خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس

  سه شنبه، 23 مرداد 1403
خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس
ساعدنیوز: آقای قصاب اهوازی روی گوشت‌های ‌تر و تازه، اشکال عجیب و غریبی طراحی می‌کند تا نگاه شما به قصابی عوض شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری، شاید خیلی‌ها با دیدن ساتور قصابی بند دلشان پاره شود و به همین دلیل وقتی داخل قصابی ایستاده‌اند سعی می‌کنند نگاهشان کمتر به گوشت‌های زیر ساتور رفته بیفتد.

این روزها در منطقه کیانپارس اهواز قصابی‌ای باز شده که اهالی محل حتی اگر قصد خرید گوشت هم نداشته باشند، به عمد از جلوی این قصابی رد می‌شوند. البته به خاطر اینکه آقای قصاب خوش‌ذوق، هر روز کلی هنرنمایی می‌کند و روی گوشت‌های ‌تر و تازه و پرچربی طرح گل، شکلک، غروب خورشید، کاریکاتور و... پیاده می‌کند.

«برای اولین‌بار این کار را دو سال پیش انجام دادم. آن موقع خودم مغازه قصابی نداشتم و در مغازه مردم کار می‌کردم»؛ این‌ها را مسعود طاهری می‌گوید؛ کسی که از همان سنین نوجوانی به کارهای هنری و طراحی علاقه داشت. «من در مدرسه هنر خوانده بودم و همین کمکم کرد که کارهای دیگری هم انجام بدهم».

حالا مسعود طاهری چه در خانه، چه در مغازه و چه در میان اقوام و فامیلش به عنوان یک طراح درست و حسابی شناخته می‌شود؛ به طوری‌که هرکس بخواهد مهمانی بگیرد از هنر طراحی و چیدمان آقا مسعود استفاده می‌کند. «بیشتر وسایل تزئینی خانه ما کار خودم است. مهمانی هم که داشته باشیم خانمم خیالش راحت است که کار تزئین میز شام و ناهار یا میوه‌ها را یکی هست که انجام دهد». آقای قصاب با همین پیش زمینه آن‌قدر جلو رفت که بالاخره توانست حدود دو سال پیش به شکل اعجاب‌انگیزی با شغل قصابی ارتباط برقرار کند.

البته حدود 25 سال است که اطرافیان مسعود طاهری او را به عنوان یک قصاب حرفه‌ای می‌شناسند و حالا او بعد از این همه سال، شش ماه است که یک سوپر گوشت برای خودش راه انداخته که اهالی محل هر روز با تعجب زیاد از مقابل ویترین پر از گوشت آن عبور می‌کنند.

طراحی روی چربی!

«بچه‌تر که بودم، در مغازه قصابی دایی‌ام کار می‌کردم. صبح‌ها به مدرسه می‌رفتم و بعدازظهرها و اوقات بیکاری در مغازه دایی مشغول به کار می‌شدم» و این‌طوری بود که آقا مسعود سر از قصابی و شقه‌شقه کردن گوشت‌ها درآورد. اما آقای قصاب طراحی روی گوشت را دو سال است که با جدیت زیاد دنبال می‌کند.

البته زمانی که مسعود طاهری برای اولین بار وقت گذاشت و خلاقیت‌هایش را روی گوشت پیاده کرد، با استقبال خوبی از طرف صاحب مغازه و دیگران روبه‌رو نشد». وقتی برای اولین بار این کار را کردم، صاحب مغازه گفت: «ببین چقدر بیکار بوده‌ای که گوشت بیچاره را به این روز درآورده‌ای». این حرف صاحب مغازه می‌توانست همان‌جا ذوق مسعود را کور کند. اما او همان لحظه تصمیم گرفت زمانی که خودش صاحب یک مغازه قصابی شد، همان کاری را که دلش می‌خواست با گوشت‌ها انجام بدهد. «الان طوری شده که صبح گوشت می‌آورم تا آخر شب تمام می‌شود. مردم عاشق گوشت‌های پشت ویترین من هستند و دوست دارند از آن قسمتی که طراحی شده گوشت به‌شان بدهم».

حالا مسعود هر وقت که فرصت کند با یک چاقوی تیز به جان گوشت‌های تازه می‌افتد. «روی هر گوشتی نمی‌شود طراحی کرد. اولا گوشت باید تازه باشد و دوم اینکه این اتفاق روی گوشتی صورت می‌گیرد که حتما یک لایه چربی روی آن را پوشانده. به همین خاطر وقتی طرحم را روی چربی می‌کشم و قسمت‌های زائد را درمی‌آورم، قسمت‌های قرمز گوشت می‌زند بیرون و طرحم جلوه پیدا می‌کند».

مسعود طاهری طرح‌هایش را روی گوشتی می‌کشد که حتما یک لایه چربی ضخیم روی آن باشد

یک دلقک روی ران گوساله

آقای قصاب بیشتر طرح‌هایش را روی ران گوساله عملی می‌کند. البته او برای زیباتر شدن گوشت‌های طراحی شده پشت ویترین مغازه‌اش دست به ابتکار دیگری هم زده که بهتر است آن را از زبان خودش بخوانید. «من از چشم گاو برای زیباتر شدن طرح‌هایم استفاده می‌کنم.

گرچه چشم گاو در نظر اول چندش‌آور است اما آن را به شکلی لابه‌لای طرح جاسازی می‌کنم که ظاهر خوبی پیدا می‌کند.» و حالا طوری شده که مشتری ها وقتی پا به سوپرگوشت طاهری می‌گذارند به شوخی به آقای قصاب می‌گویند: «لطفا از قسمت چشمش به ما بدهید!». گل پنج‌پر، گل داوودی دیگر گل‌های ریز و درشت، شکل‌دلقک و... طرح‌هایی بوده‌اند که مسعود با حوصله روی گوشت‌های مغازه‌اش کشیده است.

در حقیقت یکی از دلایل رفت و آمد زیاد مشتری ها به مغازه او همین خلاقیت آقای قصاب است. اما یکی از زیباترین طرح‌هایی که مسعود طاهری روی گوشت‌ها درآورده و حسابی هم مشتری جذب کرده طرحی است که خودش می‌گوید: «این طرح روی سه راسته گوشت بود.

روی راسته گوشتی که در وسط ویترین بود، چهره خندان یک دلقک را کشیدم و روی راسته گوشت‌های کناری‌اش هم طرح گل و آن روز محال ممکن بود اهالی از جلوی مغازه‌ام رد شوند و چند لحظه مقابل ویترین به تماشا نایستند! حالا آقای قصاب با استقبال مشتری‌هایش سر ذوق آمده تا طرح‌های زیباتر و بهتری را روی گوشت‌های مغازه‌اش پیاده کند. نگران نباشید! در طرح‌های جدید او خبری از زبان گاو و گوساله نیست! آقای قصاب خودش در این‌باره می‌گوید: «چیزهای چندش‌آور باعث می‌شود مشتری‌ها دلزده شوند. به خاطر همین، فعلا چشم گاو و گوساله را به طرح‌هایم اضافه کرده‌ام و نه چیز دیگر».

به هر حال اگر دلتان هوای غروب خورشید کرد یا خواستید تصویر گل و دلقک را کنار هم ببینید، بی‌خیال بوم نقاشی و نمایشگاه‌ها و... بشوید و اگر گذرتان به محله‌ کیانپارس اهواز افتاد، سری هم به مغازه این قصاب هنرمند بزنید! قطعا دست خالی برنخواهیدگشت!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (102 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (81 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (78 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (77 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (76 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (29 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (28 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (21 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (16 نظر) رخت عزای علی دایی برای دایی اش در اردبیل/ ورزشکاران معروفی که در مراسم ختم دایی شهریار ایران حضور داشتند (13 نظر) خلاقیت منحصربفرد اوستا گچ کار برای ساختن مجسمه برای نسرین مقانلو حماسه آفرید/چقدر طبیعی! دست و پنجه ات طلا+عکس (12 نظر) آخرین شعر استاد شهریار در آخرین دیدار با معشوقه سنگدلش در بستر مرگ که اشکتونو درمیاره/ نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم... (11 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنّا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
لیست کاملی از هنرمندان و بازیگران محبوب ایرانی که اختلاف سنی زیادی با همسرشان دارند/ عشق مهم تر است یا سن؟+عکس
علاقه شدید حسن روحانی به نقش منفی پوریا پورسرخ: هر شب نقش منفی شما را دنبال میکنم!
لیست کامل بازیگران و هنرمندانی که کرونا جانشان را گرفت/ از علی سلیمانی تا مادر جوان غزل شاکری و بازیگر سریال مختارنامه
فوت و فن خانه‌داری؛ برق انداختن شیرآلات با چند روش ساده و کارآمد+نکات جانبی
آیا پزشکیان جملات روحانی را تکرار خواهد کرد؟
ساشا سبحانی به ایران بازگردانده می‌شود؟
پسر هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند
استعلام 73 نفر از وزارت اطلاعات توسط پزشکیان
رونمایی از سنگ قبر مشترک خانه ابدی پرویز پرستویی و خسرو شکیبایی بازیگر سریال خانه سبز+عکس
پسر افغان گفت :پدرم دستمزدم را نمی داد نقشه خودربایی کشیدم
نخست‌وزیر انگلیس در تماس با پزشکیان: به اسرائیل حمله نکن!
هشدار؛ تزریق ژل زیبایی را به دست ناخن کار نسپارید!
بارک الله گفتن رهبر معظم انقلاب با هر بار شنیدنش این شعر: اگر تقدیر، تن دادن به فرمان زلیخا بود...
از بهترین سفر خارجی ژیلا صادقی تا واکنش ظریف به زودرنج بودنش در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 23 مرداد 1403
کشف هیجان انگیز اهرام فرعونی مصر در کره مریخ ثابت شد+عکس
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟