا مطمئن شوید به درستی ترکیب شده و هیچ گره یا مانعی در آن وجود ندارد. اجازه دهید این ترکیب به مدت 2 ساعت بماند. خمیر شما باید غلظت مایع کیک را داشته باشد.

4. خمیر را به بطری خریداری شده انتقال دهید:

به کمک قیچی، یک گوشه از کیسه پلاستیکی که در برگیرنده خمیر است را برش دهید. حنا را از طریق همین برش فشار دهید و آن را به بطری پلاستیکی بریزید. شما می توانید از این بطری برای زدن خمیر حنا بر روی پوست خود استفاده کنید. بسته به اندازه طرحی که انتخاب کرده اید می توانید تنها قسمت اندکی از حنا را به روی پوست انتقال دهید. هرگونه خمیر استفاده نشده را در ظرف دربسته ای در یخچال برای دو هفته نگهداری کنید. استفاده از بطری کوچک برای زدن خمیر بهتر است.

مرحله سوم : کشیدن طرح حنا روی پوست

1. شابلون طرح خود را ایجاد کنید:

برای اینکار شما به طرح اصلی ، قیچی و خوشبوکننده صافی نیاز دارید. در ابتدا طرح خود را برش دهید. سپس لایه نازکی از خوشبوکننده را بر روی جایی که می خواهید طرح را بکشید بزنید. سپس طرح را بر روی آن قسمت بکشید. آن را به مدت 5 ثانیه محکم نگه دارید. سپس به آرامی کاغذ را از روی پوست بردارید. حالا باید تصویر بر روی پوست نقش بسته باشد.

2. بطری خود را تست کنید:

حالا بطری را فشار دهید و خطوطی که ایجاد می کند را بررسی نمایید. ببینید این خمیر چه غلظتی دارد. شما می توانید اینکار را بر روی ورقه کاغذ یا دستمال کاغذی امتحان کنید. مطمئن شوید قبل از شروع کشیدن حنا بر روی موقعیت مدنظر روی پوست، می توانید به راحتی با بطری کار کنید.

3. به دقت حنا را روی پوست بزنید:

قبل از هر چیز از عدم حساسیت پوستی در استفاده از حنا اطمینان حاصل نمایید. سپس به کمک بطری که در دست دارید ، به آرامی و به دقت خطوط را دنبال کنید تا بتوانید خطوط مدنظر را با حنا پر نمایید. به طور منظم بطری را هم بزنید تا هیچ گونه گره یا مانعی در آن وجود نداشته باشد. خمیر شما باید غلظت مایع کیک را داشته باشد. حنا به آرامی کار می کند و زمان زیادی برای خشک شدن نیاز خواهد داشت. اگر اشتباه کردید به راحتی حنا را با دستمال کاغذی پاک کنید و دوباره آن را بزنید.4. مدت زمان زیادی باید منتظر بمانید:
جوهر حنا برای خشک شدن و ایجاد رنگ بر روی پوست حداقل به دو ساعت نیاز دارد. برای اینکه تصویر تیره زیبایی داشته باشید باید بیش از 5 ساعت منتظر بمانید. اجازه دهید حنا حداقل به مدت دو ساعت روی پوست بماند. می توانید در این بازه زمانی به موسیقی گوش دهید، فیلم ببینید، با دوست خود صحبت کنید یا به یک کتاب صوتی گوش دهید.

5. خمیر خشک شده حنا را پاک کنید:

به کمک پارچه یا دستمال کاغذی مرطوب، به دقت خمیر حنای خشک شده را از روی بدن بردارید. حالا باید حنا به درستی روی پوست رنگ ایجاد کرده باشد. این طرح باید دو الی سه هفته دوام بیاورد و ظاهر خوبی بر روی پوست داشته باشد.

درست کردن حنا در منزل

مواد لازم

یک بسته حنا (حدود صد گرم)، دو عدد لیمو ترش تازه، شکر، چهار بسته چای کیسه ای (تی بک)، چهار قاشق چای خوری پودر قهوه، نیم لیتر آب، آب چهار عدد لیموشیرین (یا پرتقال)، یک لنگه جوراب نایلون، مقداری پنبه، یک قلم مو، یک قیف کاغذی یا بطری فشاری (پلی اتیلن) دستکش.

روش کار

۱) پودر حنا را الک کنید(اگر الک در منزل ندارید می توانید ازجوراب که روی یک کاسه به صورت کش آمده قرار گرفته است، به کمک یک قاشق عبور دهید).

۲) آب، چای، قهوه و آب پرتقال و شکر را مخلوط کرده و یک ساعت ملایم بجوشانید و سپس پودر حنا را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا ماده ای شبیه کچاپ به دست آید.

۳) اجازه دهید حنا به مدت 24 ساعت در دمای اتاق به منظور رنگ گرفتن، بماند.

۴) ماده به دست آمده را در بطری فشاری (یا قیف کاغذی و یا پلاستیکی) پر کنید.

5) پوست مورد رنگ آمیزی را ابتدا با آب و صابون و سپس با الکل تمیز کنید.

۶) طراحی را انجام دهید (اگر حنا راحت از قیف خارج نمی شود می توانید به اندازه خیلی کم با ناخن گیر، نوک مخروطی شکل قیف را باز کنید).

۷) به مجردی که حنا روی پوست خشک شد (گاهی در دمای اتاق ۲۴ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد)، بعد از مدت زمان طی شده حنا خشک شده خودش میریزد و در ابتدا ممکن است رنگ نارنجی آن مورد پسند شما نباشد اما بعد از گذشت 24 ساعت تیره

رنگ شده و شما می توانید از زیبایی طرح روی دستتان لذت ببرید.

● نکته
هرچه مایع اولیه بیشتر روی پوست باقی بماند، رنگ بیشتر در پوست نفوذ می کند و در نتیجه زمان بیشتری طول می کشد تا از روی پوست پاک شود. واکنش های حساسیتی به حنای طبیعی، به خصوص زمانی که فقط روی پوست گذاشته شود، بسیار نادر هستند و در صورت وجود، ظرف چند ساعت بروز خواهند کرد و شامل خارش، قرمزی خواهند بود. به همین دلیل برای بار اول بهتر است، ابتدا مقداری از آن را روی ناحیه داخلی ساعد امتحان کرد و در صورت ایجاد نشدن واکنش از آن استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (667 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (51 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان