دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

خواص درمانی انگشتر فیروزه برای بدن و روح و روان 

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399
استفاده از انگشتر فیروزه از قدیم الایام در ایران رایج بوده است. مردم روزگاران قدیم معتقد بودند سنگ فیروزه خواص درمانی بسیاری برای بدن آن‌ها داشته لذا آن را در انگشتر، گردنبند، دستبند و حتی گوشواره خود به کار می‌بردند. این اعتقاد نسل به نسل به مردم روزگاران جدید منقل شد و سینه به سینه در میان آن‌ها نقل گشت.

خواص انگشتر فیروزه برای بدن

استفاده از انگشتر فیروزه از قدیم الایام در ایران رایج بوده است. مردم روزگاران قدیم معتقد بودند سنگ فیروزه خواص درمانی بسیاری برای بدن آن ها داشته لذا آن را در انگشتر، گردنبند، دستبند و حتی گوشواره خود به کار می بردند. این اعتقاد نسل به نسل به مردم روزگاران جدید منقل شد و سینه به سینه در میان آن ها نقل گشت. به طوری که امروزه ما شاهد استفاده از سنگ فیروزه در طراحی و ساخت زیورآلات خود از جمله انگشتر هستیم. از جمله خواص درمانی سنگ فیروزه برای بدن که مردم را به استفاده از خود ترغیب می نماید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان درد شکم

در زمان های قدیم به کسی که مبتلا به شکم درد می شد، پودر سنگ فیروزه را به او می خوراندند. چرا که معتقد بودند فیروزه خاصیتی دارد که می تواند درد شکم را تسکین دهد. لذا یکی از مهم ترین خواص انگشتر فیروزه درمان درد شکم است.

تقویت چشم

کسی که مبتلا به بیماری های چشمی است و یا این که می خواهد کارکرد چشم خود را بهبود ببخشد می تواند سنگ فیروزه را روی چشم های خود بگذارد و یا این که چند دقیقه ای به آن نگاه کند. حتی می تواند از سرمه سنگ فیروزه استفاده نماید. استفاده از سرمه سنگ فیروزه مخصوصاً برای کسانی که دید خود را در شب از دست می دهند بسیار توصیه شده است. این سنگ خاصیتی دارد که می تواند سفید شدن مردمک چشم و یا هر بیماری چشمی را درمان نماید.

اصلاح گردش خون

از دیگر خواص انگشتر فیروزه اصلاح گردش خون می باشد. سنگ فیروزه خاصیتی دارد که می تواند کارکرد گردش خون را اصلاح نماید و جریان خون را در بافت های عضلانی زمانی که رباط ها و تاندون ها پاره شده اند، زیادتر نماید. علاوه بر این سنگ تاثیر بسیار مثبتی روی کمبود اکسیژن و مسمومیت های خونی دارد.

کمبود مواد غذایی

از دیگر خواص انگشتر فیروزه درمان بیماری های ناشی از کمبود مواد غذایی می باشد. سنگ فیروزه معمولاً در درمان بیماری هایی که ناشی از کمبود مواد غذایی و یا تغذیه بد هستند همچون آناروکسی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیماری های ریوی و گلو درد

فردی که به گلو درد مبتلا است می تواند سنگ فیروزه را بر روی چاکرای گلوی خود بگذارد تا دردش فروکش کند. این کار نه تنها باعث درمان گلو درد می شود بلکه تارهای صوتی را تقویت کرده و باعث درمان بیماری های تنفسی و ریوی نیز می شود.

درمان نواحی آلوده به ویروس

قسمت هایی از بدن که بیشتر تحت هجوم باکتری ها و ویروس ها هستند می توانند توسط سنگ فیروزه از آلودگی ها پاک سازی شوند.

بهبود عملکرد کبد

کمک به بهبود عملکرد کبد و درمان عوارض های ناشی از عملکرد نادرست کبد و غده های بدن از دیگر خواص درمانی سنگ فیروزه می باشد. درمان انواع بیماری های معده همچون درد معده، ورم، زخم و نیز درمان میگرن و انواع سر درد، دردهای استخوانی و عضلانی، درد ریح، یبوست، درد اعضا، سنگ کلیه، صرع، باد فتق، بیماری های طحال و جنون، افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن، درمان رماتیسم و نقرس، درمان آب مروارید، تصفیه ریه ها، پاک کردن سموم از بدن و کمک به ترمیم بافت ها از دیگر خواص درمانی سنگ فیروزه می باشد.

دیگر خواص سنگ فیروزه برای بدن:

  • تحریک و راه اندازی نیروها و چاکراهای انسان ها
  • آرامش دادن
  • بیدار شدن نیروهای درونی افراد
  • درمان انواع بیماری های معده مثل زخم ، ورم ، درد معده و…
  • درمان انواع سر درد و میگرن
  • درمان دردهای عضلانی و استخوانی
  • درمان یبوست
  • درمان بادفتق
  • درمان درد ریح
  • درمان جنون
  • درمان درد اعضاء
  • درمان صرع
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان بیماری های طحال

خواص انگشتر فیروزه برای روح و روان

سنگ فیروزه علاوه بر خواص درمانی که برای بدن دارد می تواند به درمان بیماری های روحی نیز کمک نماید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:فیروزه می تواند بیماری های روحی و روانی را درمان نماید و از طرفی در حفظ آرامش بیماران عصبی موثر باشد. این سنگ با دور کردن اضطراب از بیماران عصبی گام مهمی در جهت حفظ آرامش آن ها برمی دارد.سنگ فیروزه تمام انرژی های مثبت اطراف خود را جذب می نماید و از طرفی نیرو و ارتعاشات منفی و آشفته را از صاحب خود دور می کند. بنابراین تمام آنچه که باعث می شود انسان در خواب کابوس های وحشتناک ببیند با استفاده از سنگ فیروزه از بین می رود و انسان از شر کابوس های وحشتناک خلاص می شود

از آنجایی که سنگ فیروزه انرژی های منفی را از انسان دور می کند برای انجام کارهای سخت به او انرژی کافی می دهد و با ایجاد نشاط و شادابی در او با غم ها و افسردگی ها مبارزه می کند.استفاده از سنگ فیروزه باعث می شود فرد اعتماد به نفس بالایی پیدا کند و از این رو جرات زیادی برای انجام برخی کارها و نیز بیان استدلال های خود پیدا کند. علاوه بر موارد ذکر شده فیروزه به عنوان سنگ صلح و آرامش، سبب ایجاد انس و دوستی، عشق و محبت، صداقت و صمیمیت در افراد می شود و میزان قدرت، عقل و حکمت آن ها را افزایش می دهد. فیروزه در دراز مدت دشمنی های سرسخت را به دوستی های عمیق و بزرگ تبدیل می نماید. این سنگ مظهر خوش یمنی است و می تواند انسان را در برابر نیروهای منفی همچون چشم زخم حفظ نماید. بنابراین کسانی که می خواهند از انرژی های منفی همچون چشم زخم در امان باشند اغلب از انگشتر و یا گردنبند فیروزه استفاده می کنند.

حفاظت از انسان در مواقع بد

حفاظت از بلایای طبیعی، آسان شدن کارها، پاک سازی ذهن، رونق در کسب و کارها، بیدار شدن نیروهای درونی انسان، ایجاد آرامش در انسان، حمایت از انسان در مسافرت ها، حفاظت از انسان در حین سوارکاری، دور کردن خوف و وحشت از انسان، افزایش برکت و رزق، ایجاد حس عشق، الفت و دوستی، علم و هنر، حفظ جان انسان در برابر برق گرفتگی، غرق شدن، چشم بد، نیش جانوران، قتل و کشته شدن از دیگر خواص سنگ فیروزه می باشد. همچنین از سنگ فیروزه به عنوان پادزهری برای گزش حشرات استفاده می نمایند. یک گرم از سنگ فیروزه را با مقداری شراب مخلوط می کنند و از آن به عنوان پادزهری برای نیش مار و یا هر گونه مسمومیت استفاده می نمایند.

همان طور که می دانید خواص سنگها از دوران قدیم برای افراد مشخص بوده است و مردم با بکار بردن خواص سنگها به درمان و جلوگیری از آفات می پرداختند

خواص سنگ عقیق از زبان ائمه اطهار

- ربيعه الراي مي گويد :
ديدم در دست علي بن حسين (ع )نگين عقیق است به ايشان عرض كردم اين چه نگيني است ؟ فرمودند : اين نگين عقيق رومي است ، هركس انگشتر عقيق به دست كند حاجتهاي او برآورده مي شود.
امام صادق (ع) مدام مي فرمودند :هركس انگشتري كه نگينش عقیق است انتخاب كند فقير نمي شود وكارهايش فقط به نيكو ترين وجه پايان مي يابد.
امام رضا (ع) فرمودند : انگشتر عقیق فقر را از ميان مي برد ، و دست كردنش نفاق و دو رويي را محو مي كند.
امام رضا (ع) فرمودند : هركس با عقیق قرعه بياندازد، نصيب فراواني عائد او خواهد شد.
امام صادق (ع) فرمودند :عقیق محافظ در سفر است.
رسول خدا(ص) فرمودند : هركس از شما مادامي كه اين عقیق همراه او باشد غم وغصه اي نمي رسد.

خواص سنگ فیروزه از زبان ائمه اطهار

امام صادق (ع) فرمودند : دو ركعت نماز به همراه نگين عقيق معادل، هزار ركعت نماز بدون عقيق است، هر كس انگشتر فیروزه، Turquoise دست كند ، دست او نيازمند نخواهد شد .
فضيلت فيروزه از قول امام كاظم (ع) : فیروزه، Turquoise سنگي است كه جبرئيل به رسول خدا (ص) هديه نموده است و رسول خدا آن را به اميرمومنان علي (ع) بخشيد. فیروزه، Turquoise درمان كسي است كه صاحب فرزند نمي شود.
امام صادق از رسول خدا چنين نقل فرمودند : "خداوند سبحان مي فرمايد : هر آينه من خدا ، حيا مي كنم از بنده اي كه دستش را به سوي من بالا آورده و در دستش انگشتري با نگين فیروزه، Turquoise است ، نا اميد برگردانم."
عبد خير مي گويد : حضرت علي (ع) چهار انگشترداشتند كه به دست مي كردند :
- انگشتر ياقوت براي نجابت و بزرگي
- فیروزه، Turquoise براي پيروزي
-حديد چيني براي نيرومندي
- عقيق را نيز براي محافظت


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه