ساعدنیوز
ساعدنیوز

روش های تشخیص خودروی چپ شده

  یکشنبه، 23 خرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
روش های تشخیص خودروی چپ شده
چپ کردن خودرو یکی از مهمترین آسیب هایی است که می تواند مشکلات جدی به همراه داشته باشد،در ادامه چند راهکار برای تشخیص ماشین چپی در اختیارتان قرار داده ایم.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف، ترجیح می دهند به جای خودروی صفر، خودروی کارکرده یا دست دوم را خریداری کنند. خودروی دست دوم قیمت کمتری دارد و برای افرادی که بودجه کافی ندارند مناسب تر است. همچنین خودروی کارکرده دیگر نیازی به آب بندی ندارد. بنابراین می توان گفت این طور نیست که خرید خودروی صفر همیشه بهترین تصمیم باشد. بااین حال، خرید خودروی دست دوم همان قدر که می تواند به صرفه باشد، ریسک هایی هم دارد. اگر خوب چشم تان را باز نکنید، خیلی راحت سرمایه تان را به باد خواهید داد.

یکی از مهم ترین مسائلی که در هنگام خرید خودروی دست دوم باید مدنظر داشته باشید، آسیب های پنهانی خودرو هستند که ممکن است فروشنده یا بنگاه اتومبیل از شما مخفی کرده باشد. به طورکلی احتمال زیادی وجود دارد که خودروی دست دوم آسیب های ناچیزی به خاطر برخوردهای کوچک یا تصادفات معمولی داشته باشد.

اما اگر خودرویی به دلیل تصادفات شدید یا رانندگی خطرناک چپ کرده باشد، مسلما آسیب های جدی تری دیده است و فقط آن را سرپا کرده اند. با خرید چنین خودرویی نه تنها جان خودتان را به خطر می اندازید، بلکه پولتان را هم دور می ریزید.

در این مطلب درباره نحوه تشخیص ماشین چپی صحبت خواهیم کرد.

معیار تفاوت خودروهای چپی و خودروهای اتاق تعویض در چیست ؟

ملاک و معیار فنی و کارشناسی عوض کردن اتاق یک خودرو به درصد تخمینی آسیب دیدگی و تخریب کلی آن باز می گردد. بدین صورت که اگر خودرویی در یک سانحه رانندگی حدود 50 درصد آسیب دیده باشد باید نسبت به تعویض کلی اتاق آن اقدام نمود. اما در پاره ای از موارد و در خصوص خودروهای چپ شده امکان دارد که این درصد کلی آسیب دیدگی به حدود 50 درصد نرسد و نیازی به تعویض اتاق نباشد. در این موارد می توان خسارات و آسیب دیدگی ها را بر روی همان اتاق اولیه ترمیم و بازسازی نمود.

نحوه تشخیص ماشین چپی

خرید اتومبیل های دست دوم در جهان یک اقدام معمول است و بسیاری از افرادی که از لحاظ مالی توانایی خرید خودروی صفر کیلومتر را ندارند اقدام به خرید خودروی دسته دوم می کنند،که این خرید و فروش هوش زکاوت بالایی می طلبد چرا که زمانی تشخیص خودروی واژگون شده با کمی توجه امکان پذیر بود اما امروزه به مدد پیشرفت روش های ترمیم و بازسازی، تشخیص خودروی نو و سالم از خودروی ترمیم شده به سختی امکانپذیر است.در این جا سعی داریم تا انواع معضلاتی که امکان دارد برای یک خودروی چپ کرده به وجود بیاید و یا در کل مشخصاتی که یک خودروی چپ کرده دارد و می توان از روی آن این حالت را تشخیص داد، بررسی کنیم.

ماشین چپی

رنگ شدگی سقف یا وجود آثار اعوجاج روی آن

اگر خودرو واژگون شود، سقف دفرمه شده و اثرات شدت ضربه و وزن اتومبیل در سقف هویدا خواهد شد. درصورتی که سقف بیش از حد مچاله و دفرمه شود، صافکاران معمولا اقدام به تعویض سقف و رنگ کردن مجدد آن می کنند. گرچه تشخیص رنگ شدگی و استوک بودن سقف کار ساده ای نیست و باید توسط افراد متخصص به وسیله ابزار دیجیتالی یا بازرسی چشمی صورت پذیرد، اما با کمی دقت، می توان نشانه هایی را در سقف و نواحی پیرامون آن مشاهده کرد؛ رنگ شدگی ثانویه، معمولا دارای ضخامت بیشتری است و دانه های رنگ آن، اندکی درشت و غیریکنواخت تر از رنگ کارخانه هستند.

هم چنین با دقیق شدن در محل اتصال سقف به ستون ها و کیفیت جوشکاری آن ها نیز می توان آثار چپی بودن خودرو را دید. گاهی اوقات صافکاران به دلیل ازبین رفتن کامل سقف، اقدام به بریدن ستون ها و تعویض کامل پنل سقف به همراه ستون های نگه دارنده آن می کنند. در این صورت، می توان با بررسی اثرات جوشکاری روی ستون،ها، به تعویض سقف و چپی بودن خودرو پی برد.

هم چنین برخی پرس های کارخانه در زیر نوارهای درزگیر وجود دارند که صافکاران معمولا نمی توانند به همان کیفیت آن ها را بازسازی و ترمیم کنند. از سوی دیگر، اگر سقف خودرو نیاز به تعویض نداشته باشد، معمولا آثار صافکاری روی سقف به صورت موج های ریز قابل مشاهده خواهد بود که بسته به تخصص صافکار، به صورت کم یا زیاد قابل تشخیص هستند؛ بنابراین، وجود اعوجاج روی سقف می تواند دلیل بر چپی بودن خودرو باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که چیزی از بالا روی سقف افتاده یا ضربه ای به صورت تعمدی به آن وارد شده باشد.

خودروهای چپی

زاویه داربودن ستون ها و سرشاسی ها

یک راه دیگر برای تشخیص چپی یا تصادفی بودن خودرو، عدم تنظیم استاندارد زوایای شاسی، ستون ها و فاصله بین آن ها است؛ چراکه هنگام تصادف و چپ کردن، معمولا به شاسی و ستون ها فشار زیادی وارد می شود و این امر موجب خواهد شد که این بخش های بدنه و اسکلت خودرو، از فرم استاندارد خود خارج شده و دچار اعوجاج شدید شوند.

بسیاری از صافکاران با تخصص بالای خود، اقدام به بازگرداندن این شرایط به حالت اولیه می کنند؛ اما عمدتا هیچ گاه به خوبی کارخانه از پس این کار برنمی آیند و افراد حرفه ای و متخصصان، می توانند کشیدگی شاسی یا صافکاری ستون ها را به خوبی تشخیص دهند؛ بنابراین، هرگونه صافکاری شاسی و ستون ها و هم چنین تنظیم نبودن زوایای آن ها، می تواند نشانه ای دال بر چپ کردن خودرو یا تصادفی بودن آن باشد.

قطعات خودرو تعمیر یا تعویض شده اند

در خودرویی که چپ کرده است، علاوه بر سقف، اجزای دیگری هم آسیب می بینند. برخی از این اجزا باید حتما تعویض شوند و برخی دیگر را صافکار تعمیر خواهد کرد.
وقتی خودرو چپ می کند، فشار واردشده به سقف، به بدنه و ستون های خودرو منتقل می شود و آن ها را از شکل طبیعی خارج می کند. ازآنجاکه ستون های خودرو (به اصطلاح بازو های آن) قابل تعویض نیستند، باید آن ها را به حالت اولیه برگرداند. این بخش کار بسیار دشوار است و شدت ضربه معمولا طوری است که امکان ندارد دوباره همه خطوط و درز های خودرو به خوبی سرجایشان قرار بگیرند؛ بنابراین با بررسی خطوط و درز ها می توانید متوجه چپی بودن خودرو شوید.

داشبورد اتومبیل را بررسی کنید. ازآنجاکه موتور در قسمت جلوی خودرو قرار دارد، پس از اینکه خودرو چپ می کند سنگینی قسمت جلوی اتومبیل باعث می شود فشار زیادی روی داشبورد و قطعات جلوی خودرو وارد شود؛ بنابراین معمولا داشبورد آسیب می بیند و حتی ممکن است آن را تعویض کنند. البته این ممکن است در تصادفات شدید هم اتفاق بیفتد، بنابراین صرف تعویض داشبورد ملاک چپی بودن خودرو نیست.

قطعه مهم دیگر کاپوت خودرو است که در خودروی چپی معمولا آسیب های شدیدی می بیند و احتمال اینکه بتوان آن را دوباره به حالت اول برگرداند، کم است. معمولا یک مکانیک خبره می تواند فرق بین قطعات فابریک کارخانه و قطعات یدکی را متوجه شود.

تشخیص ماشین با توجه با توجه به شیشه ها و چراغ ها

بررسی و ارزیابی شیشه و چراغ ها، از دیگر راهکارها برای تشخیص ماشین چپی تلقی می گردد. غالبا در هنگام تصادف، احتمال ترک خوردگی و شکستگی شیشه و چراغ های خودرو بسیار بالا می باشد. همچنین، تعویض چراغ ها موجب ایجاد طیف نوری متفاوت می شود. بر همین اساس، در صورت مشاهده این موارد، کسب اطلاعات لازم از صاحب خودرو می تواند از سالم یا تصادفی بودن ماشین پرده بردارد. به طور معمول، تعویض چراغ ها در بسیاری مواقع از نشانه های بروز تصادف به حساب می آید.

وجود پیچ ها و اتصالات فرسوده

نمایان شدن اتصالات و پیچ های آسیب دیده و فرسوده، می تواند دلیلی بر تصادفی بودن خودرو باشد. با بررسی کلیه قسمت های ماشین به صورت دقیق، به راحتی می توان از سالم یا چپی بودن خودرو مطمئن شد. با این وجود، مشاهده پیچ های خورده شده یا زنگ زده در یک قسمت خودرو، احتمال آسیب دیدن قسمت مربوطه را در یک تصادف افزایش می دهد.

با سوال کردن از فروشنده می توان از این مورد اطمینان حاصل کرد. در ضمن، پانل های آسیب دیده، صدمه دیدن قاب خودرو و سطوح فاقد رنگ، نمایانگر تصادفی بودن خودرو می باشند.

خودروهای چپی

وجود ایراد در داشبورد و سایر اجزای داخلی کابین

هرچند آسیب دیدگی داشبورد، رودری ها و سایر بخش های کابین به خودی خود نمی تواند دلیل محکمی بر چپی بودن خودرو باشد، اما با این حال، اگر احساس کردید که داشبورد یک اتومبیل دارای حالت عادی نیست و به آن ضربه و فشار بیش از حد وارد شده است، بهتر است از مالک خودرو دلیل آن را جویا شوید؛ چراکه این موضوع، می تواند نشانه ای مبنی بر واژگونی خودرو باشد. هم چنین اگر داشبورد و رودری ها نیز به درستی در جای خود ثابت نشده اند، باید به چپی بودن خودرو شک و دلیل آن را از مالک خودرو پرس وجو کرد. ضمنا اگر سروصداهای اضافی و بیش ازحد درون کابین شنیده می شود، می توان آن را دلیلی هرچند ناموثق مبنی بر تصادفی و چپی بودن خودرو دانست.

تنظیم و هم تراز نبودن شاسی های خودرو

شاسی های خودرو از مهم ترین پارامترها در تشخیص ماشین چپی محسوب می شوند. در مواقع تصادف یا چپ کردن، شاسی های خودرو تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفته که این امر باعث خارج شدن آنها از فرم طبیعی شان می شود. علاوه بر این، در هنگام تصادف و وارد شدن فشار زیاد، فاصله سر شاسی ها به هم می خورد.

برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن شاسی های ماشین می بایست به تعمیرکاران و کارشناسان خودرو مراجعه نمود. اگرچه با کشیدن شاسی نقص احتمالی آن برطرف می شود، اما در طول زمان این نقص در خودرو نمایان خواهد شد.

فابریک نبودن رنگ خودرو

از دیگر روش ها برای تشخیص ماشین چپی توجه به رنگ استفاده شده در بدنه و ظاهر خودرو می باشد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که اجزا و بدنه خودروهای چپی و تصادفی کاملا رنگ می شوند. برای تشخیص رنگ شدگی خودرو، می بایست کمی دقت و حساسیت به خرج داد. به طور معمول، قسمت های رنگ شده خودرو با قسمت های اصل و فابریک آن، از تفاوت محسوسی برخوردار می باشند.

برای اطمینان حاصل کردن از اصل بودن رنگ خودرو، قرار دادن ماشین در نور طبیعی بسیار کمک کننده است. از سوی دیگر، سطح کیفی رنگ تعمیرگاه با کیفیت رنگ کارخانه، با تفاوت های فاحشی همراه است. پاشیدگی رنگ در درزها و لبه ها و زبر و یکنواخت نبودن ضخامت سطح رنگ، موید رنگ شدگی خودرو می باشد.

خودروی تصادفی بخریم؟

در نهایت با تمام این وجود ممکن است کسی علاقه مند به خرید خودروی چپی یا تصادفی باشد چرا که قیمت پایین تری دارد. اما آیا انجام این کار منطقی است؟ بهتر است اگر این کار را انجام می دهید ابتدا در نظر داشته باشید که بعدا خودرو را سخت تر از شما می خرند و مخارج تعمیرات را نیز در نظر بگیرید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (217 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم (12 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر)
دیگران می‌خوانند   
5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! جنجالِ بیلبورد پرحاشیه در تهران؛ شباهت کاراکتر مافیای زباله به بهنام بانی!+عکس آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت +عکس خوانندگی خنده دار حامد آهنگی به زبان چینی/ سلطان اشعار نامفهوم😂+فیلم تعریف و تمجید پسر شقایق فراهانی از مادرش + ویدئو/مامانش چه ذوقی میکنه باورش نمیشه ...! تحلیل خنده دار مهران مدیری از تبلیغات تلویزیونی/ رب گوجه فرنگی چه ربطی به کیک داره آخه!! +فیلم کادوی عجیب و معنادار بهرنگ علوی برای مهران غفوریان؛ آدامس ترک سیگار!+ویدیو/ بخاطر دخترت خریدم (فیلم) ماجرای عکس معروف حاج قاسم که روی زمین خوابیده و برگ های پاییزی روی ایشان ریخته / عسل خانم تنها تسکین دهنده روزهای ناراحتی سردار ... چیدمان قاشق چنگال های خوشگل و شبرنگ فریبا نادری روی میز شام رنگی و مفصلش برای بازیگران/ چه باسلیقه عکس هایی که شایعه رابطه داماد و مادرزن بودن مریم امیرجلالی و مجید یاسر را بر سر زبان‌ها انداخت! تاب بازی سپیده بزمی پور، همسر شاهرخ استخری با دخترش پناه در بلژیک+ویدیو/ چه مامان باحوصله و پایه‌ای😍 صفی الدوله “سریال گیل دخت” در کنار همسر هنرمند و دختر زیباش +عکس عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم عربی حرف زدن دم دری و خنده دار حامد آهنگی با علی انصاریان/ اهلا وسهلا حبیبی😂+فیلم تصاویر جهانی از پَرش بلند حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی/ برگای رونالدو با این عکس ریخت +عکس گریه‌های تلخ و دردناک ساکنین روستای امامزاده ابراهیم در رشت پس از آتش سوزی مهیب چند روز پیش+ویدیو/ تصاویر قبل و بعد گویای همه چیزه تصویری از منوچهر هادی و یکتا ناصر در پشت صحنه سریال دل قبل از طلاقشان/چهره شاد هنرمندان و لبخندی که دیگر نیست +عکس رونمایی از مادر کم سن و سال و محجبه امید نورافکن ستاره فوتبال/ همیشه کنار هم و سلامت +عکس آیت‌الله جنتی: رهبر انقلاب، جوانی ما را قبول ندارند! +فیلم نگاهی به موتور سوزوکی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر افتخار آفرین/ علاقه خاص آقای ورزشکار به موتورها +عکس روایت قابل تامل مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرتش+ویدیو/ داغ بودم نفهمیدم! (عکس) وقتی همسر خلاق یک آقا تی شرتی منحصر به فرد برای او می دوزد! / مروری بر تی شرت های دو سال اخیر با یک مارک و سراسر جیب!!! چهره دلنشین و مظلوم آقای شمر سریال مختارنامه در واقعیت/ با این استایل عمرا بشناسیدش!+عکس وقتی رضا داوودنژاد خودش زمان فوتش را اعلام میکنه+فیلم (عکس) روش خلاقانه یک کارگر ساختمانی برای صرفه جویی در وقت در فضای مجازی پربازدید شد / قشنک تهدید صاحبکار رو به فرصت تبدیل کرده! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (عکس) وقتی یک مادر حداکثر استفاده رو از شلوارهای جین خانواده میکنه! / یعنی نذاشته یک سانتی متر به هدر بره!😃 (فیلم) شوخی خنده دار شهاب حسینی و پژمان جمشیدی با اسم یک دختر/ بیچاره دختره کشت خودشو😂 (عکس) کیک تولد پروانه ای بارانا، دختر علیرضا بیرانوند / تولد با تم دلتنگی برای بابا و پاسخ بابا به یکی یه دونش از هزاران کیلومتر دورتر! ویدئویی از تدریس محمود احمدی نژاد برای دانشجویان مختلط مهندسی عمران (عکس) استایل دهه شصتی حامد آهنگی در دوران مدرسه با پیراهن پلنگی و شلوار خمره‌ای! / از همون موقع تو مدرسه آتیش میسوزوند! ویوی فوق العاده چشم نواز آپارتمان مهدی قائدی در دوبی رو به برج های شیخ نشین در استوری همسر سابقش / فقط لباس عربی و دمپایی قائدی😁 تسلط شگفت انگیز و غیرقابل باور پیرمرد ماهی فروش اهوازی به زبان انگلیسی+ویدیو/ چقدر عالی و بدون لهجه حرف میزنه (فیلم) ماجرای ازدواج ملیکا شریفی نیا، حدیث سریال دلنوازان با عمو پورنگ که در فضای مجازی سرو صدا کرد! جواب حیرت برانگیز الهام حمیدی به مریم مومن درباره ازدواج هایش +ویدئو/ رونمایی از بزرگترین تصمیم اشتباه خانم بازیگر !
تیتر امروز   
اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ...