دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

کی روش با چند توریست به جام جهانی رفت/ قطر خوش گذشت؟ 

پنجشنبه، 10 آذر 1401
کد خبر: 232558
ساعدنیوز: قرار نيست يك سرمربي از همه بازيكناني كه با خود به جام جهاني يا هر تورنمنت ديگري مي‌برد استفاده كند، مخصوصا در اين دوره كه ليست‌ تيم‌ها به اندازه ۲۶ بازيكن جا داشته. با اين حال همچنان مي‌توان پرسيد كه فلسفه برخي دعوت‌ها به اردوي تيم ملي وقتي قرار نبوده استفاده‌اي از اين بازيكنان بشود چه بوده؟

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزنامه اعتماد، از بين نفرات اعزامي تيم ملي به جام جهاني امير عابدزاده و پيام نيازمند در خط دروازه، شجاع خليل زاده در خط دفاعي و وحيد اميري در خط مياني اصلا به بازي گرفته نشدند. حسين كنعاني زادگان و ابوالفضل جلالي هم در مجموع چند دقيقه به بازي گرفته شدند. به نظر مي رسد اگر مصدوميت بيرانوند اتفاق نمي افتاد، سيدحسين حسيني هم شانسي براي بازي در جام جهاني پيدا نمي كرد.
مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد برمي گردد به ارنج تيم و تفكرات سرمربي. به عنوان مثال كي روش در سمت چپ خط دفاعي از ميلاد محمدي، احسان حاج صفي و ابوالفضل جلالي بهره گرفت. در پست وينگر چپ هم از مهدي طارمي و احسان حاج صفي. در اين حالت بازي ندادن به وحيد اميري سوال برانگيزتر مي شود. يعني او تحت هيچ شرايطي اصلا فرصت بازي پيدا نمي كرد. يعني كي روش اصلا اعتقادي به استفاده از او در جام جهاني نداشت. همين مساله در مورد شجاع خليل زاده هم صادق است. وقتي كي روش در بازي با انگليس مي خواست دفاع ۵ نفره بچيند روزبه چشمي را به بازي فرستاد و در خط دفاعي جا داد. چشمي در بازي بعدي هافبك بود. اين يعني كي روش اصلا روي شجاع هيچ حسابي باز نكرده بود و به نظر مي رسيد حتي ممكن است از سردار آزمون در خط دفاعي استفاده كند اما از شجاع نه. كنعاني زادگان هم تا حدي وضعيتي نظير شجاع داشت با اين تفاوت كه كي روش به او اين شانس را داد تا تعدادي از گل هاي خورده مقابل انگليس به پاي او نوشته شود.
آنچه در جام جهاني از لحاظ فني و استفاده از همه ظرفيت هاي فوتبال ايران رخ داد، مي تواند تا مدت ها مورد بحث قرار بگيرد چون كسي از شكل كار تيم در اين زمينه قانع نشده، به همين دليل است كه خيلي از هواداران تيم هاي ليگ برتري مخصوصا استقلالي ها مي گويند اگر قرار به استفاده نكردن از اميري بود چرا محبي نرفت؟ يا ديگران مي پرسند اگر قرار بود از شجاع استفاده نشود چرا مدافع جوان پيكان با تيم به قطر نرفت تا حداقل كسب تجربه كند براي مسابقات بعدي؟ روي نيمكت نشاندن بازيكن ۳۴ ساله كه آخرين جام جهاني خود را پشت سر مي گذارد و به زودي كفش هايش را خواهد آويخت به درد چه كسي مي خورد؟


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!