خرداد شلوغ ترین ماه آزمونی سال ۹۹/ برگزاری ۲ کنکور دکتری

  چهارشنبه، 06 فروردین 1399 ID  کد خبر 71300
خرداد شلوغ ترین ماه آزمونی سال ۹۹/ برگزاری ۲ کنکور دکتری
ساعد نیوز: با توجه به لغو بسیاری از آزمون های کشوری و موکول شدن آنها به خردادماه، ماه سوم سال ۹۹ شلوغ ترین ماه آزمون های کشوری است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، پس از اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشی از آزمون های کشوری به تعویق افتاد، ماه خرداد به شلوغ ترین ماه سال ۹۹ برای برگزاری آزمون های کشوری بدل شد.

۸ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون میان دوره جامع علوم پایه و پیش کاورزی

مرکز سنجش آموزش پزشکی پیش از این در تقویم آزمون خود ویرایش دوم اعلام کرده است که آزمون (الکترونیک) میان دوره پیش کارورزی و آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در ۸ خرداد ۹۹ برگزار می شود. تاکنون تغییری درباره این آزمون اعلام نشده است.

۹ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹

آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۹ ابتدا قرار بود در روز ۹ اسفندماه ۹۹ برگزار شود. با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این زمان به فروردین ماه ۹۹ موکول شد.

اما پس از آن دوباره ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد کلیه آزمون های کشوری در فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ به تعویق می افتد.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ با تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۶۱ نفر داوطلب در صبح جمعه ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار می شود.

۹ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

بر اساس اعلام مرکز امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت به دلیل وضعیت ابتلا و انتقال عفونت کرونا ویروس جدید و جهت آرامش بخشی به فضای دانشجویی و دانشگاهی زمان آزمون غربالگری تغییر کرد. به این ترتیب آزمون مرحله غربالگری المپیاد که قرار بود روز جمعه ۲۲ فروردین ۹۹ و به شیوه الکترونیک برگزار شود به روز جمعه ۹ خرداد ۹۹ موکول شد.

با توجه به زمان بندی جدید درباره گزارش پروژه بر اساس موضوع اعلام شده (مرحله اول آزمون گروهی) امسال لغو شده و دانشجویان پذیرفته شده در مردادماه ۹۹ به رقابت می پردازند.

۲۱ و ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خرداد سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیک برگزار می شود.

این اولین بار است که آزمونی در سطح دکتری تخصصی به صورت کاملا الکترونیک برگزار می شود.

۲۲ و ۲۳ خردادماه ۱۳۹۹؛ کنکور کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد. پیش از این زمان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ به دلیل مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۹ فروردین به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ تغییر یافته بود. با توجه به تصمیم لغو آزمون ها در فروردین و اردیبهشت ماه این آزمون نیز به خردادماه منتقل شد.

۲۹ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون فلوشیپ پزشکی

مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ وفق مصوبات شـورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹ برگزار می شود.

مرحله شفاهی (به صورت منفـرد یـا ترکیبـی از روش هـای PMP و OSCE و مصـاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روزهای ۲ تا ۴ تیرماه ۹۹ در یکی از دانشگاه های سطح تهران برگزار خواهد شد.

البته این آزمون پیش از همه گیری ویروس کرونا زمانبندی شده است و مشخص نیست با توجه به درگیری پزشکان متخصص در کارزار مقابله با کرونا، زمان این آزمون تغییر می کند. تاکنون تصمیمی مبنی بر تعویق آن اعلام نشده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
پزشکیان: اینکه فکر شود به بنده دیکته می‌کنند اشتباه است
زایمان در آب، آری یا خیر؟ / این نوع زایمان خطری ندارد؟
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
اعطای مدرک دانشگاهی به 25 سگ و گربه و یک همستر در یک کشور اروپایی!
سردار آزمون فاش کرد: علی قلی‌زاده تراکتوری میشود
(فیلم) استقبال باورنکردنی استقلالی ها از رامین رضائیان بعد از تمرین / ازدحام برای سلفی گرفتن
درویش پول قرارداد گولسیانی را تأمین کرد؟ / ستاره تیم ملی گرجستان در یورو 2024 به تهران بازمی گردد
چوپانی که اولین بار در اطراف روستای خور گنج یافت+عکس و فیلم
تیپ ساحلی و میلیاردری ربکا واردی همسر جیمی واردی فوتبالیست انگلیسی با پیراهن ساتن گل گلی / شیک بودن سخت نیست همین قدر ساده ست
دکوراسیون سبک مراکشی حیاط خلوت خانه شکیرا که شبیه یک استراحتگاه است/ قلیون روی میز وسط خونه خواننده معروف! +عکس
سلیقه فاخر سوسانو، همسر فوتبالیست معروف در انتخاب لباس و اکسسوری های عروسی اش/ شیکترین عروسی که دیدم! +عکس
فراخوان دهمین جشنوارۀ «نانو و رسانه» 1403 اعلام شد
(عکس) تغییر 360 درجه ی شهربانو منصوریان با آرایش غلیظ و استایل لئوپارد زنانه و بوت های چرمی بلند در یک مرکز خرید
هفدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت ویژۀ انجمن‌های علمی دانشجویان برگزار می‌شود
پری ادواردز خواننده ی بسیار موفق به همراه همسرش الکس اکسلید در مزرعه ی کدو تنبل ها ! لباس کدو تنبلی ایده خوبیه برای عکاسی کوچولو های کیوت 😂
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان