خانه به سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خانه به سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟
 طراحی و دکوراسیون داخلی امروزه با انواع سبک ها و شاخه های مختلف شناخته می شود. این تنوع باعث شده تا مشتری در هنگام ثبت سفارش خود برای محیط داخلی، قدرت انتخاب داشته باشد و بتواند به راحتی در میان سبک های موجود، سبک دلخواه، همگام با سلیقه خود را پیدا کند

خانه به سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی و دکوراسیون داخلی امروزه با انواع سبک ها و شاخه های مختلف شناخته می شود. این تنوع باعث شده تا مشتری در هنگام ثبت سفارش خود برای محیط داخلی، قدرت انتخاب داشته باشد و بتواند به راحتی در میان سبک های موجود، سبک دلخواه، همگام با سلیقه خود را پیدا کند. یکی از سبک های ساده، لوکس و مورد علاقه عموم مردم را می توان سبک دکوراسیون مدرن دانست. در این سبک که در قرن بیستم میلادی مابین سالهای 1940 تا 1960 رواج یافته است، سادگی حرف اول را می زند و خبری از پیچیدگی های عمیق هنری و فلسفی نیست. با Dream Design همراه باشید تا با بخشی از ویژگی ها و جزئیات این سبک ساده و زیبا آشنا شوید.

معنی واژه مدرن

واژه مدرن به معنی جدید، نوین و یا نوگرا می باشد اما آیا مدرن به معنای امروزی است؟ در جواب باید بگوییم خیر. یکی از مسائلی که به اشتباه در میان مردم باب شده، این است که مسائل مربوط به عصر حاضر را به مسائل دوره مدرن ربط می دهند و دو کلمه مدرن و حصر حاضر را یکی می دانند. اهالی و دوست داران فلسفه، آغاز مدرنیته را در قرن 16 میلادی با شروع رنسانس می دانند که این موج تا قرن بیستم ادامه داشته است، گرچه فیلسوفانی هم هستند که اعتقاد دارند این موج هنوز به پایان خود نرسیده است. معانی اصلی مدرنیته به چهار قسم اصلی می باشند:

– مدرنیته سیاسی

– مدرنیته علمی و تکنولوژی

– مدرنیته زیبایی شناختی

– مدرنیته فلسفی

که هرکدام معانی و اهداف مخصوص به خود را دارا می باشند و می توان گفت سبک دکوراسیون مدرن در میان “مدرنیته زیبایی شناختی”، جای می گیرد. در واقع سبک دکوراسیون مدرن را می توان ارتباطی میان طبیعت و عناصر ساخته شده به دست بشر دانست. همچنین سبک دکوراسیون مدرن، سبکی لوکس، باشکوه و ساده می باشد که تمرکز خود را برروی سادگی قرار داده است.

دکوراسیون مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

مبلمان کم

در دکوراسیون مدرن معمولا از تعداد میز و صندلی و مبلمان کمی استفاده می شود چرا که استفاده از این عناصر به صورت زیاد باعث شلوغی محیط و تناقض با اصل سادگی در این سبک از دکوراسیون داخلی می شود.

سادگی در محیط

سادگی ویژگی اصلی دکوراسیون مدرن می باشد. هدف از اجرای سبک مدرن دوری از تجمل گرایی و حذف عناصر غیر ضروری محیط است تا بتوان با آن به زیبایی و سادگی رسید. یکی از دلایلی که سادگی در این سبک از دکوراسیون داخلی اهمیت بالایی دارد، وجود پیچیدگی ها و آشفتگی ها در زندگی انسان عصر حاضر است. این سبک در نظر دارد تا فضای داخلی مورد نظر را به فضایی ساده و آرام تبدیل کند تا فرد با قرار گیری در آن احساس آرامش کرده و بتواند خود را از تمامی این آشفتگی ها دور نگه دارد.

استفاده مفید از عناصر محیط

یکی از دغدغه های سبک مدرن، استفاده از عناصری است که در محیط کارایی مثبتی داشته باشند. برای استفاده از یک عنصر و یا حتی یک فرم خاص در شکل دهی به محیط داخلی، می بایست حتما دلیلی قانع کننده برای انجام آن کار داشته باشید وگرنه کار شما بیهوده بوده و نمی تواند اصالت دکوراسیون داخلی به سبک مدرن را به جا آورد.

دسترسی آسان به عناصر محیطی

یکی دیگر از ویژگی های سبک مدرن، دسترسی آسان به تمامی عناصر محیطی است و در این راستا سعی شده تا از فناوری های مختلفی مانند کنترل صوتی اجزای الکترونیکی خانه استفاده شود.

استفاده از فناوری

همانطور که گفته شد استفاده از فناوری های امروزی همواره مورد توجه دکوراتورها در سبک دکوراسیون مدرن می باشد. همچنین می بایست در اجرای این فناوری ها، استفاده آسان از آنها مد نظر قرار گرفته شود.

فضای باز در سبک مدرن

یکی دیگر از کارهایی که در سبک مدرن زیاد به چشم می خورد استفاده از فضاهای باز است. در این سبک اگر فضای بزرگی وجود داشته باشد سعی بر این است که این فضا، خالی به نظر برسد. حتی در فضاها و اتاق های کوچک با استفاده از رنگ روشن و یا فرش های کوچک، سعی شده تا آن فضا را بزرگتر جلوه دهند و آن را خالی از هرگونه شلوغی نشان دهند.

طرز چیدمان مبلمان

طرز چیدمان مبلمان منزل در این سبک متفاوت از بقیه سبک ها است. برای چیدمان مبل در فضای نشیمن خانه می بایست حتما از مبل هایی با طرح های ساده استفاده کرد و تا حد امکان از تعداد کمی از آنان استفاده کرد. مبل های دو یا سه نفره برای اجرا در نشیمن بسیار مناسب هستند. رنگ های به کار رفته در مبلمان می توانند کرمی، سفید و یا حتی مشکی باشند.

تصویر

یکی از ویژگی های مهم در سبک دکوراسیون مدرن، پنجره های بزرگ هستند. در این سبک اصطلاحا گفته می شود که خانه های مدرن، فضاهای داخلی را بیرون برده و برعکس آن فضاهای خارجی را به داخل منزل می آورند. این عبارت عجیب به دلیل اسفاده از در و پنجره های بزرگ در خانه های به سبک مدرن است که باعث می شود به راحتی از داخل خانه بیرون را مشاهده کرده و نور کافی نیز به داخل منزل برسد. شما می توانید بدون اینکه خرابی زیادی داشته باشید، بیرون را با زیبایی تمام به درون منزل خود بیاورید. پنجره ها را بدون پرده بگذارید یا نورگیر سقفی قرار دهید. می توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کرده و یا وسایل دیگری را به شکل طبیعی در اتاق خود قرار دهید که با نور طبیعی کاملا منطبق شوند. رنگ های خنثی و گاهی تیره نیز یکی دیگر از ویژگی های اصلی دکوراسیون مدرن هستند. رنگ های تیره باعث ایجاد سبکی ویژه و خاص شده و از فاکتورهای مهم ایجاد دکوراسیون مدرن هستد. وسایل دکوراسیون اتاق در سبک مدرن نیز معمولا به میز٬ کاناپه و وسایل معدود دیگری محدود می شوند.

پیشتازان سبک دکوراسیون مدرن

سبک دکوراسیون مدرن توسط آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بوجود آمده و در حال حاضر بیشتر سبکهای طراحی در آمریکای شمالی به صورت دکوراسیون مدرن می باشند. همچنین اروپاییان نیز نیز در اجرای سبک مدرن در دکوراسیون داخلی نقش پررنگی داشته اند و همواره در حال پیشرفت در کنار ایالات متحده آمریکا بوده اند. در بقیه کشورها به ویژه کشورهای آسیایی این سبک به عنوان فرهنگی وارداتی محسوب می شود و بیشتر کشورها مخصوصا آنهایی که برای فرهنگ و سنت خود احترام ویژه ای قائل هستند، از این سبک برای دکوراسیون داخلی خود، استفاده بسیار کمی دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان