دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

خالی کردن حساب پیرمردان و پیرزنان دم عابر بانک! 

چهارشنبه، 31 مرداد 1403
کد خبر: 404507
ساعدنیوز: مرد شیاد که با شگرد تعویض کارت‌های عابر بانک افراد مسن و بی سواد پول هایشان را سرقت می کرد با تلاش پلیس کرمان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از روزنامه ایران، مهدی بخشی، دادستان کرمان در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: نخستین فردی که در رابطه با این فرد شکایت خود را ثبت کرد، مرد 78 ساله‌ای بود که اظهار داشت کنار یک دستگاه عابربانک ایستاده بوده و می‌خواسته موجودی پول بگیرد که به دلیل ناآشنایی با این کار از مردی ناشناس که نزدیک وی ایستاده بوده درخواست کمک کرده است، اما وقتی کارت بانکی‌اش را به آن مرد داده تا از دستگاه برایش موجودی بگیرد این فرد بلافاصله کارت خودش را با کارت پیرمرد جا به جا و کل موجودی‌ آن را برداشت کرده و متواری شده است.

وی افزود: در حالی که رسیدگی به شکایت این پیرمرد آغاز شده بود، شکایت‌های مشابه دیگری به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ارسال شد.
با توجه به شکایت افراد متعدد به مرجع قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز و سرقت از حساب‌های بانکی‌شان، در محدوده میدان علی بن ابی طالب علیه‌السلام، خیابان سرباز و 17 شهریور کرمان و در حوزه استحفاظی کلانتری 11 رسیدگی به موضوع در دستور کار مرجع قضایی قرار گرفت.
وی وجه تشابه همه شکایت‌های واصله را سن بالای شاکیان و سطح پایین سواد آنها دانست و تصریح کرد: سارق، در قالب کمک به افراد مسن و بی‌سواد، ضمن سوءاستفاده از اعتماد آن‌ها، کارت افراد را با کارت‌های تقلبی جابه‌جا و سپس اقدام به خالی کردن مبلغ کارت می‌کرد.
با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، دوربین‌های مدار بسته موجود در محل‌های وقوع جرم بازبینی شد و از طریق اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی مخفیگاه متهم پرونده که مردی 38 ساله و دارای سابقه کیفری به اتهام نزاع و درگیری بود، شناسایی شد و در حالی که شمار شاکیان و مالباختگان این پرونده به 15 نفر رسیده بود، وی را دستگیر کردند.
با توجه به شواهد و قرائن موجود و نیز شناسایی متهم از سوی شاکی‌ها وی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن افراد سالخورده اعتراف و اقرار کرد.
دادستان کرمان خطاب به شهروندان توصیه کرد، هرگز کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب افراد سودجو و فرصت طلبی که در کنار دستگاه‌های خودپرداز پرسه می‌زنند، باشند.
علی‌رغم تأکیدات بسیار اما باز هم برخی افراد با بی توجهی به برخی نکات امنیتی، بستر را برای سوء استفاده کلاهبرداران فراهم می‌کنند و ضمن متضرر شدن و ایجاد نگرانی برای خود، به حجم پرونده‌های مراجع قضایی می‌افزایند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 31 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به انگشتر الماس نشان و دُرُشت ژیلا صادقی مجری ایرانی +عکس/ شیک ، زیبا ، اعیانی
حیوان خانگی عجیب با پوشک در بی آر تی تهران و در آغوش یک خانم!+عکس
(ویدئو) صحبت های تامل برانگیز سوسن پرور، بازیگر جوکر 2 درباره توهین هایی که به چهره ایشون میشه / من زشت نیستم هر کس زیبایی هایی دارد؛ فقط نقشم تو بزنگاه زشت بود
خوشگذرانی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش در تفرجگاهی در قلب اروپا +عکس/ فقط ژست ستاره چشم رنگی والیبال رو زیر اون درخت بید مجنون کنار رودخانه رو سیر کن
(ویدیو) خاطره خنده‌دار حامد آهنگی از سوتی بزرگش در برنامه "شب آهنگی"/ تازه واکنشش به سوتی که خودش داده خنده‌دارتر هم هست🤣 چرا واقعا آهنگی!🤣
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هشدار: بعد از دیدن این فیلم دیگر سوخاری کیلویی نخواهید خورد! / روغن پخت و پزه یا روغن ترمز؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله