دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

خانه احمدزاده و جاذبه های آن! 

چهارشنبه، 30 فروردین 1402
خانه احمدزاده یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در سنندج است که قدمت آن مربوط به پهلوی می باشد و در تاریخ 1379/08/16 به شماره ثبت 2837 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. نشانی این اثر ملی ثبت شده سنندج شهرستان سنندج، خیابان نمکی سنندج، محله آغا زمان می باشد.
فهرست []

خانه احمدزاده مربوط به دوره پهلوی است و در سنندج، خیابان نمکی، محله آغه زمان واقع شده و این اثر در تاریخ 16 آبان 1379 با شمارهٔ ثبت 2837 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این عمارت در ضلع شمالی بلوار نمکی شهر سنندج واقع شده و زمان ساخت آن به دوران حکومت رضا شاه بر می‌گردد. بنا داری یک حیاط چهارگوش کوچک است و ساختمان آن در چهار طبقه با نمای جنوبی و تزیینات آجر تراش بسیار زیبا و پرکار در قسمت نمای اصلی، ساخته شده است. عمارت احمدزاده نسبت به سایر بناهای مسکونی استان، از شیوه اجرایی و تزیینات منحصربه‌فرد برخوردار و نوع معماری آن برون گرا است. از این رو با وجود یک حیاط در ضلع جنوبی، می‌توان گفت سبک معماری کردستانی که ویژگی بارز آن ایوان‌های ستون دار است، در این عمارت به بهترین وجهی رعایت شده است.

از جاذبه های تاریخی سنندج که مربوط به دوره پهلوی بوده، خانه احمدزاده نام دارد. معماری کردی در جای جای خانه احمدزاده مشهود بوده که ایوان های ستون دار و آجرتراشی های متعدد از آنهاست. این بنا چهار طبقه با حیاتی نسبتا بزرگ که جزو آثار ملی نیز می باشد. این بنای تاریخی درخیابان نمکی سنندج واقع شده است که مسافران کمک می کند از جاهای دیدنی سنندج نظیر بازار بزرگ سنندج، کلیسای سنندج و بازار آصف وزیری دیدن کنند.

این عمارت در ضلع شمالی بلوار نمکی شهر سنندج واقع شده و زمان ساخت آن به دوران حکومت پهلوی اول بر می گردد. بنا داری یک حیاط چهارگوش کوچک است و ساختمان آن در چهار طبقه با نمای جنوبی و تزیینات آجر تراش بسیار زیبا و پرکار در قسمت نمای اصلی، ساخته شده است. عمارت احمد زاده نسبت به سایر بناهای مسکونی استان، از شیوه اجرایی و تزیینات منحصربه فرد برخوردار و نوع معماری آن برون گرا است. از این رو با وجود یک حیاط در ضلع جنوبی، می توان گفت سبک معماری کردستانی که ویژگی بارز آن ایوان های ستون دار است، در این عمارت به بهترین وجهی رعایت شده است.

استان کردستان دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری است که خانه احمدزاده شهرستان سنندج یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان می باشد. سرزمین ایران جزء چند کشور اول جهان با بیشترین پیشینه تاریخ و تمدن در بین تمام کشورهای جهان و از نظر تعداد میراث ثبت شده جهانی در بین کشورهای برتر دنیا قرار گرفته است، در ایران بیش از 30 هزار جاذبه گردشگری، طبیعی و فرهنگی وجود دارد. همچنین بهتر است بدانید ایران، مقام نخست جهان در میان کشورهای جهان از نظر تعداد شهرهای جهانی صنایع دستی را دارا می باشد. با توجه به این که ایران دارای اقلیم های بسیار متنوع آب و هوایی است و به عنوان یکی از امن ترین مقصدهای گردشگری شناخته و معرفی شده است، فرصت بی نظیری برای همه علاقه مندان به صنعت گردشگری در ایران و سراسر دنیا است تا با سفر به ایران و استان کردستان، از این همه جاذبه گردشگری، طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی بازدید نمایند.

خلاصه

خانه احمدزاده با قدمتی که به دوره پهلوی بازمی‌‌گردد، از جاهای دیدنی سنندج است و در خیابان نمکی، محله آغا قرار دارد. این بنا حیاطی چهار گوش دارد و ساختمان آن در دو طبقه ساخته شده است. در قسمت نمای اصلی می‌توان تزیینات زیبا و پرکار آجرتراش را مشاهده کرد. سبک معماری کردستانی نیز که از ویژگی‌های بارز آن ایوان‌های ستون‌دار محسوب می‌شود، در این خانه رعایت شده است. با توجه به ارزش تاریخی و معماری، خانه احمدزاده در تاریخ 16 آبان 1379، با شماره ثبت 2837 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی متن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه