دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

(ویدیو) کنایه جالب "شهاب حسینی" به سکانسی از سریال «شهرزاد» / مهدی سلطانی: محمود پاک نیت نارفیقی کرد دخترشو داد به قباد! + سکانس برتر 

چهارشنبه، 02 آبان 1403
ساعدنیوز: در این مطلب می‌توانید قسمتی از برنامه «هم رفیق» را که «مهدی سلطانی سروستانی» در مورد سریال «شهرزاد» صحبت میکند را مشاهده کنید.

به گزارش سرویس هنر و رسانه ساعدنیوز، سید شهاب‌ حسینی زادهٔ 14 بهمن 1352 بازیگر و تهیه‌کنندهٔ کشورمان است. او برای بازی در شمعی در باد و رستگاری در هشت و بیست دقیقه نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد. حسینی در سال 1387 با بازی در فیلم سوپر استار جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

شهاب حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2011 را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. او در جشنواره فیلم کن 2016 نیز با ایفای نقش در فیلم فروشنده توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد. وی اولین بازیگر ایرانی و تنها بازیگر مرد ایرانی است که برنده این جایزه شده است. دولت فرانسه در سال 1398 نشان لژیون دونور را به او داد.

شهاب حسینی تحصیلات خود را در رشته روانشناسی دانشگاه تهران آغاز کرد اما از همان دوران یعنی در سال 1371 و در سن 19 سالگی به بازیگری علاقمند شد و با حضور در کلاس های استاد سمندریان، ظرف یکسال تمرینات مختلفی برای دستیابی به فنون بازیگری در پیش گرفت. او همچنین در دانشگاه با بچه های دانشکده هنر از جمله پارسا پیروزفر و یوسف تیموری، به تمرین تئاتر می پرداخت.

فعالیت رسمی شهاب حسینی با گویندگی در رادیو آغاز شد و در سال 1377 با اجرا در برنامه‌ای به نام «اکسیژن»، پا به تلویزیون نهاد و بازیگری در تلویزیون را از سال 1379 با سریال «پس از باران» آغاز کرد و فعالیت سینمایی خود را از سال 1380 با بازی در فیلم «رخساره» ساخته امیر قویدل آغاز نمود.

سریال «مدار صفر درجه»، ساخته حسین فتحی در سال 1385، آغاز اوج گیری شهاب حسینی در عرصه تلویزیون بود.

او همچنین به خاطر بازی در فیلم‌های «بچه‌های ابدی»، «شمعی در باد»، «محیا» و «دل شکسته» در سال 1386 مورد توجه جدی مخاطبان سینما قرار گرفت. شهاب حسینی در سال 1387 با بازی در فیلم «سوپر استار» به اوج محبوبیت رسید و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود.

از آن پس شهاب حسینی اگرچه در عرصه های مختلفی همچون اجرا، تهیه کنندگی، کارگردانی و حتی موسیقی نیز فعالیت داشت اما عمده کار او در عرصه بازیگری که علاقه اصلی او بود ادامه یافت و توانست در این زمینه به افتخارات متعددی همچون جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن در 2016 دست یابد.

برای مشاهده سایر مطالب مربوط با هنر و رسانه با ما همراه باشید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
مهران مدیری: به هزارتا دکتر بگم یه شب دیگه بیاید، خواهر زنم میخواد بیاد؟ حالا خواهرت میترکه یه شب دیگه بیاد؟ / جرو بحث مدیری و همسرش وسط عمل بزرگ در سریال "در حاشیه" +ویدئو
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
بسته فیلم امروز | سفارش عجیب عمو رشید برای یک اعدامی، عصبانیت مریم امیرجلالی از رضا عطاران، دلخوری اکبر عبدی از قضاوت‌ها و مجسمه جالب مهران غفوریان با تمام جزئیات
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟