دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

کودکان سایبری: راهکارهای مقابله با اعتیاد اینترنتی 

چهارشنبه، 29 دی 1400
کد خبر: 188688
# پویش کودکان سایبری در حال اجرا است. پلیس فتای استان آذربایجان شرقی نیز در این پویش ملی شرکت دارد. یکی از مهمترین آسیب های فضای مجازی در زمینه کودکان و نوجوانان #اعتیاد اینترنتی است. در گفتگو با دکتر محسن محمودی ریاست محترم پلیس فتای استان آذربایجان شرقی از ایشان درباره راهکارهای مقابله با اعتیاد اینترنتی پرسیدیم.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، در هفته آخر دی ماه 1400 پویش #کودکان سایبری یک بار دیگر اهمیت نظارت والدین بر استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی و نیز محتواهای مورد استفاده آنها را یادآوری می کند. فضای مجازی به دلیل انتشار محتواهای گاهاً نامناسب و مضر می تواند آسیب های جدی ای به روح و روان کودک و نوجوان زده و حتی آینده ای سیاه را برای او رقم بزند. به دلیل حساسیت موضوع درباره # اعتیاد اینترنتی از جناب آقای سرهنگ محسن محمودی ریاست محترم پلیس فتای استان آذربایجان شرقی پرسیدم.

سرهنگ محمودی در پاسخ به این سؤال گفت: این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، کودکان بیشتر اوقات خود را در خانه می گذرانند؛ از این رو، والدین باید در هنگام استفاده از اینترنت بر فعالیت کودک نظارت داشته باشند و زمان مشخصی را برای استفاده فرزندان از اینترنت و فضای مجازی تعیین کنند. تعاملات اجتماعی و خانوادگی کودک را افزایش داده و فعالیت های فیزیکی و سرگرمی های گروهی را جایگزین فعالیت در فضای مجازی نمایند. اعتیاد اینترنتی یکی از مهمترین خطرات استفاده بیش از حد بازی های آنلاین است که باعث می شود کودک خود را از شرایط عادی زندگی دور کند، که این امر مشکلات رفتاری، گوشه گیری، بحران هویت، بلوغ زودرس، افت تحصیلی و ... را در پی خواهد داشت.
بهترین راه کار برای جلوگیری از آن تعیین ساعت های مشخص و محدود برای استفاده کودک از بازی های آنلاین و توجه به رده بندی سنی بازی ها است. باتوجه به اینکه در بسیاری از بازی های آنلاین امکان چت و ارتباط کاربران با یکدیگر فراهم شده است لذا والدین می بایست بر فعالیت فرزند خود در بازی های آنلاین نظارت بیشتری داشته و تهدیدات مربوط به ارتباط با افراد غریبه را به آنان گوشزد نمایند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در ادامه خطاب به والدین درباره راهکارهای کنترل و درمان اعتیاد اینترنتی گفت: من به سه مورد مهم به عنوان راهکار به والدین عزیز اکتفا می کنم؛ ۱-تعاملات اجتماعی و خانوادگی کودکان خود را در محیط پیرامون افزایش دهید.۲-برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کرده و در چارچوب آن امکان استفاده از اینترنت را فراهم کنید. ۳-برای کودکان زمان مشخص را برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی تعیین کنید و بر روی فعالیت آن ها نظارت داشته باشیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب