کمد لباس را چگونه مرتب کنیم؟

  یکشنبه، 22 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
کمد لباس را چگونه مرتب کنیم؟
داشتن کمدی منظم و مرتب قدم اول و مهمی برای داشتن اتاق مرتب و سازمان یافته است. مرتب کردن کمد دیواری هم به بهینه سازی فضای کمد کمک می کند و هم امکان دسترسی آسان شما را به وسایل و لباس هایتان فراهم می کند.

یکی از نکات مهم خانه داری مرتب کردن کمد لباس هاست . بعضی از بانوان در مرتب کردن کمد لباس دچار سردر گمی می شوند ونمی دانند این کار را چگونه وبه چه صورتی انجام دهند . اگر شما نیز جزو این دسته از بانوان هستید و دوست دارید در چند دقیقه کمد لباس مرتبی داشته باشید این مطلب را مطالعه بفرمایید.

بیشتر به هم ریختگی و نامرتبی خانه به کمد لباس ها مربوط می شود. متخصصی در این زمینه می گوید : برای هر چه بهتر و مرتب چیدن وسایل مربوط به کمد هرچه بیشتر به مغز خود فشار وارد کنید و خلاقیت بیشتری را به کار ببرید به همین ترتیب هم می توانید از فضایی که در اختیار دارید و درمقابل تعداد لباس هایی که باید در این فضا جا دهید استفاده ی بهینه تری کنید. این متخصص می افزاید :یکی از بهترین پیشنهادها این است که بر روی کیسه های لباس یک برچسب بزنید و مشخص کنید که این کیسه مربوط به چه لباس هایی می باشد تا در زمان احتیاج نخواهید تمام کمد را به هم بریزید.

کمد خودتان را خالی و تمیز کنید!

در اولین قدم لباس های خود را از کمد بیرون بیاورید و دستمالی مرطوب بردارید و شروع به تمیز کردن داخل کمد و قفسه های درون آن کنید. اگر لکه سختی درون قفسه می بینید که به سادگی پاک نمی شود می توانید از ماده شوینده ای که به جنس کمد آسیب نمی زند استفاده کنید.

لباس هایی که دیگر استفاده نمی کنید

اگر شما واقعا می خواهید که علاوه بر آنکه یک کمد شیک و زیبا داشته باشید یک کمد کاملا مرتب هم داشته باشید بهتر است لباس هایی را که دیگر برایتان قابل استفاده نیست را به دیگران بدهید. مثلا اگر شلوار جین تان بیش از حد برایتان تنگ شده و قابل پوشیدن نیست آن را به شحص دیگری بدهید تا هم خودتان از دست آن خلاص شوید هم اینکه الکی کمد خود را شلوغ نکنید. خلاص شدن و رها شدن از چیزهایی گه دیگر آنها را نمی پوشید حتی اگر آنها را دوست دارید در مرتب نگه داشتن کمد تان بسیار کمک خواهد کرد. متخصصی دیگر می گوید :اگر از یکی از لباس هایتان بیشتر از شش ماه استفاده نکردید بدانید که دیگر از آن استفاده نخواهید کرد و بهتر است آن را به دیگران بدهید و خود را از دست آن خلاص کنید.

نحوه مرتب کردن کمد لباس

  • بررسی کنید کدام یک از لباس هایتان دیگر قابل پوشیدن نیست

مرتب کردن کمد لباس را با بیرون آوردن وسایلتان شروع کنید. همه لباس ها را تک تک بررسی و دسته بندی کنید تا آن دسته که دیگر نمی پوشید را جدا کنید. مثلا لباس هایی که دیگر اندازه شما نیستند، لباس هایی که دیگر مد روز نیستند، لباس هایی که لکه یا پارگی دارند و هر لباسی که به هر دلیلی مدت طولانی است که پوشیده نشده است. می توانید آن هایی را که وضعیت خوبی دارند به خیریه بدهید و باقی را دور بیاندازید.

  • برای مرتب کردن کمد لباس آن ها را به تفکیک فصل مرتب کنید

حال که تنها لباس هایی را که می پوشید انتخاب کرده اید باید آن ها را بر اساس فصلی که پوشیده می شوند مرتب و دسته بندی کنید. می توانید لباس مناسب هر فصل را در کمد چیده و لباس های فصل گرم یا سرد را در کیسه در زیرزمین یا انباری نگهداری کنید و به موقع جای آن ها را باهم عوض کنید.

تصویر
مرتب کردن کمد لباس
  • برای مرتب کردن کمد لباس آن را به تفکیک نوع مرتب کنید

لباس هایتان را بر اساس کاربرد مرتب کنید. به طور معمول شما لباس زیر، لباس خواب، تی شرت و شلوار روزمره، تی شرت و شلوار رسمی، پیراهن، دامن، مانتو، ژاکت و پالتو دارید. بهتر است شلوارها و ژاکت و پالتوها جداگانه دسته بندی و نگهداری شوند.

  • برای مرتب کردن کمد لباس آن را بر اساس قابلیت آن مرتب کنید

حال که هر دسته را جداگانه در کمد قرار داده اید باید انتخاب کنید هر لباس چگونه در کشو قرار گیرد. نظام های فکری متفاوتی در این خصوص وجود دارند، برخی ترجیح می دهند لباس را بر اساس قابلیت مرتب کنند و برخی بر اساس رنگ.

  • لباس ها را بر اساس این که چطور بهتر نگهداری می شوند، مرتب کنید

حال که همه لباس ها دسته بندی کرده اید باید تصمیم بگیرید هر دسته را در کدام کشو قرار دهید. معمولا برای مرتب کردن کمد لباس افراد لباس هایی که بیشتر استفاده می کنند را در کشوهای بالایی قرار می دهند. لباس های سبک تر نیز در قسمت های بالایی قرار می گیرند تا فشار کمتری به طبقه ها وارد شود.

لباس هایتان را قسمت بندی کنید

  • هر کشو را به چند بخش تقسیم کنید

فضای کشو برای قرار دادن انواع مختلف لباس، بزرگ است. هر کشو را به چند بخش دسته بندی و تقسیم کنید تا سریع تر لباس دلخواهتان را انتخاب کنید. برای کشوهای بزرگ تقسیم به سه مناسب است اما کشوهای کوچک تر را به دو قسمت دسته بندی و تقسیم کنید.

تصویر
مرتب کردن کمد لباس

از صندوقچه یا ساک پارچه ای استفاده کنید

می توانید از صندوقچه ها یا ساک های پارچه ای بدون در استفاده کنید تا کشو را به صورت فیزیکی تقسیم کنید. می توانید این ابزار نگه دارنده را در اندازه های مختلف خریداری کنید.

از جدا کننده کشو استفاده کنید

اگر می خواهید هم در استفاده از فضا و هم پول صرفه جویی کنید، می توانید به سادگی از جدا کننده کشو استفاده کنید. می توانید از جدا کننده کشو اقتصادی و به صرفه که شبیه به میله های پرده هستند استفاده کنید با این تفاوت که این جداکننده ها مسطح هستند و در هر سایز کشو قابل استفاده هستند.

برای مرتب کردن کمد لباس از نگه دارنده های کتاب استفاده کنید

یک راه ارزان و مناسب مرتب کردن کمد لباس استفاده از نگه دارنده های کتاب فلزی است. این وسایل با قیمت ارزان در مغازه های لوازم التحریر فروشی فروخته می شوند. آن را به صورت ایستاده در کشو قرار دهید و یک جدا کننده کشو داشته باشید.

برای مرتب کردن کمد لباس از لوازم دیگری که می توانند جایگزین جداکننده ها شوند، استفاده کنید

ابزار فراوان دیگری وجود دارند که می توانید از آن ها به عنوان جدا کننده کشو برای مرتب کردن کمد لباس استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از یک قفسه غذای ساده، ظرف نگه دارنده قرص برای اقلام کوچک مانند جواهرات، فنجان پودینگ یا ظرف یخ برای جواهرات و یا جوراب و جوراب شلواری استفاده کنید.

لباس ها را به صرفه نگهداری کنید

  • از روش رول کردن لباس ها استفاده کنید

ممکن است هنگام بستن چمدان این نکته را شنیده باشید که بهتر است لباس ها را رول کنید. کمد شما نیز با چمدانتان هیچ فرقی ندارد. رول کردن فضای کمتری را اشغال می کند و اگر درست انجام شود از چروک و ایجاد خط روی پارچه نیز جلوگیری می کند. باید به آرامی و در عین حال محکم پارچه را رول کنید تا چروک نشود.

از مقوای تی شرت استفاده کنید

اگر لباس ها را تا می کنید بهتر است از یک مقوا برای این کار استفاده کنید. کارتن مقوایی که تی شرت یا شلوار را دوران بپیچید. مقوا را در مرکز و بالای لباس قرار دهید، دقیقا پایین یقه، آستین چپ را به سمت راست بکشید تا در لبه مقوا قرار گیرد، همین کار را برای آستین راست تکرار کنید و سپس قسمت پایینی را به سمت بالا تا کنید. برای شلوار آن را به نصف تا کنید و دور مقوا بپیچانید.

  • لباس ها را فقط مرتب نکنید، بلکه به آن ها چیدمان بدهید

وقتی لباس ها را در کشو قرار می دهید تنها به روش سنتی آن ها را مرتب نکنید؛ چرا که به راحتی بهم ریخته و چروک می شوند. پیدا کردن لباس مورد نظرتان نیز در این شرایط سخت است. به جای مرتب کردن چیدمان کنید. از رول کردن یا مقوا برای این کار استفاده کنید. در ذهن خودتان طبقه بندی داشته باشید.

لباس های زیر را مرتب بچینید

لباس های زیر به گونه ای چیدمان بدهید که کاسه هر لباس در بعدی قرار گیرد. با این کار هم کمد مرتب تری دارید و هم کیفیت لباس زیرتان بیشتر حفظ می شود و بیشتر شکل خودش را حفظ می کند.

از یک جایگزین برای نگهداری جوراب استفاده کنید

کشو جوراب ها جزو آن کشوهایی است که به سرعت به هم ریخته می شود. می توانید جوراب ها را گلوله کنید تا کمد مرتب تری داشته باشید اما برای حفظ کیفیت کش جوراب راه خوبی نیست تا کردن نیز راه خوبی نیست چون هنگام پیدا کردن جوراب موردعلاقه تان مجبور می شوید کل کشو را بهم بریزید.

یک روش خوب برای چیدمان کفش هایتان انتخاب کنید

چیدمان کفش از اهمیت فراوانی برخوردار است. کفش ها جزو وسایل با ارزش ما هستند پس باید برای چیدمان آن ها برنامه دقیقی داشته باشیم.
اولین چیزی که به نظرتان می رسد چیدن کفش ها کف کمد است. این کار اشتباهی است چرا که زمانی که کمد نامرتب است و لباس ها روی زمین ریخته اند دیگر پیدا کردن کفش کار بسیار سختی است. کفش ها را از زمین جدا کند! به عنوان مثال از یک قفسه جدا استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان