دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

خصوصیات و شرایط نگهداری سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل 

سه شنبه، 29 فروردین 1402
چارلز اسپانیل، پادشاه کاوالیر، یکی از قدیمی‌ترین نژادهای مینیاتوری است که دارای تاریخچه ای برجسته و مشهور بوده که می‌توان طی چند قرن به آن پی برد.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با این نژاد از سگ ها آشنا می شویم.

سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل یکی از سگ های اشرافی خانگی است که ظاهر جذابی دارد و بسیار زیبا، شوخ طبع، دوست داشتنی و خوش اخلاق است. این سگ در کشور های اروپایی و به ویژه بین خانواده هایی که بچه دارند، محبوبیت زیادی دارد و می تواند به والدین در تربیت فرزندان کمک کند. رابطه عاطفی که این سگ با صاحبش برقرار می کند بسیار عمیق است و می تواند به خوبی حالات انسان را درک کند. بهتر است نژاد کاوالیر کینگ در منطقه ای با آب و هوای معتدل زندگی کند و زندگی در هوای خیلی گرم یا خیلی سرد برای او مناسب نیست.

سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل از کجا آمده است؟

نوع کاوالیِر کینگ چارلز نشعت گرفته از نژاد کینگ چارلز اسپانیل و سایر سگهای عروسکی تیپ اسپانیل در قرون 17- 18 و 19 میلادی می باشد. در آن زمان پرورش دهندگان در تلاش بودند تا نژادی را شبیه به سگهایی که در نقاشی های به جا مانده از چارلز دوم انگلستان وجود داشت ، به وجود آورند. در سال 1920 نمایشی از این نژاد به همراه پوزه بلند تر در لندن برپا شد و سر انجام در سال 1940 موفق شدند تا نژادی شبیه به سگهای چارلز دوم به وجود آورند و برای جدا کردن آن از سایر اسپانیل ها کلمه Cavalier را بر او افزودند.

مشخصات ظاهری سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

کاوالیر مینیاتوری نسبت به کاوالیر های بزرگ تر که از ژن های نزدیک آنها بودند، بینی طولانی تر و کم رنگتری دارد. نکته ای که درباره این سگ ها وجود دارد، چشمان زیبا، بزرگ و لطیف آنها است که نشانه ای از طبیعت شیرین آنها است. سر یک کاوالیر نسبت به بدن آنها با قسمتی کم عمق در پشت آن و جمجمه تقریبا صاف متناسب است. پوزه های آنها با سوراخ های سیاه و سفید به خوبی قرار گرفته و به صورت لکه دار است. گوش های بلند آنها ری سرشان در جای مناسب قرار گرفته و زیادی بلند به نظر می رسد. فک یک کاوالیر با دندان های کامل، بسیار قوی به نظر می رسد.

آنها گردن های خود را کمی قوس دار نگه می دارند که به سمت سینه، مناسب با شانه های محکم و پاهای راست جلو قرار گرفته می شود. کاوالیر ها با بدنهای کاملاً جمع و جور و دارای پشتی مسطح می توانند یک ظاهر زیبا و مقاوم را به بیننده نشان دهند. پاهایشان به خوبی پر و جمع و جور است. طول دم آنها نسبت به بدنشان که طول زیادی ندارد، از نظر طول نسبتاً مناسب است. کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، پوشش خارجی زیبایی دارد که از خز ابریشمی، بلند و لخت تشکیل شده است و می توان گفت در قسمت های مختلف موهای متفاوتی دیده شده است.

مشخصات رفتاری سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، رفتار های بسیار شیرینی دارد. آنها رفتار سگ های کوچکی را که به هیچ وجه با همه سبک های زندگی سازگار نیستند، کم و بیش تقلید می کنند. آنها از نظر طبیعت بسیار وفادار و دوست داشتنی بوده و همچنین بسیار بازیگوش هستند، به خاطر همین مشخصات این نژاد نه تنها در انگلیس بلکه در سایر نقاط جهان نیز برای چنین مدت طولانی محبوبیت زیادی داشته است. دلایل دیگر شامل این واقعیت است که کاوالیر از نظر طبیعت بسیار ملایم است و هیچگاه مردم یا حیوانات دیگری که ممکن است با آنها روبرو شود را اذیت نمی کند. اگرچه آموزش آنها کمی دشوارتر است، اما برخی از کاوالیرها در فعالیت های شکاری تبحر دارند که شامل چابکی بیش از حد آنها می شود. آنها در زمره یکی از نژادهای مورد علاقه در برنامه های نمایشی هستند که همیشه می توان آنها را در این نمایش ها مشاهده کرد.

کاوالیر ها دوست دارند در باغ ها یا فضاهای باز اطراف خود تردد کند و یک پیاده روی آرام داشته باشند، ولی آنها خوشحال تر خواهند بود زمانی ک با صاحبان خود روی مبل بنشینند در حالی که نوازش می شوند. به همین دلیل در قرن شانزدهم و هفدهم وقتی دستان خانم های نجیب را هنگام مسافرت در واگن ها گرم نگه می داشتند، احساس رضایت می کردند. کاوالیرها از بودن در اطراف مردم خوشحال می شوند و وقتی که خود را به تنهایی پیدا می کنند احساس ناراحت بسیار زیادی حس می کنند تا آنجایی که در صورت تنها ماندن زیاد مبتلا به افسردگی خواهند شد. به همین ترتیب، آنها به بهترین وجه مناسب خانه هایی هستند که حداقل یک نفر در آنجا در خانه حضور داشته باشد.

تغذیه سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل چگونه باید باشد؟

کاوالیر باید با غذای سگ با کیفیت بالا و متناسب با سن سگ (توله سگ، بزرگسال یا مسن) تغذیه شود. بعضی از کاوالیرها مستعد اضافه وزن هستند، بنابراین میزان کالری دریافتی و میزان وزن سگتان را تحت نظر داشته باشید. اگر می خواهید به سگ خود خوراکیهای تشویقی بدهید، این کار را با اعتدال انجام دهید. خوراکیهای تشویقی می تواند کمک مهمی در آموزش باشد، اما استفاده از مقدار زیادی از آنها می تواند باعث چاقی شود. به خصوص از دادن استخوانهای پخته شده و غذاهای دارای چربی زیاد، پس مانده های سفره، تا حد ممکن اجتناب کنید. در مورد اینکه کدامیک از غذاهای انسانی برای سگ ها بی خطر است و کدام یک می تواند مضر باشد، بیشتر بیاموزید. اگر در مورد وزن یا رژیم غذایی سگتان نگرانی دارید، این موارد را با دامپزشک خود در میان بگذارید.

رسیدگی و نظافت سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

برای این که سگ های این نژاد به بیماری ها و عفونت های دهان و دندان مبتلا نشوند بهتر است دندان هایشان را مرتب مسواک بزنید، هر هفته ناخن هایشان را کوتاه کنید تا بتوانند به راحتی راه بروند و ناخواسته به چیزی آسیب نزنند. شما می توانید این سگ را با شامپوهای خشک نیز تمیز کنید و مرتب او را به حمام ببرید. نظافت موهای بلند این سگ به ویژه در ناحیه گوش اهمیت بالایی دارد. شما می توانید چشم ها و گوش های سگ را با استفاده از یک دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید.

سازگاری سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل با حیوانات و کودکان

این سگ ها دوست دارند کودکان را لیس بزنند و با آن ها بازی کنند و می توانیم بگوییم که در کل رابطه خوبی با آن ها دارند ولی بهتر است به کودکانتان آموزش بدهید که سگ را اذیت نکنند تا او هم رابطه خوبی با آن ها داشته باشد. کاوالیر کینگ اسپانیل های مهربان علاقه زیادی به بازی با سایر حیوانات دارند و حتی می توانند با آن ها در یک خانه زندگی کنند، البته از آن جایی که در خانواده سگ های شکاری هستند، علاقه زیادی به تعقیب حیوانات کوچکتر مثل موش ها دارند.

انواع بیماری های سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل به طور کلی سگ های سالم و سرزنده ای هستند، اما این نژاد نیز مانند سایر نژاد ها در معرض ابتلا به برخی از بیماری‌ ها سگ قرار دارند. البته باید افزود که هر سگ کاوالیری مبتلا به این بیماری ها نمی شود و به طور معمول این سگ ها تا دوران پیری بدون هیچ مشکلی زندگی خواهند کرد. اما بهتر است که با این بیماری‌ ها آشنا شوید و با مشاهده هر گونه نشانه بیماری سریعا کاوالیر برای معاینه بیشتر به دامپزشکی ببرید.

  • دیسپلازی مفصل ران:دیسپلازی مفصل در بیشتر مواقع در سگ های کاوالیر ارثی می باشد، که در آن استخوان ران در مفصل کاوالیر جفت نخواهد شد. از علائم این ناهنجاری می توان به این که کاوالیر لنگ لنگ راه می رود و نمی تواند درست راه برود اشاره کرد. اما در برخی از کاوالیر ها این بیماری خفیف است و کاوالیر ها می توانند به زندگی خود ادامه بدهند. اگر سگ‌ کاوالیر مبتلا به این بیماری باشد نباید بچه‌ دار شود، چرا که ممکن است توله های او هم مبتلا ‌شوند.

  • عفونت گوش میانی:عفونت گوش یکی از انواع بیماری ها در سگ های کاوالیر است. عفونت گوش سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل یک مشکل بسیار سخت است که احتمال دارد حیوان خانگی شما با آن مواجه شود.

  • بیماری قلبی دریچه میترال:از دیگر بیمای های مهم و شایع در این سگ ها بیماری قلبی دریچه میترال می باشد. این بیماری بسیار جدی است و با مشاهده هر گونه نشانه ای از آن بهتر است که سگ خود را برای معاینه به دامپزشکی ببرید.

سخن نهایی

نژاد کاوالیر به دلیل ویژگی ‌های خوبی که دارد یکی از بهترین گزینه ها به عنوان سگ خانگی و خانوادگی است. از این نژاد می توانید به راحتی در خانه و یا آپارتمان نگهداری کنید. به یاد داشته باشید که سگ کاوالیر، سگ خانگی است و به هیچ عنوان نمی ‌تواند در آب و هوای گرم و یا در فضای بیرون از خانه زندگی کند. از آن جایی که این نژاد خیلی عاطفی و احساساتی است، به توجه و محبت صاحب خود و اعضای خانواده به شدت نیاز دارد. به خاطر وابستگی شدید، به هیچ عنوان از تنها ماندن خوششان نمی آید و اگر ساعت های طولانی تنها باشند دچار اضطراب جدایی می شوند. به همین دلیل اگر سبک زندگیتان به گونه ای است که مجبور هستید در طول روز سگتان رو تنها بگذارید بهتر است یک نژاد دیگر را انتخاب کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
ترجمه تخصصی کتاب
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ترجمه تخصصی متن
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه