دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

خاطره مرحوم «مهرداد میناوند» از بازی تاریخی ایران و آمریکا +فیلم 

سه شنبه، 08 آذر 1401
ساعد نیوز: زنده‌یاد مهرداد میناوند از بازیکنان ثابت تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۹۸، خاطراتی را از این بازی نقل می‌کند که در پی می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد میناوند می گوید: نمی دانید در بازی با آمریکا چه تبلیغات عجیب و غریبی شده بود. تمام ذکر ما این بود که فقط آمریکا را ببریم. در تمرین هایی که در کمپ داشتیم یک سری آدم هایی که مجاهد[خلقِ] و ضدمملکت ما بودند، می آمدند و فحش می دادند. شب بازی با آمریکا هم در تلویزیون فرانسه فیلمی را پخش کردند که خیلی عجیب وغریب بود. هدفشان این بود که ما را از لحاظ روحی به هم بریزند. از آن سو هم رییس جمهور آمریکا [به بازیکنان کشورش] قول داده بود که اگر این بازی را ببرند [ نفری] ۱۰۰ هزار دلار بهشان می دهد.

می خواهم بگویم که کسی در تیم ایران برای این که چیزی بگیرد بازی نمی کرد. یعنی واقعا قلب ما برای این می تپید که این اتفاق [پیروزی ایران] بیفتد. قبل بازی دو تا از بادکنک های بزرگ را در زمین بازی فرستادند. من و خداداد [عزیزی] با یک چیزی این ها را ترکاندیم.

بعد یک سری خود فروخته در یک طرف استادیوم فحش می دادند ولی این ما را جری تر کرد.

یادم می آید که وقتی کارت زرد گرفتم می خواستند مرا تعویض کنند که به جلال طالبی [سرمربی تیم ملی فوتبال ایران] گفتم من اوکی اوکی ام و تا دقیقه ۹۰ هم این اتفاق نیفتاد [تعویض نشدم].

بازی که تمام شد یک عکس روی جلد بهترین مجله فرانسوی از من چاپ شد که هنوز آن را دارم. در عکس همه بچه های [اعضای تیم ملی] دور من را تار کرده اند و من دارم به سمت همان آدم ها [که به ما فحش می دادند] داد می زنم و تمام صورتم رگ است. این عکس آن قدر برای این ها جذاب بود که در یکی از معروف ترین و پرفروش ترین مجلات فرانسوی منتشر شد. زیرآن هم نوشته بودند: عرق ملی ایرانی ها را بعد از بازی با آمریکا ببینید که چکار می کند و به رگ های صورت من اشاره کرده بودند.

مهرداد میناوندها روزی لبخندی را روی لب خیلی از ایرانی ها به وجود آوردند.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
حمیده فیاضی نیا
1 سال پیش

😭😭😭دنیاااااااااآخ دنیااااااا📢📢
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب