دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

کرونای انگلیسی به احتمال زیاد در کرمان در حال گردش است 

یکشنبه، 03 اسفند 1399
کد خبر: 137502
ساعد نیوز: مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه شک زیادی در خصوص گردش کرونای انگلیسی در کرمان داریم، گفت: به نظر می رسد درصد گردش این ویروس در حال حاضر در استان بالا نیست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، نوذر نخعی در خصوص کرونای انگلیسی اظهار کرد: کرونای انگلیسی چندین تفاوت مهم با کرونای چینی دارد و قدرت سرایت نوع انگلیسی حدود ۱.۵ تا ۱.۸ برابر است و متأسفانه احتمال بستری و فوت بیماران هم به طور متوسط ۱.۵ برابر است.

وی با اشاره به اینکه احتمال درگیری کودکان و نوجوانان به ویروس کرونای انگلیسی بیشتر از نوع چینی است، افزود: این تفاوت ها به ما این نکته را گوشزد می کند که باید مراقبت هایمان برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا نسبت به گذشته بیشتر شود.

استاد پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای تشخیص نوع کرونا (انگلیسی یا چینی) نیاز به دستگاه های تشخیصی بسیار مجهز است که بیش از ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارند؛ آزمایش هایی که در استان کرمان انجام می شود فقط نشان می دهد که فرد به کرونا مبتلا شده است یا خیر و نوع ویروس را مشخص نمی کند.

نخعی با اشاره به اینکه گاهی تعداد اندکی از نمونه ها به صورت هدف دار به انستیتو پاستور تهران ارسال و چک می شود، افزود: بر اساس گزارشات وزارت بهداشت تعداد قابل توجهی از شهرهای کشور درگیر کرونای انگلیسی شده اند.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در استان کرمان آزمایش مسجل در خصوص کرونای انگلیسی نداشتیم اما بر اساس شواهد بالینی کرونایی و گفته های پزشکان؛ موارد سرپایی کرونا در کودکان و نوجوانان زیادتر شده ضمن اینکه قدرت سرایت آن هم افزایش پیدا کرده است؛ بر این اساس شک زیادی داریم که کرونای انگلیسی در کرمان در حال گردش است اما قطعاً درصد آن در حال حاضر میزان این گردش بالا نیست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!