دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم 

چهارشنبه، 13 تیر 1403
کد خبر: 395434
ساعدنیوز: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اعلام کرد که اگر صهیونیست‌ها یک جنگ همه‌جانبه نسبت به لبنان انجام دهند، منطقه با یک خطر بزرگ روبه‌رو می‌شود و ایران با تمام توان و ابزارهای خود از حزب‌الله حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تسنیم، سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز درباره احتمال تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: حزب الله در واکنش به حملات رژیم اسراییل به اندازه کافی قدرتمند است و نتیجه آن یک شکست سخت برای این رژیم خواهد بود. البته در صورت گسترش جنگ به کل منطقه، ما به هر طریق ممکن، از حزب الله حمایت خواهیم کرد.

آنچه در ادامه می‌آید متن کامل این گفتگو است:

درباره تاثیر انتخابات ایران بر سیاست خارجی:

احتمال دارد گشایش‌های جدیدی میان ایران و کشورهای غربی به وجود آید، مشروط بر آنکه کشورهای غربی سیاست‌های کنونی خود را رها کرده، بر مبنای شرایط برابر و احترام متقابل با ایران تعامل کنند.

البته، برخی تفاوت‌ها در رویکرد دو نامزد (پزشکیان/ جلیلی) وجود خواهد داشت، اما از نظر راهبرد، راهبرد واحدی را دنبال خواهند کرد، زیرا راهبردها را رهبر جمهوری اسلامی تعیین می‌کند.

درباره احتمال یک توافق هسته‌ای جدید با توجه به اینکه برجام سال آینده منقضی خواهد شد:

نیازی به یک توافق جدید نیست، برجام همچنان قابل اجرا است، به شرط آنکه آمریکا به این توافق برگردد و در آن صورت، ما آماده خواهیم بود به تعهدات‌مان بازگردیم.

ما آمادگی مقاومت در برابر هرگونه فشاری را داریم. آمریکایی‌ها حتی پیش از آغاز مذاکرات برجام نیز متوجه شدند که فشار بر ایران، کارایی ندارد. بنابراین باز هم آنها باید بدانند که فشار بر ایران کارساز نیست.

درباره احتمال گفتگوهای مستقیم با آمریکا و تاثیر فرد پیروز در انتخابات ایران بر آن:

گفتگوی مستقیم (با آمریکا) از دستور کار ما خارج است، زیرا ما آمریکا را آماده گفتگو بر مبنای شرایط برابر و احترام متقابل نمی‌بینیم.

ما با سایر کشورهای غربی گفتگوهای مستقیم داشته‌ایم و آماده‌ایم گفتگو با آنها را ادامه دهیم. اما آمریکا همواره سیاست فشار و قلدری را دنبال کرده که نتیجه‌ای در بر نداشته است.

درباره حمایت ایران از حزب الله در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار؟

در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار، حزب الله در واکنش و دفاع به اندازه کافی قدرتمند است و نتیجه آن یک شکست سخت برای اسرائیل خواهد بود. در این صورت همه مردم لبنان، کشورهای عربی و اعضای محور مقاومت از لبنان در برابر رژیم اسرائیل حمایت خواهند کرد. به هر حال، احتمال گسترش جنگ به کل منطقه وجود دارد و در آن صورت، همه کشورها از جمله ایران درگیر جنگ خواهند شد و ما گزینه‌ای جز آن نخواهیم داشت که به هر طریق از حزب الله حمایت کنیم. البته گسترش جنگ به نفع هیچکس نیست، نه ایران و نه آمریکا.

درباره پرهیز ایران از یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر و درگیری مستقیم با اسرائیل یا آمریکا:

ما طرفدار گسترش جنگ نیستیم، همانطور که آمریکایی‌ها هم نیستند. بنابراین، آنها باید به رژیم اسرائیل فشار بیاورند تا این جنگ را متوقف کند.

درباره تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای ایران:

اگر کشورهای غربی با استفاده از سازوکار ماشه، قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت [تحریم‌ها] را برگردانند، من پیش‌بینی می‌کنم که ایران متقابلا واکنش شدیدی در قالب تغییر راهبرد هسته‌ای‌ خود نشان خواهد داد. ایران متناسب با واکنش کشورهای غربی، درباره دکترین هسته‌ای خود تصمیماتی خواهد گرفت. یعنی تغییر دکترین هسته‌ای ما بستگی به واکنش دیگران دارد. ما تا کنون تصمیم نگرفته‌ایم در غنی‌سازی از 60 درصد فراتر برویم، بلکه سعی کرده‌ایم با استفاده از ماشین‌های مختلف سانتریفیوژ و تنظیمات مختلف آنها، تجربه خود را گسترش دهیم.

با این حال، بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، خواهان ساخت سلاح هسته‌ای نیستیم. اما اگر موجودیت ایران تهدید شود، طبیعی است که باید دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.

درباره تمایل ایران برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا:

ما برای مذاکره غیرمستقیم با آمریکا آمادگی داریم، مشروط بر اینکه به بازگشت آمریکا به برجام منجر شود.

درباره اینکه آیا بازگشت ترامپ به قدرت بر سیاست خارجی ایران تأثیر خواهد گذاشت یا خیر:

ما صرف نظر از این چه کسی در آمریکا پیروز می‌شود، همان سیاست قبلی را ادامه خواهیم داد. ما قبلا تجربه آقای ترامپ را داشته‌ایم و او باید درک کند که فشار بر ایران کارساز نیست.

درباره اینکه آیا مشارکت پایین بر توانایی ایران برای مذاکره تأثیر می گذارد یا خیر:

سطح مشارکت مهم است، اما اگر همانند اروپا سطح مشارکت به اندازه کافی بالا نباشد، به این معنا نیست که باید سیاست‌هایش را تغییر دهد.

درباره اینکه آیا مشارکت پایین مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را تضعیف می کند یا خیر:

به طور کلی، مردم ایران از نظام حمایت می‌کنند، اما به دلیل فشارهای اقتصادی کنونی، مشارکت آنها در انتخابات کاهش یافته است. اما امیدواریم با سیاست‌های اتخاذ شده، از فشارها کاسته شود و به مشارکت بیشتر مردم منجر گردد.

درباره همکاری نظامی ایران و روسیه و فروش پهپاد ایران به روسیه:

هیچ مانعی برای معامله تسلیحاتی بین ایران و روسیه وجود ندارد و قرار است به زودی یک توافق جامع همکاری راهبردی با آنها امضا کنیم. در مورد فروش پهپاد به روسیه، ما قبل از شروع جنگ اوکراین معاملاتی داشتیم. اتهام ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ درست نیست. ما در جنگ بین روسیه و اوکراین بی‌طرف بوده‌ایم، زیرا اساساً از حمله به کشورهای دیگر حمایت نمی‌کنیم.

درباره گزارش‌های مربوط به کارخانه‌های ایرانی تولید پهپاد در روسیه:

من چنین گزارش‌هایی را تایید نمی‌کنم، اما حتی اگر چنین همکاری‌هایی بین ایران و روسیه وجود داشته باشد، به این معنا نیست که مسئولیت استفاده از آنچه آن‌ها تولید و استفاده می‌کنند، بر عهده ایران است.

درباره نگرانی از فروش موشک ایران به روسیه:

چنین اتهامی صحت ندارد.

درباره خرید هواپیماهای جنگنده روسیه توسط ایران:

هیچ مانعی برای آن که ایران از روسیه جت‌های جنگنده بخرد، وجود ندارد و ما در حال مذاکره با آنها هستیم.

درباره روابط با عربستان سعودی:

روابط در حال توسعه است و خیلی بهتر از قبل شده است. ملاقات‌هایی صورت گرفته و در مراسم حج آن‌ها خیلی خوب همکاری کردند. حتی ایرانیانی که در حج هستند توانستند در انتخابات ریاست جمهوری کنونی شرکت کنند.

درباره استفاده ایران از نفوذش بر حوثی‌ها برای توقف حملات به کشتیرانی در دریای سرخ:

چرا ایران باید حوثی‌ها را تحت فشار بگذارد؟ آنها کار خود را در حمایت از فلسطینی ها انجام می‌دهند و این حق آنهاست که این کار را انجام دهند. هیچ راهی برای تحت فشار قرار دادن آنها برای توقف کاری که انجام می‌دهند وجود ندارد. این تصمیم خودشان است که این کار را انجام دهند.

درباره اینکه ایران به حشد الشعبی بگوید تنش با آمریکایی‌ها را کاهش دهد:

ممکن است تا حدودی روی آنها نفوذ داشته باشیم، اما سؤال این است که از آن نفوذ کجا استفاده کنیم. استفاده از هرگونه نفوذ بر اعضای محور مقاومت باید بر اساس یک راهبرد باشد. در حالی که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها علیه منافع ما در منطقه کار می‌کنند، نیازی نیست از نفوذمان بر آنها استفاده کنیم.

درباره اینکه آیا ایران حضور نظامی خود در سوریه را به دلیل حملات اسرائیل کاهش داده است یا خیر:

هیچ تغییر عمده‌ای در زمینه حضور ما پدید نیامده است. ما آنجا هستیم، زیرا دولت سوریه از ما دعوت کرده است که آنجا باشیم و آنها به ما نیاز دارند که برای حمایت از آنها آنجا باشیم.

درباره احتمال تغییر لحن بسته به اینکه چه کسی رئیس جمهور بعدی ایران باشد:

ممکن است بسته به تغییر موضع طرف دیگر، تعدیل شود. اگر آنها تصمیم به همکاری بگیرند ما آماده همکاری هستیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عکس آخرین جشن تولد مرحوم آزاده نامداری در کنار دختر ناز و خوشگلش با لباسهای ناز و حریر
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیو/ ماجرای غم‌انگیز روستایی که هنگام غروب خورشید ناپدید شد/ 13 نفری که در آن شب شوم زنده ماندند
ویدیو/ زبان زرگری "جواد رضویان" برای خواندن شعر باز باران با ترانه/ با این حرکت تقریباً زبان فارسی رو به مرزهای فروپاشی ادبی نزدیک کرد
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) دلبری تاریخی نقی سریال پایتخت برای هما سعادت/ هیچوقت این فیلم تکراری نمیشه😂❤️
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن