دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کرونا ۸۱درصد شاغلین را تحت تاثیر قرار داد 

دوشنبه، 01 اردیبهشت 1399
کد خبر: 75470
ساعد نیوز: سازمان جهانی کار از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول خواست تا حمایت های بیشتری از شاغلان و کسب وکارها انجام دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی کار از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول خواست تا حمایت های بیشتری از شاغلان و کسب وکارها انجام دهند.

گای رایدر، دبیر کل سازمان جهانی کار از روسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول خواست تا برای حمایت از کسب و کارها و شاغلین در برابر پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا، هر چه زودتر دست به کار شوند. به گفته رایدر، این حمایت ها به ویژه برای کسب و کارهای آسیب پذیر و کشورهای در حال توسعه ضروری خواهد بود.

طبق بیانیه منتشر شده توسط سازمان جهانی کار، بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ باعث خواهد شد تا زندگی شاغلین بیش از پیش دشوار شود چرا که مجبور شدن کسب و کارها به تعطیلی موقت باعث شده است تا بسیاری از شاغلین با کاهش نیرو و برخی با از دست دادن شغل خود مواجه شوند تا جایی که این سازمان تخمین زده است ۸۱ درصد شاغلان در سراسر جهان تاکنون تحت تاثیر پیامدهای شیوع کرونا قرار گرفته اند. این نسبت برای کشورهای با متوسط درآمد رو به بالا تا ۸۷ درصد نیز می رسد چرا که معمولا این کشورها دارای اقتصاد مبتنی بر بخش خدمات هستند.

به گفته سازمان جهانی کار، انتظار می رود در سه ماهه دوم امسال ساعت کاری در سراسر جهان در مقایسه با سه ماهه نخست امسال ۶.۷ درصد کاهش یابد که این مساله در صورت افزایش ندادن بهره وری می تواند باعث کاهش بیش از پیش رشد اقتصادی جهان شود. با این حال دولت ها باید کماکان توجه خود را معطوف به حفظ سلامت کارکنان در بخش های مختلف کنند.

سازمان جهانی کار از کشورهای ثروتمند خواسته است تا سرمایه گذاری بیشتری بر روی بخش بهداشت و درمان انجام دهند و همزمان با اقدامات حمایتی، به بازگشت ثبات به بازارهای مالی کمک کنند. چنین حمایت هایی می تواند به بازگشت سریع وضعیت اقتصاد به حالت قبل از بحران کرونا نیز کمک کند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده و بیش از ۱۶۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری