خواص نقره بر روی بدن مردان و زنان چیست؟

  سه شنبه، 05 اسفند 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
خواص نقره بر روی بدن مردان و زنان چیست؟
همان گونه که بیان شد، فلز نقره یکی از با ارزش ترین فلزها می باشد و از گذشته تا امروز مورد استفاده همه انسان ها بوده است، نقره دارای خواص بسیار زیادی است که سبب شده ادیان الهی به استفاده از آن ،توصیه های بسیاری داشته باشند.

همانطور که میدانید نقره یک سنگ زینتی و بسیار کاربردی است که در بسیاری از جواهرات استفاده میشود. ویژگی و ظاهر زیبا نقره یکی از ویژگی های برجسته آن است که منجر به استقبال افراد از این سنگ شده است. اما سوال اساسی این است که مضرات نقره برای خانم ها چیست؟عنصر نقره به دو صورت قابل یافت است؛

نقره گاهی به طور کاملا خالص یافت می شود و گاهی به طور آلیاژ شده با ترکیبی از طلا یا دیگرسنگ های معدنی و قیمتی یا حتی برخی فلزات دیگر، قابل یافتن می باشد .در صنایع مختلفی از نقره استفاده می شود که دلیل آن، ویژگی های خاص و کاربردی این فلز می باشد.

برخی از ویژگی های اصلی نقره به شرح زیر است:

  1. دارای بالاترین میزان رسانش گرمایی

  2. بالاترین میزان رسانش الکتریکی

  3. شکل پذیری و انعطاف پذیری مناسب

  4. مقاوم در برابر زنگ زدگی

  5. زیبایی و براقیت ظاهری

  6. دارای خاصیت میکروب کشی

اﮔﺮ اﻧﮕﺸﺘﺮ ﻧﻘﺮه ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ دﻟﯿﻞ ﻣﺜﻸ ﻣﺠﺎورت ﺑﺎ ﻣﺎﯾﻊ ﺳﻔﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﺳﯿﺎه ﺷﺪ ﻧﺎراﺣﺖ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ. آن را ﻣﺪﺗﯽ داﺧﻞ آب ﻧﻤﮏ ﻏﻠﯿﻆ ﺑﯿﻨﺪازﯾﺪ ﺳﭙﺲ ﭼﻨﺪ دﻗﯿﻘﻪ آن را روي ﻓﺮش ﮐﻪ ﭘﺮزدار اﺳﺖ ﻣﺤﮑﻢ ﺑﮑﺸﯿﺪ. ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﺜﻞ اول ﺳﻔﯿﺪ ﻣﯽ گردد. اﮔﺮ ﮔﺮدﻧﺒﻨﺪ ﯾﺎ اﻧﮕﺸﺘﺮ ﻧﻘﺮه اي ﺷﻤﺎ ﮐﺪر ﺷﺪه اﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ آﻧﻬﺎ را ﻣﺪﺗﯽ در آب ﻟﯿﻤﻮ ﺑﮕﺬارﯾﺪ و ﺳﭙﺲ ﺑﺎ آب ﮔﺮم ﺑﺸﻮﯾﯿﺪ و ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﯾﮏ ﺗﮑﻪ ﭘﺎرﭼﻪ ﺟﯿﺮ آﻧﻬﺎ را ﺟﻼ دﻫﯿﺪ.

راه دﯾﮕﺮ ﺑﺮاي ﭘﺎك ﮐﺮدن ﻧﻘﺮه ﺟﺎت اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻇﺮف ﺑﻪ ﺣﺠﻤﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮان ﻧﻘﺮه ﻫﺎ را درون آن ﻗﺮار داد ﺗﻬﯿﻪ و ﻣﻘﺪاري ﺳﺮﮐﻪ در آن ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ روي ﺷﻌﻠﻪ ﮔﺎز ﺗﺎ بجوشانید و ﺑﻌﺪ آب ﺑﮑﺸﯿﺪ و ﺧﺸﮏ نمایید. همچنین از خمیر دندان و گوش پاک کن نیز می توانید برای پاک کردن زیورآلات نقره خود استفاده کنید.

خواص نقره بر روی بدن مردان و زنان:

همان گونه که بیان شد، فلز نقره یکی از با ارزش ترین فلزها می باشد و از گذشته تا امروز مورد استفاده همه انسان ها بوده است، نقره دارای خواص بسیار زیادی است که سبب شده ادیان الهی به استفاده از آن ،توصیه های بسیاری داشته باشند.

برای مثال در دین اسلام استفاده از انگشتر نقره با سنگ های عقیق و فیروزه بسیار خوش یومن می باشد و خواص بسیاری بر روی بدن انسان دارد، هم چنین روحانیان در دین یهود نقره را به عنوان یک فلز خاص با فواید درمانی بسیار معرفی می کنند، بنابراین استفاده از نقره و داشتن زیور آلات نقره می تواند برای شما فواید بسیاری داشته باشد که در زیر به برخی از فواید آن اشاره می کنیم:

تأثیر بسیار مثبت بر گردش خون:

نقره باعث می شود که گردش خون در بدن انسان به صورت کاملا کنترل شده باشد در بسیاری از موارد با کنترل گردش خون در بدن افراد سبب تنظیم فشار خون آن ها نیز شده است. نقره با تنظیم سوخت و ساز بدن انسان ،می تواند عملکرد بدن را بسیار بهبود بخشد .این فلز می تواند با کاهش میزان گردش خون در بدن ( بر خلاف طلا که استرس آور است و باعث افزایش گردش خون در بدن می شود )، باعث کاهش استرس در بدن شما شود و به دلیل میدان مغناطیسی که دارد به گردش مناسب خون و کارکرد بهتر تمامی ارگان های بدن کمک شایانی می نماید.

نقره و سلامتی افراد:

ممکن است بسیاری از شما با کدر شدن و سیاه شدن زیور آلات نقره خود روبه رو شده باشید و این موضوع ممکن است بعد از استفاده کوتاه مدت از نقره رخ دهد. باید بیان شود که این امر نشانه بسیار مهمی برای بدن شما می باشد، زمانی که غده های بدن شما فعالیت منظم و خوبی نداشته باشند و ترشح عرق و چربی بر روی پوست شما بیش از اندازه باشد، رنگ نقره را کدر و تیره می کند! شما با دیدن این موضوع می توانید به پزشک مراجعه کرده و از ایشان کمک بخواهید.اگر نقره شما به سرعت کدر نشد و تغییر رنگ نداد، یعنی ایراد غدد ندارید به دلیل آن که ترشح چربی ها و عرق شما متعادل بوده و جای نگرانی نیست.لازم به ذکر است که استفاده از نقره سبب می شود که حفظ حالت الاستیکی رگ های خونی موجود در بدن انسان ها حفظ شود و این موضوع خود نقش مهمی را در تشکیل و درمان استخوان و هم چنین ترمیم و نگه داری و پاکیزگی پوست ایفا می کند.

خواص تسکین درد:

در روزگاران گذشته استفاده از نقره در ایران بسیار رایج بوده و آن را به عنوان یک تسکین دهنده درد می دانستند. ذرات نقره از طریق پوست وارد بدن می شود و خواص درمانی خود که یکی از آن ها تسکین درد می باشد را به بدن انسان منتقل می کند.مزایای نقره تنها محدود به کاهش درد بدن و عضلات نمی باشد، بلکه نقره می تواند از اتساع در مفاصل انگشت، در کسانی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، جلوگیری به عمل آورد.

نقره یک ضد باکتری بسیار قوی:

از نقره برای ضد عفونی کردن و کشنده باکتری ها استفاده می شود. در نقره خاصیت میکروب کشی قوی وجود دارد، به طوری که آبی که در ظرف نقره ریخته می شود به هیچ عنوان کثیف نمی گردد و همواره بدون میکروب و باکتری باقی می ماند که آن هم به دلیل داشتن یون های نقره در داخل آب ( محلول در آب ) می باشد.

نقره ضد استرس و ضد افسردگی است

کاهش میزان فعالیت استرسی در بدن را می توان به عنوان اصلی ترین مزایای استفاده از این فلز گران بها دانست. استفاده از نقره در انسان موجب کاهش استرس و افزایش آرامش خواهد شد. به خصوص اگر نقره را در کنار سنگ های زیبایی مانند فیروزه و عقیق و ... استفاده کنید، استرس را از شما دور کرده و برای شما شادی و آرامش را به همراه دارد.

از دیگر خواص نقره می توان بیان کرد که این فلز انرژی بدن انسان را تا چندین برابر افزایش می دهد که این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کسانی است که بیشتر احساس خستگی و بی انرژی بودن می کنند .افراد می توانند این فلز را به صورت زیورآلات در دست یا بدن داشته باشند. هم چنین پوشیدن انگشتر نقره می تواند انرژی های منفی را از گردش خون شما حذف کند.

عوارض استفاده از نقره برای انسان:

معمولا استفاده از نقره برای مردان و زنان بدون عارضه می باشد و بیشتر دارای خواص بسیار است اما ممکن است برای برخی از افراد ایجاد حساسیت های پوستی کند که این موضوع نیز بسیار نادر می باشد.این مورد حساسیت نیز به صورت بسیار محدود برای گوشواره ها ممکن است رخ دهد که دلیل آن هم حساس بودن لاله گوش می باشد. اما به طور کلی نقره جز فلزاتی می باشد که میزان حساسیت زایی آن بسیار کم می باشد و آن هم در صورتی است که در ساخت آن از دیگر آلیاژ های بی کیفیت استفاده شود.از دیگر معایب نقره این است که به صورت یکنواخت نیز می تواند فشار خون شما را از حد طبیعی پایین تر بیاورد ولی در کل خواص نقره بسیار بیشتر از معایب آن است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (13 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان