کیف پول لجر اصلی و تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

  دوشنبه، 06 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
کیف پول لجر اصلی و تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟
دستگاه‌های اصلی لجر دارای یک تراشه ایمن هستند که از دستکاری فیزیکی آن جلوگیری می‌کند. این تراشه، امنیت بسیار بیشتری را در مقایسه با هر نوع مهر و موم دیگری ارائه می‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در سال 2014 شرکت لجر شروع به ساخت کیف پول لجر برای بیت کوین کرد. کیف پول لجر امکانی را فراهم آورده است تا کاربران با خیالی آسوده بتوانند سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود را انجام دهند. همچنین قابل ذکر است که از این سخت افزار حتی در کامپیوترهای آلوده به ویروس نیز بدون اینکه مشکلی پیش بیاید می توان استفاده کرد.

مزایای کیف پول لجر

  • دارای امنیت بالا و کاربری آسان است.
  • دارای کیفیت بالاست.
  • قابلیت پشتیبانی بسیاری از رمزارزها را دارد.
  • این کیف پول با تعدادی از کیف پول های گرم سازگار است و از آنها پشتیبانی می کند.
  • نسبت به سایر کیف پول های سخت افزاری ارزان تر است.
  • این کیف پول به دلیل دوام بالای آن در برابر آسیب های فیزیکی مقاوم است. همچنین به دلیل روکش استیلی که دارد از زنگ زدگی در امان است.

معایب کیف پول لجر

  • رایگان نیست.
  • مراحل تنظیم و همچنین ورود به برنامه آن کمی سخت و طولانی است.
  • نسبت به انواع دیگر کیف پول های ارز دیجیتال مانند کیف پول های موبایلی گران است.

نحوه تشخیص کیف پول لجر اصلی و تقلبی

شما می توانید با چند بررسی ساده، اصل بودن یا نبودن دستگاه لجر خریداری شده را تشخیص دهید:

  • خرید دستگاه لجر از یک فروشگاه معتبر
  • محتوای جعبه دستگاه لجر
  • وضعیت کارت بازیابی موجود در جعبه دستگاه لجر
  • وضعیت اولیه دستگاه لجر

دستگاه لجر را از فروشنده معتبر خریداری کنید!

در بررسی نحوه تشخیص کیف پول لجر اصلی و تقلبی، مهم ترین نکته این است که باید آن را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید. در صورتی که امکان خرید دستگاه لجر از خارج از کشور را دارید، وب سایت رسمی لجر و نمایندگی های اصلی این شرکت در کشورهای ایالات متحده، کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ژاپن، مطمئن ترین مکان های پیشنهادی برای خرید کیف پول سخت افزاری لجر هستند.

اما اگر امکان خرید از این نمایندگی ها را ندارید، حتماً از معتبر بودن مراجع فروش کیف پول های لجر در ایران اطمینان حاصل کنید.

این را در نظر داشته باشید که خرید دستگاه های لجر از سایر فروشندگان، لزوماً به معنای تقلبی بودن آنها نیست.

البته برای اطمینان از اصل بودن دستگاه لجر خود، روش های دیگری نیز وجود دارد. ما در ادامه، نحوه تشخیص کیف پول لجر اصلی از کیف پول لجر تقلبی را بررسی می کنیم.

محتوای داخل جعبه دستگاه لجر را بررسی کنید!

در جعبه کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس، باید موارد زیر وجود داشته باشد:

  • خود دستگاه لجر؛ لجر نانو اس (Ledger Nano S)، لجر نانو بلو (Ledger Blue) و ..
  • سه کارت کاغذی، از جمله کارت Getting started، کارت Did you notice و بسته به تاریخ تولید دستگاه، یک یا چند کارت بازیابی خالی.
  • کابل اتصال.
  • لوازم جانبی دیگر، مانند بند و آویز.
  • بسته بندی اضافی، مانند مقوای کف و …، بدون مارک لجر.

توجه کنید که کارت های کاغذی و پاکت آنها لزوماً نشان لجر را ندارند.

تصویر
محتوای جعبه کیف پول لجر نانو اس

کارت های بازیابی موجود در جعبه دستگاه لجر را بررسی کنید!

برای تشخیص کیف پول لجر اصلی و تقلبی، مطمئن شوید که کارت های بازیابی موجود در جعبه دستگاه لجر خریداری شده، حتماً خالی باشند. شرکت لجر هرگز شکل یا مثالی از عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای را ارائه نمی دهد. شما تنها باید یک عبارت بازیابی را که آن هم در زمان راه اندازی اولیه دستگاه، در صفحه نمایش آن نشان داده می شود، بپذیرید.

اگر روی کارت بازیابی دستگاه شما چیزی نوشته شده است، ممکن است دستگاه از قبل پیکربندی و استفاده شده باشد.

بنابراین، استفاده از این دستگاه برای شما ایمن نیست و توصیه نمی شود. در این حالت، برای دریافت راهنمایی با پشتیبانی لجر تماس بگیرید.

تصویر
یک کارت بازیابی خالی

همان طور که گفته شد، پس از راه اندازی اولیه کیف پول لجر یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای در اختیار شما قرار می گیرد. این عبارت بازیابی را روی کارت مخصوص آن یادداشت و در یک محل ایمن نگهداری کنید. دقت داشته باشید که این عبارت بازیابی، کلید خصوصی ورود به کیف پول و دسترسی به دارایی های شما است. بنابراین، هرگز آن را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید و در حفظ امنیت آن بسیار دقت کنید.

بررسی کنید دستگاه از قبل پیکربندی نشده باشد!

مطمئن شوید که دستگاه لجر خریداری شده، قبل از شما توسط فرد دیگری پیکربندی نشده باشد. زمانی که دستگاه را برای اولین بار روشن می کنید، باید پیام «Welcome to Ledger Nano …» را مشاهده کنید.

شرکت لجر هرگز شکل و مثالی از کد پین را به مشتریان ارائه نمی دهد. شما حتماً باید خودتان کد پین دستگاه را انتخاب کنید.

بنابراین، اگر یک کد پین به شما داده شد یا دستگاه به یک کد پینی نیاز داشت که شما انتخاب نکرده اید، استفاده از این دستگاه برای شما ایمن نیست و توصیه نمی شود. در این حالت، برای دریافت راهنمایی با پشتیبانی لجر تماس بگیرید.

تصویر
پیام خوش آمدگویی در کیف پول لجر نانو اس

اصل بودن دستگاه را با برنامه های لجر بررسی کنید!

یک روش مطمئن دیگر برای بررسی اصل بودن دستگاه لجر خریداری شده، اتصال آن به نرم افزار لجر لایو (Ledger Live) است. دستگاه های لجر اصلی دارای یک کلید نرم افزاری مخفی هستند که در هنگام ساخت آنها، تنظیم می شود. بنابراین، تنها یک دستگاه لجر اصلی می تواند از این کلید برای اثبات خود و اتصال به سرور امن لجر استفاده کند.

توجه داشته باشید که نرم افزار لجر لایو را حتماً از سایت رسمی لجر دانلود و نصب کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (95 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (61 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) (فیلم) ملاقات تاریخی هادی چوپان و وحید بادپی در کنار استیج مستر المپیا در آمریکا/ گرگ پارسی در حال آموزش یوز ایرانی در مسیر موفقیت (12 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، در غیر اینصورت قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌