کدام خصوصیات مردان را در ازدواج نباید نادیده گرفت؟

  شنبه، 31 خرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
کدام خصوصیات مردان را در ازدواج نباید نادیده گرفت؟
زندگی کردن با یک مرد بد می‌تواند بسیار عذاب‌آور باشد. در نتیجه، بهتر است قبل از ازدواج عجله نکنید و برای شناخت فرد مقابل خود زمان کافی بگذارید. مشاوره ازدواج می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های طرفین را رو کند. چه بسا بسیاری از ویژگی‌های بد افراد قابل برطرف شدن هستند و می‌توان با کمک مشاور، به ارتقای شخصیتی آن‌ها امید بست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،پیدا کردن شریک زندگی مناسب در این دوران کار بسیار دشواری شده است. هیچ کسی نمی خواهد نصیب زن و مرد بد شود. به همین علت، دوران نامزدی می تواند بسیار مهم و سرنوشت ساز باشد. در این دوران باید رفتار خواستگار خود را زیر نظر داشته باشید و با دقت، پیگیر جزییات شخصیتی او باشید. در ادامه به بررسی خصوصیاتی که یک مرد نامناسب می تواند داشته باشد، می پردازیم تا بتوانید شریک زندگی خوبی را برای خود انتخاب کنید.

۱- صادق نبودن

مهم ترین ویژگی یک مرد بد، دروغ گو بودن او است. شما به هیچ عنوان نمی توانید روی مردانی که روراست نیستند و صداقت ندارند، حساب کنید. آن ها هر چیزی را پنهان می کنند و وقتی دستشان رو شد با عذر و بهانه دروغین دیگری، مسئله را فیصله می دهند.

در بسیاری از موارد زنان متوجه نمی شوند که قربانی دروغ گویی یک مرد هستند. اگر می خواهید بدانید که یک مرد راست گو است یا نه، به صداقت او در قبال دیگران توجه کنید. مطمئن باشید اگر به دیگران دروغ می گوید، به شما هم خواهد گفت. فکر نکنید که شما استثنای آن مرد هستید. برای یک فرد دروغ گو هیچ استثنایی وجود ندارد.

۲- شخصیت سلطه گر

یک مرد بد و غیرقابل اتکا، شخصیتی سلطه گر دارد. او می خواهد شما را تحت کنترل خود دربیاورد و بر شما ریاست کند. چه بسا این گونه مردان عقده حقارت و کمبودهای خود را با سلطه بر روی همسرشان خالی می کنند.

اگر مرد موردنظر شما مدام با شما تماس می گیرد و می خواهد بداند کجا هستید، با چه کسی هستید و چه می کنید، لباس پوشیدن، غذا خوردن، تفریحات، ارتباط شما با دوستانتان و… را کنترل می کند، بدانید که بسیار کنترل گر است و ممکن است در آینده میزان کنترل او حتی بیشتر هم شود.

۳- تحقیر کردن و بی احترامی

بعضی از مردان برای این که بتوانند به اصطلاح «مردانگی» خود را حفظ کنند، هیچ کاری جز تحقیر کردن دیگران ندارند. این مردان برای بالا بردن اعتماد به نفس خود، هیچ استعدادی ندارند. آن ها فقط می توانند با بی احترامی به دیگران، به ویژه در جمع و مهمانی ها احساس بزرگی کنند.

این مردان بددهن، بی ادب و نالایق هستند. همه انسان ها لایق احترام هستند و هیچ کس اجازه ندارد شخصیت آن ها را خرد کند. اگر با مردی زندگی می کنید که احترام شما را حفظ نمی کند، مدام از شما بد می گوید و حرف های تحقیرآمیز می زند، بدانید که شخصیتی آزارگر دارد و به سادگی درمان نمی شود. شما نیز مسئول تربیت کردن و درمان فرد دیگری نیستید. خود را از دست این گونه مردان نجات دهید!

۴- خراب کردن رابطه همسر با دوستانش

بسیاری از زنان ایرانی پس از ازدواج روابط خود را با دوستانشان قطع می کنند و جالب تر آن است که با دوستان همسر خود رفت و آمد خانوادگی دارند. برخی از این زنان خود مقصر هستند و برای روابط دوستانه و سال ها وقتی که برای آن گذاشته اند، ارزش قائل نیستند؛ اما برخی از زنان که چنین رفتاری ندارند، اسیر یک مرد بد شده اند.

از آن جایی که برخی از مردان خود را مالک همسرشان می دانند، اجازه رفت و آمد او را با دوستانش نمی دهند. این افراد هیچ هدفی جز محدود کردن شما ندارند. اگر از دوستانتان بد می گوید و به هر دلیلی قصد جدا کردن شما از آن ها را دارد، بدانید که در آینده هم سعی می کند چیزهای دیگری را کنترل کند. هر انسانی در کنار خود باید دوستانی داشته باشد و برقراری روابط انسانی و اجتماعی از ویژگی های ذاتی انسان است. هیچ چیزی نباید مانع رفع این نیاز شود.

۵- حسادت و شک

برخی از مردان حتی به همسر خود هم حسودی می کنند و چشم دیدن موفقیت و خوشی او را ندارند. یکی از ویژگی های بارز مرد بد در زندگی مشترک همین حسادت است. این مردان همیشه احساس شک دارند و به هر دلیلی به همسر خود شک می کنند. علاوه بر این، همیشه فکر می کنند که بقیه مردان قصد دزدیدن دل همسر آن ها را دارند.

مردان حسود از روش های مختلفی برای آزمودن همسر خود استفاده می کنند. ممکن است با شماره ای ناشناس با همسر خود تماس بگیرند و واکنش او را بیازمایند. جالب این است که شما هر طوری رفتار کنید، آن ها باز هم دلیلی برای حسادت و مشکوک بودن پیدا می کنند.

مرد حسود نمی تواند از موفقیت همسرش لذت ببرد و مدام فکر می کند با هر کاری که همسرش انجام می دهد، از دیدها خارج می شود و توجه کمتری به او می شود. مردان شکاک جلوی پیشرفت همسر خود را می گیرند و تنها موفقیت، تشویق، تعریف و تمجید را برای خود می خواهند. اگر همسر این افراد خود را بیارایند، لباس آراسته بپوشند، به سر و وضع خود برسند و… متهم به تلاش برای جلب توجه می شوند. آن ها حاضر هستند همسری نامرتب و شلخته داشته باشند تا نگران نگاه مردم نباشند.

۶- جلوگیری از ادامه تحصیل و اشتغال

متأسفانه در کشور ما کار کردن و شاغل بودن برای زنان جز اولویت ها محسوب نمی شود. زنان هم مانند مردان می توانند شاغل باشند و درآمد داشته باشند. یک زن موفق پا به پای همسرش کار می کند و خرج خانواده را می دهد؛ اما بسیاری از مردان مانع داشتن شغل و استقلال مالی همسر خود می شوند.

آن ها مدام با بهانه ای مثل «من هر چقدر پول بخواهی در اختیارت می گذارم »، «ما احتیاج به درآمد تو نداریم » و… سعی می کنند زن را از کار کردن منصرف کنند. چه بسا به خود اجازه می دهند برای اشتغال زن تصمیم گیری کنند.

دیگر ویژگی یک مرد این است که مانع ادامه تحصیل همسر خود می شود. شما به عنوان یک انسان حق دارید در مورد کار و تحصیل خود تصمیم بگیرید و هیچ کسی هم اجازه ندارد در مورد این مسائل شما نظر دهد، مگر این که بخواهد کمکتان کند و حامی شما باشد.

تحصیلات و آگاهی مهم ترین چیزهایی است که یک مرد بد را می ترساند. اگر آگاهی و دانش شما بالا رود، مرد قدرت و جایگاه خود را متزلزل می بیند و احساس خطر می کند. به هیچ عنوان با مردی وارد رابطه نشوید که به خود اجازه دخالت در این موارد را می دهد.

۷- تنبل و بی هدف بودن

یکی دیگر از ویژگی های یک مرد بد ، تنبلی و تن پروری است. این گونه مردان اصولاً هدفی در زندگی ندارند و با قانون «هر چه پیش آمد، خوش آمد» زندگی می کنند. این افراد تمام بار مسئولیت خود را با بهانه های مختلف بر دوش همسر خود می گذارند. چه بسا استقلال مالی هم ندارند. این افراد قدرشناس نیستند و هر لطفی که در حق آن ها کنید، وظیفه شما می دانند. مردان تنبل همه چیز را حاضر و آماده می خواهند.

۸- مشارکت و نظرخواهی

اگر همسر شما سر خود همه کارها را انجام می دهد و نظر شما را نمی پرسد، همسری خودمحور و خودخواه است. همان طور که از نام «زندگی مشترک » برمی آید، همه چیز باید با همت هم و با مشارکت پیش برود. همسر شما تنها زمانی اجازه دارد که در مورد چیزی به تنهایی تصمیم بگیرد که در نهایت بخواهد شما را خوشحال کند. تصمیم گیری در مورد خانه، ماشین، نحوه خرج کردن درآمد، برگزاری مهمانی و دورهمی و… باید به صورت مشترک انجام شود.

۹- آزار جسمانی

بسیاری از زنان در جای جای جهان قربانی خشونت های جسمانی همسر و شریک زندگی خود می شوند. هیچ کسی حق ندارد دست روی فرد دیگری بلند کند. چه بسا مردان با گول زدن و محبت کردن غیرواقعی به زنان پس از کتک زدن، آن ها را آرام می کنند. زنان نیز حرکات غیرانسانی همسر خود را می بخشند اما این آرامش به زودی به سر می رسد و روز از نو، روزی از نو!

شاید بدترین ویژگی یک مرد، دست به زن داشتن او باشد. زنان زیادی جان خود را به خاطر این آزارها و خشونت ها خانگی از دست می دهند و به خاطر ترس از ریخته شدن آبرو، داشتن فرزند، نداشتن پناه و خانواده حامی، تن به ادامه زندگی می دهند. هر زنی و هر انسانی لایق عشق و احترام است. از این گونه مردان فاصله بگیرید و در صورتی که قربانی خشونت خانگی هستید، به مشاور و مددکار اجتماعی مراجعه کنید و از آن ها کمک بگیرید.

۱۰- نپذیرفتن اشتباهات

یکی دیگر از ویژگی های یک مرد بد، نپذیرفتن اشتباهاتش است. همه ما انسان ها ممکن است خطا کنیم، اما مهم تر از خطا کردن این است که اشتباه خود را بپذیریم و از آن درس بگیریم. در نهایت، تمام تلاش خود را بکنیم که دیگر آن را تکرار نکنیم.

برخی از مردان غرور بیجا دارند و با وجود این که اشتباهاتشان زندگی همه اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد، حاضر به پذیرفتن آن ها نیستند و بارها و بارها آن را تکرار می کنند. آن ها حتی جرئت عذرخواهی کردن هم ندارند. از این گونه مردان فاصله بگیرید؛ زیرا آن ها خواهان پیشرفت نیستند و همه را قربانی اشتباهات خود خواهند کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (540 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (421 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (203 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (121 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (121 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) (عکس) گریه های تلخ نسرین مرادی، فریده سریال نون خ در روز تشییع پیکر همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی (4 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...