دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

خلوت شبانه گاندی با دختران جوان در کهنسالی / سرِ پیری و معرکه گیری؟! 

دوشنبه، 26 تیر 1402
ساعدنیوز: پس از شروع مبارزه اش در آفریقای جنوبی تصمیم می گیرد در سن 36 سالگی اصل «براهما چاریا» را به مرحله عمل بگذارد. این اصل به معنای خویشتن داری از عمل جنسی است. اما ماجرای خلوت شبانه او با دختران زیبا و جوان چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز، پس از شروع مبارزه اش در آفریقای جنوبی همزمان با آن تصمیم می گیرد در سن 36 سالگی اصل «براهما چاریا» را به مرحله عمل بگذارد. این اصل به معنای خویشتن داری از عمل جنسی است. هر چند گاندی آن را با عمل سیاسی پیوند می زند؛ به عبارتی خویشتن داری در تمام عرصه ها. از این هنگام او دیگر هیچ رابطه جنسی با زنش ندارد.

علاوه بر تلاش روحی برای انجام این کار، نوع غذای خود را کنترل می کند تا بتواند میل جنسی اش را در اختیار خود گیرد. گاندی بعدها عدم اعتقاد خود را به تشکیل خانواده و زاد و ولد اعلام می کند اگرچه به ایده آل بودن این کار نیز واقف است. او در کهنسالی تصمیم می گیرد به عملی عجیب دست بزند. از دختران جوان در اشرام خود می خواهد که پاسی از شب را با او به سر برند تا او بتواند با خویشتن داری قدرت اصل براهما چاریا را به نوعی دیگر تجربه کند. گاندی می گوید او با این کار هم می خواهد به طور طبیعی شب ها از سرما خود را محافظت کند و هم براهما چاریا را به آزمون گذارد.

وقتی خبر عمل او در حوزه عمومی پخش می شود، او بی پروا و بدون مخفی کاری برخلاف دیگر مشاهیر در روزنامه خود ماوقع را شرح و کار خود را توضیح می دهد. حتی خود را ملامت می کند که چرا زودتر کار خود را عمومی اعلام نکرده است. عده ای از او کناره می گیرند، اما او از آنجا که از حقیقت پوشی می گریزد، درباره کار خود با مردم حرف می زند. حتی یک بار که در شب خواب جنسی می بیند خود را سرزنش می کند و در روزنامه آن را عمومی می سازد. زندگی گاندی مانند اشرام هایش دارای دیوارهای کوتاه و در دیدرس همگان بوده است. بی شک عمل گاندی از روی میل و هوس نبوده هر چند که به قول ویلیام شایرر نویسنده کتاب «خاطره گاندی» چه لزومی دارد پیرمردی برای آزمودن خود دست به چنین کاری بزند؟ تفاوت مهم کار عجیب گاندی با دیگر مشاهیر در این است که او عمل خود را در زمان حیات علنی می سازد. گاندی کاملاً به مسئله جنسی آدمی توجه داشته در عین حال که به سرکوب آن رغبت نشان داده است. مهم این است که او درباره اش حرف زده است و با بی پروایی و همراه با نزاکت تلاش کرده آن را توضیح دهد.

  برچسب ها: تاریخ گاندی

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
هزینه چاپ یک کتاب
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه