دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کنترل و پایش 62 هزار و 743 مسافران مبادی مرزی رسمی کشور 

دوشنبه، 09 فروردین 1400
کد خبر: 144050
ساعدنیوز: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از آغاز اجرای طرح "کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور" تاکنون ۶۲ هزار و ۷۴۳ مسافر مورد پایش قرار گرفتند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از ایرنا: مهدی ولی پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات کوهستان بند دره بیرجند افزود: این خدمات رسانی بشردوستانه توسط نیروهای هلال احمر از اسفند سال گذشته در ۲۴ مرز کشور شامل هفت مرز هوایی، یک مرز دریایی و ۱۶ مرز زمینی انجام شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۲ هزار و ۷۴۳ مسافر در ۲۴ مرز مسافری زیر پوشش جمعیت هلال احمر تردد کردند که ۱۲ هزار و ۴۴۸ تست فوری تشخیص کرونا و پنج هزار و ۵۴۸ تست پی سی آر برای افراد مشکوک به کرونا انجام شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون هزار و ۲۰۵ عملیات امداد و نجات در کشور انجام و به پنج هزار و ۵۰۵ حادثه دیده امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۷۳۰ حادثه دیده به مراکز درمانی منتقل و ۴۸۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند همچنین ۲۳۹ عملیات فنی رهاسازی که عموما مربوط به حوادث ترافیکی بود، انجام شد.

ولی پور بیان کرد: خدمات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته که دلیل اصلی آن تشدید محدودیت ها در سال قبل است.

وی گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون خراسان جنوبی با ۵۰ حادثه در رتبه سوم کشور از لحاظ امدادرسانی جاده ای قرار گرفته است و استان های گلستان و تبریز در صدر امدادرسانی قرار دارند.

رییس سازمان امداد و نجات اظهار داشت: در روزهای پایانی تعطیلات نوروز از مردم خواستاریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی درباره وضعیت امداد و نجات در خراسان جنوبی گفت: اوضاع زیرساختی استان خوب است اما تا شرایط مطلوب فاصله دارد که امیدواریم با تقویت زیرساخت ها و نوسازی ناوگان و تجهیزات تخصصی بتوانیم گامی موثر در این زمینه برداریم.

پایگاه امداد و نجات کوهستان "بند دره" بیرجند ساخته شده و نیازمند تجهیزات امدادی است که در سفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.

ولی پور در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی از پایگاه های امداد و نجات شهرستان های بیرجند، قاینات، سربیشه و زیرکوه بازدید خواهد کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک