دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کلاهبرداری از 6 شهروند با ترفند فروش رمز ارزهای تقلبی / معاوضه BMW با رمز ارز تقلبی 

سه شنبه، 01 آبان 1403
کد خبر: 414107
ساعدنیوز: جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا مشهد متهمی که با ترفند فروش رمز ارزهای تقلبی اقدام به کلاهبرداری از 6 شهروند کرده بود، به دام افتاد.

به گزارش سرویس جامعه ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین؛ سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی توسط فردی سودجو و ناشناس، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد این فرد یک دستگاه سواری BMW کروک به ارزش 27 میلیارد ریال که پس از این که 2 ماه در بنگاه اتومبیل به فروش نرفته در یک سایت واسطه گر آگهی می‌کند و پس از یک هفته از انتشار آگهی، فردی با وی تماس گرفته و پیشنهاد معاوضه خودرو با رمز ارز را مطرح می‌کند.

وی گفت: در ادامه با توافق بر سر مبلغ، خودرو را با انتقال 51 هزار دلار رمز ارز به کیف پول الکترونیکی اش به صورت قولنامه ای فروخته و پس از انجام معامله، فروشنده خودرو قصد انتقال رمز ارزها به صرافی را داشته که متوجه می‌شود رمز ارزها تقلبی و بی ارزش هستند و قابلیت انتقال ندارند.

چراغ تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته با استفاده از سرنخ‌های به جامانده متهم را در کمتر از 24 ساعت شناسایی و با اشراف اطلاعاتی در محدوده شرق شهر مشهد ردزنی و در اقدامی ضربتی او را در حال خارج شدن از مخفیگاهش دستگیر می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: متهم 30 ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در ادامه تحقیقات در مواجهه با مالباخته و مستندات به دست آمده به کلاهبرداری خودرو BMW و فروش آن به مبلغی پایین اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده از تلفن همراه متهم و گزارش چند شکایت مشابه دیگر با همین شگرد متهم مورد بازجویی‌های فنی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و به کلاهبرداری از 5 شهروند دیگر با همین شگرد در مجموع به ارزش بالغ بر 32 میلیارد ریال اعتراف کرد.

چراغ اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: اساساً کار و فعالیت در حوزه رمز ارزها تابع مقررات خاص خود بوده و به دانش و تخصص مرتبط با این حوزه نیاز دارد که به شهروندان توصیه می‌کنیم برای هرگونه سرمایه گذاری و فعالیت، ضمن کسب دانش مربوطه در هر زمینه، حتماً از مبادی قانونی اقدام کنند و مراقب این گونه روش‌های فریبنده نیز باشند.

برای مشاهده سایر مطالب مربوط با سرویس جامعه ساعدنیوز همراه باشید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
ترجمه تخصصی کتاب
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC