دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

خانم عزیز اعضای بدن داماد نمی‌تواند مهریه باشد، قابل وصول نیست!!! 

چهارشنبه، 03 مرداد 1403
کد خبر: 399068
ساعدنیوز: این روزها گروکشی از اعضای بدن داماد برای مهریه مُد شده است، اما رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق می‌گوید که «اعضای بدن داماد به عنوان مهریه قابل وصول و شدنی نیست».

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز فارس نوشت:

«چشم‌هایت مهریه من است، باید آن‌ها را به من بدهی» این جمله را یک زن 27 ساله در دادگاه خانواده می‌گوید.این روزها مد شده که خانواده عروس اعضای بدن داماد را مهریه می‌کنند. اما رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق ابوالقاسم حسینی ابهری در 31 تیرماه می‌گوید که «این نوع مهریه قابل وصول و شدنی نیست».

در سال‌های گذشته مهریه‌هایی نظیر دست و پا و حتی چشم داماد، یک کیلو بال مگس، یک تن پوست پیاز، 5 سفر به 5 آبشار بزرگ جهان و 5 هزار مرجان دریایی ثبت شده است.

طبق قانون شرع اعضای بدن قابل جدا کردن نیست و تعهد مالی ایجاد نمی‌کند، کارشناس حقوق محسن اسدالهی می‌گوید «تا زمانی اعضای بدن زنده است، باارزش است، بنابراین نمی‌تواند مورد رهن و گرو قرار گیرد».

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی سخنگوی قوه قضاییه اصغر جهانگیر در دوم مردادماه جاری، 3 هزار و 57 نفر از مردان به خاطر عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند که به خاطر عدم توانایی در پرداخت مالی مهریه است.

رئیس سابق کانون سردفتران ازدواج و طلاق علی مظفری نائب می‌گوید که مهریه‌هایی که جنبه فانتزی و رویایی دارند نباید در سند ازدواج درج شوند، «اگرچه عقد صحیح است، ولی مهریه اثری ندارد».از سویی دیگر جامعه‌شناس امان‌الله قرایی مقدم با اشاره به اینکه برخلاف غرب، زن در ثروت مرد شریک نمی‌شود می‌گوید که «انتخاب چنین مهریه‌ای به خاطر نبود امنیت در برابر ناامنی اجتماعی‌ است».

قاضی دادگاه خانواده حمید خالقی معتقد است که خانواده‌ها باید سعی کنند با راهنمایی و کمک به زوج‌های جوان در تصمیم‌گیری، «مهریه را براساس واقعیت و در حد متعارف تعیین کنند و چشم و هم‌چشمی را کنار بگذارند».


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 03 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
خداحافظی غم‌انگیز نوه‌ی فوتبالیست سعید راد، آدام همتی، با پدربزرگ هنرمندش با یک عکس بسیار زیبا
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "حرف S" را در میان اعداد 8 انگلیسی فقط در 2 ثانیه پیدا کنند
رونمایی دیوید تیلور حریف آمریکایی حسن یزدانی از دو دختر مو طلایی و پسر کچل اش در یک ویلای روستایی دنج با کلی حیوان خانگی کیوت +فیلم/ عجب جای باصفائیه دلم خواست😍
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «همسر کشاورز و اردک‌‌ها» با زیرنویس فارسی چسبیده/ یادگیری آسان اصطلاحات خاص
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
زیباترین و احساسی‌ترین شعرخوانی استاد شهریار در حضور رهبر معظم انقلاب و لبخند رضایت آقا در تبریز/ گل و شمعم به مزار دل خونین آمد...+ویدیو