دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

خودروی خانوادگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ 

سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400
اگر به فکر خرید خودرو برای سوار کردن اهل‌ منزل هستید باید وسواس بیشتری به‌ خرج دهید، در ادامه با هم نگاهی خواهیم داشت به مواردی که باید برای خرید خودرو خانوادگی در نظر بگیرید.

خانواده ها برای مسافرت و جا به جایی نیاز به یک خودرو بزرگ تر و راحت دارند و شرکت های تولید خودرو نیز برای این نیاز خودروهای مناسب را تولید کرده اند. خودروهای خانوادگی برای جلب نظر شما به فضایی زیاد و راحتی و آسایش کافی نیازمندند. همچنین تکنولوژی هایی با استفاده ی آسان نیز باید مدنظر قرار گیرند. نمای جذاب و زیبا نیز برگ برنده ای دیگر برای این نوع خودروها خواهد بود.

به نظر می رسد که خودروی خانوادگی باید ویژگی هایی متفاوت در مقایسه با بعضی خودروها داشته باشد. شاید مهم ترین ویژگی ها برای یک خودروی خانوادگی مناسب ، گنجایش بالای خودرو و کارایی اقتصادی مناسب باشد.

زیرا یک خودروی خانوادگی مناسب با داشتن این ویژگی های ساده هم می تواند باعث کاهش هزینه های خانواده شود و هم رفاه بیشتری را نیز برای همه به همراه داشته باشد.

خودروهایی مانند ون، هاچ بک یا سدان و اس یو وی که این ویژگی های بیان شده را دارند را می توان به نوعی یک خودروی خانوادگی در نظر گرفت.

شاید در نظر گرفتن همین موارد است که باعث شده تا خودروهایی چون سدان ها و کراس اوورها، هم در داخل تولید شوند و هم جزء خودروهای وارداتی باشند. این خودروها به نسبت هاچ بک ها و دیگر محصولات، گزینه های بهتری برای یک خانواده به شمار می آیند.

در ادامه به بررسی ویژگی های یک خودروی خانوادگی مناسب می پردازیم.

7 نکته مهم برای خرید یک خودرو خانوادگی مناسب

حتما شما هم بارها این سوال را از خود پرسیده اید که مناسب ترین خودرو برای خانواده من چه ویژگی هایی دارد. در عالم این صنعت، یک خودرو خانوادگی محصولی متوسط و جادار است که نهایت رفاه و ایمنی را برای تمامی اعضای خانواده فراهم می کند. شاید این مفهوم برای هر کسی متفاوت باشد، اما نکات خرید بهترین خودرو خانوادگی، همیشه یکسان است.

ایمنی؛ حرف اول و آخر در انتخاب خودرو

برای هر خانواده ، ایمنی اعضای آن حرف اول و آخر را می زند. بنابراین باید با توجه به بودجه ای که در دست دارید، ایمن ترین محصول را انتخاب کنید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که پیش از خرید خودرو مورد نظر خود، حتما امتیازهای ایمنی آن را با استانداردهای مطرح شده توسط NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) یا همان سازمان ملی ایمنی ترافیک، تطبیق دهید.

خرید بهترین محصول با توجه به بودجه شما

یکی از فاکتورهایی که پیش از خرید یک خودرو خانوادگی خوب و مناسب باید آن را سبک سنگین کنید، بودجه شماست. شاسی بلندها خودروهای خانوادگی جادار و خوبی هستند، اما ممکن است نسبت به دیگر محصولات بازار، از جمله خودروهای هاچ بک، قیمت بیشتری داشته باشند.

سن فرزندان شما فاکتوری مهم است در انتخاب خودرو

سن اعضای خانواده، به خصوص فرزندان، یکی دیگر از موارد مهمی است که هنگام خرید بهترین خودرو خانوادگی نباید از آن چشم پوشی کنید. به فرض اگر شما پدر و مادری هستید که به تازگی صاحب یک نوزاد شده اند، باید به فکر راه های دیگری برای بالا بردن ایمنی خودرو خود و فرزندتان باشید؛ بنابراین نباید در تهیه بهترین و ایمن ترین صندلی کودک، کوتاهی کنید.

محل زندگی و آب و هوا را در انتخاب خودرو نظر بگیرید

محل زندگی و آب و هوا، نکته ای است که به سادگی فراموش می شود. آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید، اولویت های شما را برای خرید یک خودرو خانوادگی مناسب تغییر می دهد. اگر در منطقه ‍ای بارانی یا برفی زندگی می کنید، بهترین گزینه برای شما، خودرویی مجهز به سیستم AWD/4WD است.

انتخاب محصولی قابل اعتماد

خانواده های دارای فرزند معمولا بخش قابل توجهی از زمان خود را بیرون خانه سپری می کنند تا بچه ها را به مدرسه رسانده یا آن ها را به گردش و تفریح ببرند. حالا تصور کنید که در مسیر مدرسه، خودرو شما ناگهان خاموش و خراب شده و از حرکت باز می ایستد. قطعا برای دوری کردن از چنین شرایط حساسی به یک انتخاب دقیق، قابل اعتماد و مطمئن نیاز خواهید داشت.

فضای مناسب برای فرزندان شما

فراموش نکنید که باید هنگام خرید یک خودرو خانوادگی مناسب و کاربردی، تعداد اعضا را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر شما خانواده ای چهار نفره هستید که طبق عادت حیوان خانگی خود را نیز به مسافرت می برید، فاکتور فضا برای شما اهمیت ویژه ای پیدا می کند. بنابراین خودرو مناسب شما محصولی است که برای تمامی کیف ها، اسباب بازی کودکان و ملزومات سفر طولانی یا پیک نیکی دل انگیز، فضای کافی داشته باشد.

صندلی ها؛ رکن اساسی یک خودرو خوب

اگر در حال حاضر سه فرزند دارید و در انتظار چهارمین عضو خانواده هستید، خرید یک خودرو خانوادگی پنج سرنشین می تواند به اشتباهی بزرگ بدل شود. معمولا افرادی که خانواده هایی بزرگ دارند یا در فکر گسترش آن هستند، بهتر است به فکر خودرویی شش الی هفت سرنشین باشند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟