دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

خانه‌داری یک کدبانو؛ طرز تهیه پنیر لیقوان تبریزی در خانه بدون دردسر و هزینه اضافی +ویدیو/ نکاتی برای تشخیص پنیر اصل از تقلبی 

دوشنبه، 23 مهر 1403
ساعدنیوز: پنیر لیقوان تبریز یکی از خوشمزه ترین پنیرهای تولید شده در ایران است. ویدیویی جذاب از نحوه درست کردن این پنیر پرطرفدار را مشاهده بفرمایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، تجربه درست کردن پنیر تبریز یا پنیر لیقوان در خانه دارید؟ خیلی‌ها بر این باورند که طرز تهیه پنیر لیقوان که به پنیر آذری یا پنیر سفید آذربایجان هم معروف است، سخت و زمان بر است، به همین خاطر ترجیح می‌دهند آن را از بیرون تهیه کنند. اما درست کردن این پنیر، شبیه پنیرهای ساده است و تنها چند فوت و فن کاربردی را باید رعایت کنید. در این ویدیو به طرز تهیه پنیر لیقوان تبریز خانگی و فوت و فن‌های آن و نیز روش تشخیص پنیر لیقوان اصل می‌پردازیم.

چطور پنیر لیقوان اصل را تشخیص دهیم؟

1- در اولین قدم، به ظاهر پنیر توجه کنید. پنیر لیقوان باید سفید و نرم باشد و در عین حال خرد نشود. پنیری هم که با شیر گوسفندی تهیه شود، به خاطر چربی زیاد، رنگ آن کاملا سفید است. البته برخی کارخانجات در طرز تهیه پنیر لیقوان از شیر گاو استفاده می‌کنند و چربی آن را می‌گیرند تا رنگ آن روشن‌تر شود. اما همین کار باعث می‌شود پنیر بافت خشک و سفتی بگیرد. یعنی هر چه چربی شیر کمتر باشد، پنیر لیقوان خشک‌تر خواهد بود.

2- علاوه بر رنگ، وجود حفره‌ها و سوراخ‌های بزرگ در پنیر یک از نشانه‌های پنیر لیقوان مرغوب است. این حفره‌ها در پنیر لیقوان سوراخ‌دار باید بزرگ و در عین حال کم تعداد باشند. بنابراین از خرید پنیرهایی که سوراخ‌ها و منافذ زیاد و کوچک دارند، خودداری کنید. این منافذ نشان دهنده استفاده از شیر نیمه فاسد در طرز تهیه پنیر لیقوان است.

3- در هنگام بریدن پنیر لیقوان به تکه تکه و خرد شدن آن دقت کنید. پنیر لیقوان اصل بعد از بریدن، خرد نمی‌شود. فراموش نکنید که اگر فروشنده یا تولید کننده برای پنهان کردن خشکی پنیر (در صورت استفاده از شیر گاو یا شیر نامرغوب و نیمه فاسد شده) از آب استفاده کند، هر چند بافت سفت پنیر تا حدی از بین می رود، ولی هنگام برش دادن پنیر، قسمتی از آن خرد خواهد شد.

4- در هنگام خرید پنیر لیقوان، به مکان تهیه پنیر دقت کنید. بهترین و مرغوب‌ترین پنیر لیقوان در شهر لیقوان و با استفاده از شیر گوسفندهای این منطقه تهیه می‌شود. اگر شیر از شهرهای دیگر دوشیده و فقط برای درست شدن پنیر به لیقوان فرستاده شود، حتما کیفیت آن نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 23 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
مراحل سابمیت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
خواب یک زندانی درباره رهبر معظم انقلاب /این عکس از رهبری به 30 سال قبل برمی گردد
خلاقیت یک راننده تهرانی با نوشته خنده دار روی شیشه عقب پراید حماسه آفرید/ احسان علیخانی بعد جوکر نباید ببینه این رو+عکس
انتقاد تند یوتیوبر کانادایی از قهرمانی سمسون داودا در مستر المپیا 2024: آبدار بود و ژنیکو داشت، او لایق قهرمانی نبود
رونمایی شبنم مقدمی از مادرش که کارمند دانشگاه تهران است/ بیشتر شبیه خواهر بزرگترشونه+ عکس