علت هوا گرفتگی کاشت ناخن

  پنجشنبه، 22 اسفند 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
علت هوا گرفتگی کاشت ناخن
استفاده از مواد مرغوب برای کاشت بسیار هائبز اهمیت می باشد.اگر مواد ناخالصی داشته و از درجه کیفی خوبی برخوردار نباشد،هواگرفتگی کاشت حتمی می باشد.

هوا گرفتن کاشت ناخن به 2 دلیل اتفاق می افتد که یکی از آن دو دلیل نگه داری مشتری و دلیل دوم کار شما ناخنکار محترم می باشد. اولین دلیل می توانید زیر سازی نامناسب برای کاشت ناخن باشد.

زیر سازی درست چیست؟

بعضی از ناخنکاران عزیز با سوهان های بسیار زبر، چربی روی ناخن را از بین می برند اما با اینکار کراتین های خود ناخن را هم از بین می برند که در این صورت صدف ناخن رنگ طبیعی صورتی مانند خود را از دست می دهد و به سمت قرمزی می رود که در این صورت کراتین روی ناخن از بین رفته و صدف ناخن آسیب می بیند و در این حالت حتی اگر از بهترین مواد کاشت ناخن هم استفاده کنید، مواد روی ناخن نمی چسبد و ممکن است که هوا بگیرد. پیشنهاد ما به ناخنکاران عزیز مخصولا افراد مبتدی این است که برای از بین بردن چربی روی ناخن از سوهان های برقی استفاده نکنند چرا که کنترل کردن آن جهت از بین بردن مقدار درست چربی ناخن، کار چندان راحتی نمی باشد و احتمال اینکه کراتین ناخن هم از بین برود خیلی بیشتر می باشد و بهتر است که از سوهان دستی های نرم با درجه زبری 180 برای اینکار استفاده شود.

مورد بعدی استفاده از دهیدراتور می باشد که جهت کاهش رطوبت ناخن استفاده می شود اما یک نکته در این زمینه وجود دارد، اینکه دهیدراتور با ضد قارچ متفاوت است و از ضد قارچ برای درمان عفونت های قارچی استفاده می شود اما دهیدراتور برای از بین بردن رطوبت اضافه روی ناخن کاربرد دارد و حالت سفیدک مانند روی ناخن ایجاد می کند و شما کاملا متوجه خشکی صدف ناخن می شوید.

بعد از استفاده از دهیدراتور از پرایمر مناسب باید استفاده نمایید. پرایمر ها به 3 دسته اسیدی، بدون اسیدی و PH7 (در بازار ایران زیاد نیست) تقسیم می شوند. پرایمر های اسیدی پرایمر هایی هستند که درصد اسید متااکریلاتشان بالا هستند و برای ناخن های چرب استفاده می شود. بسیاری از ناخنکاران محترم بر این باورند که برای مشتری هایی که برای اولین بار به شما مراجعه می کنند از پرایمر اسیدی استفاده نکنید که این نظریه کاملا اشتباه می باشد. برای اینکه اسیدیته ناخن به مواد کاشت ناخن عادت کند، تا 2 الی 3 دفعه توصیه می شود که از پرایمر اسیدی استفاده کنید تا چربی ناخن مشتری تنظیم شود و از دفعات بعد می توانید از پرایمر های غیر اسیدی استفاده نمایید.

بسیاری از ناخنکاران تمامی 10 انگشت را به یک صورت مواد گذاری و زیرسازی می کنند اما ازینکه کاشت روی 1 الی 2 تا از انگشت ها به صورت قالبی بلند می شود به شدت ناراضی هستند در صورتی که جای نگرانی وجود ندارد و مشکل از زیر سازی و مواد گذاری شما نیست، این اتفاق به این دلیل است که میزان تغیر اسیدیته و ترشح چربی تمام ناخن ها باهم یکی نمی باشد و برای آن انگشت هایی که مدام مواد به صورت قالبی از روی آن ها بلند می شود می توانید از پرایمر های اسیدی و برای سایر ناخن ها از پرایمر های غیر اسیدی استفاده نمایید.

مورد بعدی ریموو کردن تمامی کوتیکول ها و پوست های مرده اطراف ناخن می باشد.اگر کوتیکول اضافی روی قسمت ریشه ناخن باقی بماند باعث می شود که مواد کاشت شما روی پوست های اضافه فیکس شود اما به دلیل اینکه مواد کاشت ناخن از یک طرف به صدف ناخن و از طرف دیگر به ریشه ناخن (قسمت پایین ناخن) می چسبد. اما نکنه مهم این است که با رشد ناخن، کوتیکول هایی که به مواد کاشت ناخن چسبیده است از روی صدف ناخن جدا نمی شود و مواد روی ناخن حالت کششی پیدا می کند و ممکن است با رشد زیاد ناخن، مواد کاشت مقداری از صدف ناخن فاصله بگیرد که همین یک دلیل بسیار مهم نه تنها برای هوا گرفتن کاشت ناخن، بلکه برای ایجاد عفونت های قارچی زیر ناخن می باشد.

مورد بعدی آلوده بودن مواد کاشت ناخن شما می باشد. به عنوان مثال اگر پرایمر کاشت ناخن شما آلوده باشد به هیچ عنوان چسبندگی را برای مواد ایجاد نمی کند به همین دلیل شما باید پس از سوهان کشی تمامی گرد های روی سطح ناخن را با استفاده از یک فرچه از روی سطح ناخن جدا کنید یا اینکه بعد از زدن پرایمر متوجه شدید که گرد ها به صورت کامل از روی ناخن پاک نشده و به قلم پرایمر چسبیده است، قبل از اینکه قلم پرایمر را داخل ظرف خود پرایمر بگذارید، آن را با استفاده از یک دستمال به صورت کامل تمیز کنید چرا که در صورت تمیز نکردن کل پرایمر شما آلوده می شود و دیگر چسبندگی را روی ناخن ایجاد نمی کند.

مورد بعدی فاسد شدن مواد کاشت ناخن شما می باشد. روی بر چسب تمامی محصولات کاشت ناخن شما یک قوطی در باز که روی آن یک عدد به همراه که بیانگر این موضوع می باشد که از زمانی که در محصول را باز می کنید تا زمان درج شده روی محصول انقضا دارد.M درج شده است قابل مشاهده می باشد.

مورد بعدی مواد گذاری اشتباه می باشد. برای کاشت ناخن باید از مواد و ابزار مناسب استفاده کرد به عنوان مثال استقاده از قلم های سر تخت برای مواد گذاری کاملا اشتفاه است چرا که مواد کاشت روی هوا قرار میگیرد و ناخنکاران محترم هنگام سوهان کشی متوجه این فاصله می شوند. مورد بعدی درباره مواد گذاری، کم و زیاد گذاشتن قسمت های مختلف ناخن می باشد که در صورت ممکن است ناخن ها از بغل شروع به هوا گرفتن و ترک خوردن بکنند.

مواردی که مشتریان عزیز باید رعایت کنند

  • استفاده از دستکش هنگام ظرف شستن
  • استفاده خیلی کم از مواد شوینده
  • از ناخن به جای ابزار استفاده نکنند
  • بیماری خاص و استفاده از بعضی دارو ها اسیدیته ناخن را تغیر می دهد به همین دلیل ممکن از کاشت هوا بگیرد بنابراین باید این موارد را با ناخنکار خود در میان بگذارند.

علت هواگرفتگی کاشت ناخن ( لیفت ناخن ) بصورت خلاصه

هواگرفتگی کاشت ناخن به شرح زیر است :

  1. ناسازگاری مواد به ناخن است که آن هم به مرور زمان در ترمیم های مکرر از بین می رود.
  2. مورد دیگر هواگرفتن کاشت بر اثر زیاد بودن چربی صدف ناخن است که باید پرایمر بیشتری بزنیم تا چربی صدف ناخن کاملا پاک شود.
  3. دلیل دیگر هواگرفتگی ناخن ضربه خوردن به صدف ناخن می باشد.
  4. استفاده زیاد از لاک و پاک کردن آن یکی از دلایل هواگرفتگی کاشت ناخن می باشد.

روش های جلوگیری از هواگرفتگی حین انجام کاشت :

  • ابتدا صدف ناخن را تشخیص دهید که چرب است یا خشک (که این قضیه را می توان از پوست و موی مشتری تشخیص داد ) اگر چرب بود از پرایمر اسیدی و اگر پوست مشتریتان خشک بود از پرایمر غیر اسیدی استفاده کنید.
  • دقت کنید که دور تراشی را به خوبی انجام دهید.
  • هر دفعه موادگذاری انجام میدهید کاملا با قلمو روی آن را بخوابانید و مطمن شوید که مواد به صدف ناخن چسبیده باشد (شیوه ی مواد گذاری باید ضربه ای باشد یعنی به ارامی بر روی مواد بزنید تا به صدف ناخن بچسبد تا اگر هوایی مابین مواد وجود دارد از بین برود)
  • زیر سازی قبل ازکاشت بسیار مهم است. در این مرحله نباید صدف ناخن را رنده کنید!! تا اندازه ای که سطح صیقلی ناخن محو شده و خش روی ناخن بوجود آمده باشد، قسمت نزدیک به کوتیکول ناخن را هم سوهان کشی کنید.
  • هنگام مواد گذاری دقت کنید موادتان را شل برندارید حالت خمیری داشته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان